• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Økonomi/Lisens

Jolly

Erfarent medlem
..ja d e mye man kan gjøre... og heller ikke trenger å gjøre hvis man e fornøyd med en "halv full " hall og mangler penger..lykke til..:S
Like greit å innse at "markedsavdelinga" på Aronnes er fyllt til randen (?) av idioter som ikke har noe der å gjøre. For hvordan man jobber i markedet har de ihvertfall ikke peiling på.

Johan

Erfarent medlem
Skal si meg enig med Jolly.
Det gjøres rett å slett en for dårlig jobb ut i markedet, å det samme skjer år etter år (trenger ikke gå nærmere inn på det igjen)
Men jeg lurer på en ting: Hvem er ansatt i markedsavdelingen i Alta if (m/ ansvar adecco)?
Vet at Nyansatt Tron Møller Natland er markedssjef, men er det bare han som har ansvaret som "sponsor-jeger"?

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Det er gode forslag om å selge sesongkort via nettsida. Billettsalg tror jeg blir litt i overkant med den nettløsninga man har, da fungerer det som Aleksander sier: Ring og det blir lagt av. Ellers har det blitt solgt både på Ultimo, på Aronnes og på stander før kamper.

Jolly: Det har ikke vært noen markedsavdeling, ingen som har hatt en arbeidsstilling som har gått på det å jobbe mot markedet.

Johan: Tron Møller Natland (med egen Alta IF-blogg) er den eneste personen som har en lønnet stilling for å jobbe mot markedet. En meget dyktig og innsatsvillig moldenser.

Johan

Erfarent medlem
Ok, å Tron har i tillegg ansvaret som trener for damelaget, pluss daglig leder Alta if Fotball.
Stiller meg undrende på hvorfor ikke en markedssjef stilling er 100%
En slik stilling tør jeg påstå er en av de viktigste stillingene i en klubb med frynsete økonomi som Alta IF.
Her må Alta if skjerpe seg å satse hardere ut mot næringslivet, å da mener jeg ikke at de skal "fri" igjennom lokalavisen som man har inntrykk at praksisen er så langt.
Vet med sikkerhet at det er MANGE bedrifter bare i lokal-Alta (både store og små) som ALDRI har hatt besøk av en representant fra Alta If med forespørsel om sponsoravtaler.:(

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Må si meg enig der - det er dyrt å være fattig, og ikke heldig både med tanke på damene og markedsjobbingen når det må prioriteres. Etter hva jeg forstår så prioriteres riktignok markedsjobben først, og han har fått med seg andre trenere som har ansvaret for damene når ikke han er tilstede.

Foreslår at du sender en mail til Tron med en liste på om så bare en del av de bedriftene så ordner han trolig opp i dette så langt det lar seg gjøre. Men ikke alle kan være sponsor samtidig, som ble erfart med brødsagaen for et par år tilbake, hvor Alta klarerte med alle bakerisponsorene sine om brødavtalen, men ikke med Coop som ikke solgte brød fra den leverandøren, og dermed trakk Coop seg ut. Litt spesielt er jo at brødet selges fortsatt (under et annet navn, og uten sponsoravtale - og nå også på Coop, som har skiftet brødleverandør).

Johansen

Asistifist
Medlem av ledelsen
Ok, å Tron har i tillegg ansvaret som trener for damelaget, pluss daglig leder Alta if Fotball.
Stiller meg undrende på hvorfor ikke en markedssjef stilling er 100%
En slik stilling tør jeg påstå er en av de viktigste stillingene i en klubb med frynsete økonomi som Alta IF.
.:(
Du sier det jo sjøl, frynsete økonomi, altså Alta IF har ikke råd å ha flere 100% stillinger, derfor må de ha en mann på flere plasser...

Johan

Erfarent medlem
Ja, men hvorfor i huleste skal den eneste stillingen som kan generere mere penger kuttes??
Blir jo det samme som å bytte ut en spiss til fordel med en forsvarer i en kamp der man ligger under 2-0, for å ikke få flere baklengs. Snakk om destruktiv tankegang.

Mini

Erfarent medlem
Stefan L

Ja, det tror jag säkert, men finns det någon organisation som är så komplett att den inte kan behöva extrahjälp då och då?
..hær e d jo en som ønsker å gjøre noe for klubben..blir han fulgt opp..

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Oppdatering fra NFF - utviklingen er god - i tippeligaen og 4 lag er nå flyttet til grønn sone (kategori 3).

I tippeligaen er lagene fordelt slik:

Kategori 3 (Grønn): 5 lag (+4 fra sist)
Kategori 2 (Gul): 5 lag (-4 fra sist)
Kategori 1 (Rød): 6 lag (som sist) - Lillestrøm, Stabæk, Kongsvinger, Brann, Tromsø og Hønefoss

Av de 6 lagene i kategori 1, er det 2 lag som ikke har klart kravet som en lineær handlingsplan stiller. Da dette er første brudd for disse lagene får de en irettesettelse. Lagene det gjelder er Tromsø og Hønefoss.

Rapporteringen er fra 2010 så lag som rykket ned til adeccoligaen er fortsatt med her.

I Adecco ser det verre ut:

Kategori 3 (Grønn): 0 (-1 fra sist)
Kategori 2 (Gul): 4 (-2 fra sist)
Kategori 1 (Rød): 10 (+3 fra sist)

Ex Lyn og Follo

Av de fire nyopprykkede lagene plasseres 3 i kategori 1, mens Hødd havner i kategori 2.

Kun Løv-Ham i kategori 1 klarte ikke å oppnå målene i handlingsplanen, og da dette er 2. brudd for Løv-Ham er de nå trukket 1 poeng.

Vålerenga, Haugesund, Sandnes Ulf og Sandefjord har rapportert 2
påfølgende perioder i kategori II og er således ute av handlingsplanen for
finansielt oppfølgingssystem

Stabæk, Ranheim, Randaberg, Asker og HamKam har blitt kategorisert i
kategori I for første gang, og etablerer handlingsplaner for finansielt
oppfølgingssystem.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Nåværende kategorier - Tippeligaen per 31.12.10

Kategori 3
Sandefjord (stabil i kategori 3)
Aalesund, Rosenborg, Vålerenga (opp fra kategori 2)
Strømsgodset (opp fra kategori 1)

Kategori 2
Haugesund, Start, Molde, Viking (stabil i kategori 2)
Odd (opp fra kategori 1)

Kategori 1
Lillestrøm, Stabæk (ned fra kategori 2)
Tromsø, Kongsvinger, Brann, Hønefoss (stabil i kategori 1)

Nåværende kategorier - Adeccoligaen per 31.12.10

Kategori 3
Ingen

Kategori 2
Strømmen (ned fra kategori 2)
Mjøndalen, Sandnes Ulf (stabil i kategori 2)
Bryne (opp fra kategori 1)

Kategori 1
Sarpsborg, Sogndal, Ranheim, Tromsdalen (ned fra kategori 2)
Alta, Løv Ham, Nybergsund, Moss, Fredrikstad, Bodø/Glimt (stabil i kategori 1)

Ikke tall fra Follo og Lyn

I kursiv, klubber med irettesettelse
I rødt, klubber med poengstraff

Topp