• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Søkeresultater

1. A

Hvor er identiteten?

Dette er hentet fra Sarpsborg 08 sin årsberetning. Her snakker vi spillerutvikling. Årsberetning spillerutvikling: Avdeling for spillerutvikling hadde i sesongen 2009 følgende bemanning; Toppspillerutvikler Nils Lexerød Hovedtrener junior Kenneth Øby Assistenttrener Knut Malkenes...
  2. A

Hvor er identiteten?

Toppidrettslinja er et meget bra initativ, men heller ikke denne fungerer helt som man skulle ønske. Opplegget er alt for mye preget av tilfeldigheter. Klubb og skolen må ha en helhetlig plan i det som foregår. Jeg vet blant annet at elevene skal ha egentreningsperioder, der kunne en...
  3. A

Hvor er identiteten?

Veldig fornuftig det du sier der. Vi er nødt til å bygge opp et apparat rundt spillerutviklingen som gjør at spillerne rundt om i Finnmark har lyst å komme til Alta. Vi må få et bedre samarbeid mellom Alta IF og Toppidrettslinja på videregående. En spillerutivkler i Alta IF kunne f.eks ha en 80%...
  4. A

Hvor er identiteten?

Er dette noe du er helt sikker på? Har snakket med flere som sier noe helt annet. Selvsagt er det muligheter. Men jeg mener de mulighetene kunne vært mye større hvis ting hadde blitt gjort på en bedre måte. Og når det gjelder hospiteringsordningen. I dag er det 2 spillere som hospiterer...
  5. A

Hvor er identiteten?

Så lenge Alta IF ikke klarer å drive ordentlig spillerutvikling, så vil jeg heller se dem i 2.div, for da er de pent nødt til å gjøre det. Den dagen de klarer å utvikle spillere fra Alta og Finnmark mens de også er i 1.div, så er det ingenting som er bedre enn det.
  6. A

Hvor er identiteten?

Fant forresten dette på NFF`s sider: Mål og hensikt 1. Å gjøre de beste best Optimalisere hverdagen for de beste spillerne i alderen 17-21 år. Toppspillerutviklerens ansvarsområde er å kvalitetssikre spillernes hverdag med hensyn til bl.a. treningsmengde, treningskvalitet, kamparena og...
  7. A

Hvor er identiteten?

Meget fornugtig til en tromsøværing å være ;) Hehe Neida, men veldig god sagt! Vi må nok vurdere litt her. Jeg personlig ser heller at vi ligger i toppen av 2.div med masse unge lokale spillere. Får det er virkelig synd at så mange talenter skal lide fordi vi er et 1.div lag. Og hvem vet...
  8. A

Hvor er identiteten?

Der tar du nok dessverre helt feil! Trenere og aldersbestemt utvalg skal legge tilrette for lag og spillere. En spillerutvikler skal utivkle spillere. Det er ganske opplagt utifra titelen. Hentet fra NFF: •Toppspillerutvikler i toppklubb skal ivareta utvalgte spillere på guttesiden i alderen...
  9. A

Hvor er identiteten?

Hva er det du mener at en spillerutvikler skal gjøre? Det må jo være en grunn til at forbundet krever at 1.div lag skal ha en på 50 % og at man i Tippeligaen skal ha en på 100%.
  10. A

Hvor er identiteten?

Nå skal jeg være forsiktig med å anslå lønninger osv. fordi jeg ikke vet dette helt 100%. Men utelandske spillere er nødt til å ha en vis prosent lønn får å kunne spille fotball i Norge. Så var dumt av meg å bringe opp det med lønn. Det var egentlig bare som et svar på at Samboue mente...
  11. A

Hvor er identiteten?

Det du sier her er jo helt utrolig! Spillerne skal jo ikke være nødt til å gå å spørre hvem som er spillerutvikler. Person skal jo være med på treningene, ha samtaler med spillerne, lage treningsprogram, hjelpe de å sette mål, ha egentrening med spillerne osv osv. Hva er det du mener en...
  12. A

Hvor er identiteten?

Det fins ikke gode argument for at unge spillere fra Finnmark ikke skal lykkes. men vi e ikke flinke no å utvikle dem.I Alta har vi i dag unge utøvere som er i landstoppen i sin idrett; Finn Hågen og Bjørn Vidar på ski, Marie Pettersen og Tore Amundsen i motorcross, flere i judo osv. De er der...
  13. A

Hvor er identiteten?

Hvor har du det i fra? Ta Vålerenga Etter hva jeg vet, det eneste laget i Norge som driver talentutvikling. 2 utlendinger i startoppstillingen i forrige seriekamp. Perfekt antall! Fellah, Moa, Singh, Brix, Nouri, Nordvik og Strandberg. Masse unggutter fra Norge. Ingenting er umulig Samboe. Man...
  14. A

Hvor er identiteten?

Ingen her som har pratet om å hente norske talenter. Vi snakker om å produsere de selv. Det er den desidert billigste løsningen i norsk fotball i dag. Det er ikke alltid like enkelt, men er billigst. En Aldin Softic vil jeg tippe tjener ca. 20 000 i mnd, mens en Magnus Andersen kanskje rundt 10...
  15. A

Hvor er identiteten?

Et veldig godt spr. Dette er noe jeg trur sportslig styre frykter. La oss tenke at vi rykker ned. Alle utlendingene forsvinner. Magnus, Thomas, Christian, Gauseth, Larsen og kanskje flere drar til ny klubb. Brekke og Thomas slutter kanksje. Hva står vi igjen med? 3.div neste...
  16. A

Hvor er identiteten?

Hvordan? Skjønner ikke helt spr. Du har en plan på hvordan ting skal fungere. En plan på at f.eks. Hver uke skal tre rekruttspillere hospitere på a-lagstrening. Og da mener jeg alle rekruttspillerne skal rulere på det. Du har en spillerutvikler som har en plan på hver enkelt spiller. En som har...
  17. A

Hvor er identiteten?

Det du sier her mener jeg er helt feil. Greit nok, Chr. Reg har kommet seg gjennom nåløyet med knallhard jobbing og han skal ha kred for det. Men vi må stille oss spr. hvorfor Eivind og Daniel ikke vil mer. Og vi har flere, Said Nordnes, Svein Ove Thommasen, Kjetil Thommasen osv. Og jeg mener...
  18. A

Hvor er identiteten?

Greit nok at de får prøvd seg på a-laget, men det er jo i kamper der de møter motstandere fra Finnmarksserien. En serie der de til vanlig spiller. Alex er jo ikke Alta spiller engang. Og verken Vebjørn eller Dag Andreas har proffkontrakt. Du nevner også Håvard Nome. Et av de største talentene...
  19. A

Hvor er identiteten?

Hvor er identiteten? Et lag som skulle være bygget opp av spillere fra Finnmark, ”Sammen for Finnmark”. Spillerne skulle komme fra Karasjok, Vadsø, Kirkenes osv. Nå kommer mange av spillerne våres fra Senegal, Bosnia, Kjelsås, Elfenbenskysten osv. Hva er det egentlig som har skjedd med Alta...
Topp