• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Øyvind Pedersen takket nei

Johan

Erfarent medlem
Leser i Altaposten at Øyvind har takket nei på tilbudet fra Alta IF om videre kontrakt. Uten at det sies noe om grunnen synes jeg Alta bør "ofre" litt for å beholde Øyvind, han er en viktig mann for laget, mister vi mange spillere nå så blir det ennå vanskeligere neste sesong med tanke på en evt oppryks satsing. få Øyvind til å bli, istedenfor å betale det dobbelte i ettertid for å finne hans erstatter.

Crocuta

Erfarent medlem
han gjør vel det han må for åfå seg en bedre økonomisk ramme på kontrakten... Bare håper at han ikke forlanger alt for mye og at Alta kan komme tilbake med en kontrakt som begge parter kan si seg fornøyd med.....

xzander

Erfarent medlem
Håper han fortsetter i Alta.. Han er jo en viktig spiller for klubben..
Men jeg leste at Øystein Esjholm hadde tenkt å gjøre comback i Alta-drakten.. Håper det!

duracellkanin

Erfarent medlem
IKKE RART DA!!!!!!

Æ e fullstednig med Øyvind Pedersen, skal Alta rykke opp neste år, noe æ forstår på trener Isak Ole så e det målsettingen, da MÅ næringslivet kommet på banen og vise Altaguttan at dem mener alvor med satsingen, og spytte solid med kr i kassa, da blir guttan motivert og gir ekstra til neste år, og i 2008 for å etablere seg i Adeccoligaen.......håper næringslivet og Alta if skjønner at Øyvind ikke kritiserer klubben spes, men det at næringslivet er for passiv........
Håper Øyvind får tilbud om bedre kontrakt og en som han kan godta.......

duracellkanin

Erfarent medlem
Håper også Øystein har tenkt på comback, vært stort, men det må også spyttes mer penger i kassa så spiller kan satse mer og kjøpes fri fra jobb oftere, skl vi Adeccoliga klubb i byen eller for den del Tippeliga klubb i byen, så må det til, da dem regnes etter NFF og ifølge ueafa som proff da, da må dem ha lønn.......håper det skjer noe fort......ønsker det av hele mitt hjerte for Alta sin del....og for den kommende genrasjon sin del, at dem ser at det satses........har spilt fotball sjøl da, men det e jo en manns alder siden da, måtte slutte etter 2år på rekrutt laget til Bodø/Glimt.......men der gjør dem samme tabben som mange andre steder, får sponsorer som ikke våger å ta steget fult ut og spytte nok penger i kassa.,.......

KO

Erfarent medlem
Alta "ofrer" så mye som ressursene tillater. I en perfekt verden ville klubben hatt en rik onkel som hadde spyttet inn noen kroner, men dessverre er realitetene noe helt annet.

Øyvind Pedersen henvendte seg vel først og fremst til næringslivet slik jeg tolket artikkelen. Det er jeg helt enig med ham i. Man kan håpe på at næringslivet nå vil være med på en større satsning på Alta IF, i stedet for å sole seg i glansen de gangene vi er i Adecco-ligaen. De bør være villig til å være med å ta et løft også når grunnarbeidet skal gjøres.

Men det store spørsmålet er jo om vi har et næringsliv som er villig til å være med på dette? Jeg tror ikke på det. Kanskje løsningen kunne vært en utenbys samarbeidspartner om ikke det lokale næringslivet er villig/i stand til å virkelig ta i et tak?

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Duracellkanins tråd er nå smeltet inn i denne tråden. (Johans kommentar om at det var unødvendig med to tråder om samme sak er dermed sletta...)

