• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Nylig innhold av TUIL

1. T

Treningskamp: Alta - TUIL

Avdelingen vi fikk var relativt bra for vår del. Er noen spørsmålstegn rundt de antatte topplagene, men per dags dato vil vel seriemesterskapet stå mellom TUIL, Skeid og Ørn-Horten tror jeg. Tønsberg har raknet totalt og resten av avdelingen har vel som ambisjon å berge plassen, så da ligger...
  2. T

Er ikke mange dagene siden det var full krise i østlendingen om Nybergsund og at det er snakk om gjeldsordning hvor Nybergsund kun kan betale 30% av kravene på nesten 10millioner (akkurat de 10 er fritt fra hukommelsen, men det var noe i den duren). Greia med Nybergsund er at det stortsett bare...
  3. T

Satser på at han ikke mister første serierunde pga det ihvertfall. Forøvrig helt sinnsykt at Brekke blir utvist for å ha sagt at dommeren måtte få håret ut av øynene. Må ærlig innrømme at jeg håper at Nybergsund ryker på en smell slik at vi får adeccoplassen tilbake. For det første er...
  4. T

Alltid deilig med seier mot Alta, men dere var vel ganske så svekket i dag? TUIL er ikke veldig svekket før denne sesongen (Matland og to midtstoppere ut er vel beholdningen der) og har testet veldig bra sålangt i vinter. Er vel ikke langt unna toppet mannskap vi stilte med idag (nå har jeg...
  5. T

Silly season 2011

Løvland er et sinnsykt talent som har spilt fast i 3.divisjon for Lyngen/Karnes siden han var 15. For de av dere som hørte på FK Fotball, så var han en gjenganger de snakket om fra FK fotball ligaen. Løvland går vel på NTG i Tromsø og har etter det jeg har hørt fått tilbud fra TUIL. Løvland...
  6. T

Nye spillere

Larsen som i Petter? Tror det stod i ern sak om Erlandsen at de skulle flytte sammen. Betyr vel at han blir da
  7. T

Økonomi/Lisens

Hvis du ser i landets øverste divisjon så er det vel akkurat motsatt. De som brukte flest unge havnet helt i toppen, så er nok ingen sammenheng. Forøvrig får vel TUIL 200k for dette, ikke kjempelønnsomt, men i teorien er det 2-3 spilleres lønn neste sesong, så kan bli viktig.
  8. T

Nye spillere

Slenger inn det jeg mener kan være en god kandidat for dere. Eirik Lamøy (Sandefjord) tidligere TUILspiller som nå går ned i Adecco med Sandefjord. Hvis jeg ikke husker helt feil går kontrakten hans ut neste vinter, men Sandefjord er ute etter å slanke stallen sin. Lamøy hamret inn mål fra alle...
  9. T

Adeccoligaen 2011

Det er nok utelukkende det økonomiske TUIL har protestert for. Tilskuertallet ble 270 eller noe slikt i går og snittet denne sesongen har vært ca 600. Når man i tillegg vet at det er ganske mye folk i byen fra Bodø så ville det nok ha vært mer en 600 på denne kampen. Jeg var på Alfheim kl. 13 og...
  10. T

Adeccoligaen 2011

Da var TUIL i 2.divisjon per dags dato, men jeg tror fort det kan bli Adecco på TUIL også i 2011. Nesbø på NRK snakket om at Glimt kunne bli degradert for å ikke ha møtt til kamp og selv om dette ikke skulle skje er øknomien i Bodø så dårlig at de fort kan gå konk iløpet av noen uker. I såfall...
  11. T

Nye spillere

Hans er lynkjapp og var meget bra for TUIL den tiden han var hos oss. Kanskje ikke alt for mange defensive fibre i kroppen hans (var vel opprinnelig spiss), men farten gjorde han til en solid back. Viktig brikke for TUIL i den forstand at med han på banen kunne de stå langt høyere og sette...
  12. T

Adeccoligaen 2011

MP er nok en god trener, men har kanskje vært litt feig i taktikken og laguttakene i år. Har vært litt for lite utskiftninger i laget, men kan vel også ha noe med at det ikke alltid har vært de helt store alternativene. Som person er han ihvertfall utrolig proff og vet hva som skal til. Han har...
  13. T

Adeccoligaen 2011

Ja, alt avhenger av hvordan vinteren blir med tanke på signeringer for TUIL. Beholder vi stammen i laget burde opprykk være mulig. Finanskrisen har slått inn over 2.divisjon også, så nivået er ikke avskrekkende, men mye avhenger av hvilken avdeling man havner i og hvordan motstanden blir. For...
  14. T

Adeccoligaen 2011

TUIL har hatt marginer i mot i avgjørende kamper i tillegg til at enkelte spillere på langt nær har prestert på det nivået de kan. Jeg trodde selv før sesongen at TUIL stod sterkere i år enn hva de gjorde i fjor, men så feil kan man altså ta. Hvis jeg skal peke på noen hovedgrunner til at TUIL...
  15. T

Nye spillere

Erlandsen har ikke vært noen åpenbaring for TUIL. Har vært andrevalget og fått spille når Matland eller Yndestad ikke har spilt (eller når Matland har spilt ving). Mangler litt tempo og er ikke en fantastisk ballspiller, men han gjør jobben og virker som en fyr som alltid gjør ting 100%. Som...
Topp