Næringslivet burde tørre å stille opp med noen kronasjer til Alta IF, som faktisk gjør en god markedsføringsoppgave... Men det er kanskje vanskelig å "bevise" at laget lager god reklame... Synes detta er det samme som diskuteres hele tida - at næringslivet må spytte mer i fotballen her - uten at så skjer. Hvordan skal man få folk til å forstå at det virkelig trengs? Man skulle være flinkere til å bygge opp om positive ting... Åssen kan vi som supportere få gjennomslag for noe sånt? Det må jo være det som er viktig for oss å tenke på, det er jo vi som er her på detta foraet... Skal vi sende tiggerbrev?? ;)

KO

Erfarent medlem
Reklameverdien av å ha et godt fotball-lag er en ting. Jeg er helt sikker på at Alta IF har sørget for at flere besøker Alta enn hva arrangementet av den syngekonkurransen i Finnmarkshallen klarte å få til. Det antallet supportere, motstanderlag, presse o.l. som har kommet hit opp i forbindelse med 1. og 2. divisjonskamper overgår nok klart de som har reist hit etter å ha sett melodi grand prix på TV herfra. Næringslivet har tjent gode penger på Alta IFs arrangement om man også tar med Altaturneringen og alle de tilreisende spillere, foreldre, dommere og ledere. I tillegg kommer ting man ikke kan regne om i direkte inntekt for næringslivet, som f.eks at en plass med et godt fotball-lag gir signaler om et levende lokalsamfunn som kanskje indirekte er med på å påvirke investeringer i byen.

Men om ikke noen allikevel ikke er villige til å satse større summer på klubben er det vel ikke noe man kan foreta seg, bortsett fra tiggerbrev da.:)

RenieTussi

Langtborte supporter
Hadde vært gøy med en liten Funny Games versjon, ikke nåkka dreping. Bære innvadering av liv tell man får nærlingslivet med. :2)

Rattle

Erfarent medlem
Næringslivet må skjønne verdien av......, Næringslivet må skjønne at det e viktig......., Næringslivet må skjønne at dæm må legge mere penger........, Næringslivet må skjønne at dæm tjene.......... osv.

Syns denne tralten med klagingen på næringeslivet må slutte no. Alta har et fantastisk godt næringsliv etter min oppfatning. Vi bruke utallige kroner i sponsing av Alta IF, BUL, Hjemmeluft, Rafsbotn, Tverrelvdalen, Nerskogen, melodi grand prix, finnmarksløpet, finnmarkshallen, ski, hopp, friidrett, idrettsarenaer, tv-aksjoner, scooterkross, motorsport, klasseturer, russebiler, osv. Av all sponsingen som gjøres av næringslivet tipper jeg at 80 % av dette går til fotballen, og resten til øvrige sosiale begivenheter. Er dette for lite? Oppfordrer virkelig Steinberget til at næringslivet skal kutte i de 20% som de gir til andre og kun ofte alt til Alta IF? Drite i aldersbestemte lag og alt dette tullet. Det er jo ikke nøye med rekrutering så lenge vi har et førstedivisjonslag. Aldersbestemte lag, motorsport, finnmarksløpet og alt det andre som sponses det kan vi jo legge ned. SATS PÅ ALTA IF. Resten driter vi i????

Jeg synes at vi i Alta har et meget oppegående næringsliv som gir maksimalt av sponsormidler til enhver tid. Joda, enkelte bedrifter tjener gode penger om dagen, men næringslivet bruker samme beslutningsgrunnlag som Øyind gjør nå. "What´s in it for me?" Næringslivet gir i dag millioner av kroner som det trolig aldri får noen effekt av. Hvis Alta IF lager gode nok pakker som næringslivet kan få målbare resultater av så vil pengene sitte mye løsere. Combitel har vel en sånn avtale med Alta IF i dag. Alta IF får en hvis inntekt av alle nye kunder. Hvor mange av stenbergets medlemmer har combitel abonnement i dag? Får Combitel uttelling for sin sponsing av Alta IF. Her er jo faktisk et konkret eksempel hvor steinberget kan være med på å bidra til sponsorinntektene. Tar jeg ikke helt feil så er det heller få nye abonnenter Combitel har fått takker være Alta IF.

Nei, slutt å klag på næringslivet. Vi har et godt næringsliv her i Alta som ofrer mye penger på samfunnsnyttige formål. Dessuten vil ikke akkurat sutring øke velviljen til næringslivet eller er kankje de fleste av dere sånn at hvis barnet skriker så får det viljen sin???

M

Mr.Ferguson

Gjest
Hvis du sammenligner budsjettet til Alta if og f.eks opprykkslagene Raufoss og Notodden tror æ at vi ligge langt langt etter. Skal Alta If være med i norsk toppfotball trenges det mere penger. Det e dessverre dem beinharde fakta

KO

Erfarent medlem
Rattle skrev:
Næringslivet må skjønne verdien av......, Næringslivet må skjønne at det e viktig......., Næringslivet må skjønne at dæm må legge mere penger........, Næringslivet må skjønne at dæm tjene.......... osv.

Syns denne tralten med klagingen på næringeslivet må slutte no. Alta har et fantastisk godt næringsliv etter min oppfatning. Vi bruke utallige kroner i sponsing av Alta IF, BUL, Hjemmeluft, Rafsbotn, Tverrelvdalen, Nerskogen, melodi grand prix, finnmarksløpet, finnmarkshallen, ski, hopp, friidrett, idrettsarenaer, tv-aksjoner, scooterkross, motorsport, klasseturer, russebiler, osv. Av all sponsingen som gjøres av næringslivet tipper jeg at 80 % av dette går til fotballen, og resten til øvrige sosiale begivenheter. Er dette for lite? Oppfordrer virkelig Steinberget til at næringslivet skal kutte i de 20% som de gir til andre og kun ofte alt til Alta IF? Drite i aldersbestemte lag og alt dette tullet. Det er jo ikke nøye med rekrutering så lenge vi har et førstedivisjonslag. Aldersbestemte lag, motorsport, finnmarksløpet og alt det andre som sponses det kan vi jo legge ned. SATS PÅ ALTA IF. Resten driter vi i????

Jeg synes at vi i Alta har et meget oppegående næringsliv som gir maksimalt av sponsormidler til enhver tid. Joda, enkelte bedrifter tjener gode penger om dagen, men næringslivet bruker samme beslutningsgrunnlag som Øyind gjør nå. "What´s in it for me?" Næringslivet gir i dag millioner av kroner som det trolig aldri får noen effekt av. Hvis Alta IF lager gode nok pakker som næringslivet kan få målbare resultater av så vil pengene sitte mye løsere. Combitel har vel en sånn avtale med Alta IF i dag. Alta IF får en hvis inntekt av alle nye kunder. Hvor mange av stenbergets medlemmer har combitel abonnement i dag? Får Combitel uttelling for sin sponsing av Alta IF. Her er jo faktisk et konkret eksempel hvor steinberget kan være med på å bidra til sponsorinntektene. Tar jeg ikke helt feil så er det heller få nye abonnenter Combitel har fått takker være Alta IF.

Nei, slutt å klag på næringslivet. Vi har et godt næringsliv her i Alta som ofrer mye penger på samfunnsnyttige formål. Dessuten vil ikke akkurat sutring øke velviljen til næringslivet eller er kankje de fleste av dere sånn at hvis barnet skriker så får det viljen sin???
Så næringslivet i Alta er fritatt fra kritikk? ;)

Jeg mener at næringslivet bidrar godt i idretten i Alta og er en av grunnene til mangfoldet i idretten i nordlysbyen. Men for å etablere seg i 1.divisjon for Alta er det helt andre summer enn det som blir bidratt med som er nødvendig. Her mener jeg at næringslivet kan bidra med mye mer enn hva de gjør i dag. Om grunnen til det er at næringslivet ikke er villig eller ikke er i stand til det er jeg usikker på.

Om dette oppfattes som sutring er kanskje næringslivet litt hårsår? Synes uansett at næringslivet bør tåle at dette diskuteres.

L

Lynet

Gjest
Rattle tok vel utgangspunkt i at det kun e fordelinga av midlan som skal justeres. Poenget med hele diskusjonen e jo at det må smelles langt større summa på bordet totalt sett for at det skal bli nevenyttig for en 1.div-satsing.

KO

Erfarent medlem
Jeg mener ikke at omdisponeringer av sponsorstøtte til andre lag og foreninger skal gjøres for å heve støtten til Alta IF. Det er totalpotten som må økes. Spørsmålet er jo da som sagt om næringslivet er i stand til det. Uten å nevne navn vet jeg om store aktører i Alta som ikke bidrar med en brøkdel av hva de er i stand til, mens andre bidrar med veldig mye.

Mini

Erfarent medlem
Æ tror man må tørre å satse noe for å vinne noe,nødvendigvis ikke finne opp "kruttet" på nytt.........et eksempel til etterfølgelse e SIF(Strømsgodset) et lag vi møtte 2 ganger forrige sesong.
jo...hva gjør så dem etter flere middelmådige år i 1. div og nytt styre som har sittet i 2 år ,da også uten sportslige resultater med en sunn økonomi der "brannslukking har vært dagligdags.
Styret tenkte offensivt og ønsket en økt satsning dær d ble jobbet mot og dannet et SIF ASA bestående av 4 investorer med x antall millioner(SIF ASA er et selskap hvor investorene spytter inn kapital)
Målet va å få Drammen på kartet igjen,tjene penger på sikt og gjøre noe for SIF,sponsorer og supportere
Dette ville heller ikke gå utover idrettsforeninga som driver breddeidretten da Idrettsforeningen og Toppfotballen e to forskjellige foreninger,og ASA`et er et selskap hvor investorene spytter inn kapital. ASA`et og SIF Toppfotball har tegnet avtale seg i mellom. Pengene ligger i ASA èt, men spillere trenere og støtteapparat er ansatt i SIF Toppfotball noe som ikke påvirker Strømsgodset Idrettsforening(SIF).......e dette noe for styret i Alta IF......
Strømsgodset har lykkes sportslig med sin offensive satsning og vant 1 .iv. suverent og er klar for eliteserien.
D må da finnes noen investorer med kapital i Altaregionen... kansje i hele Finnmark som ønsker å sette Alta på kartet og få et lag i 1 div..... ja kansje også eliteserien

Lille My

Langt vekk supporter
Rattle skrev:
"What´s in it for me?"
Om næringslivet i Alta ikke forstår ka det vil gi byen å ha et lag i en av de øverste divisjonan, da har ikke dem gjort hjemmeleksa si. Spørr litt rundt, ka trur dok for eksempel AaFK har å si for byen Ålesund?

Men det e ikke bare næringslivet i Alta som skal ha pes;
  • Altaværinga og andre som bor i byen. KOM DOKKER PÅ KAMP. Det e kjempe artig. Artigste kampen æ har vært på i år va den mot Brummendalen, æ va pisse blaut når æ kom hjem, men det va vætdt det.
  • Klubban rundt (RIL, TIL, BUL, osv). Slutt å klag, vær gla for at byen har et så godt lag, vær gla for at de spilleran dokker fostre opp har muligheten til å utvilke sæ videre i ung alder.

Lille My

Langt vekk supporter
Åh.. Æ glemte en ting..

Øyvind og Jan Egil hver sååååå snill å bli i klubben, dem trenk kloke fotballhoda som dokker..!!!! Ungguttan, treneran.. BLI!!! Dokker skal få klem av mæ om dokker blir.. ;)

Rattle

Erfarent medlem
Lille My skrev:
Om næringslivet i Alta ikke forstår ka det vil gi byen å ha et lag i en av de øverste divisjonan, da har ikke dem gjort hjemmeleksa si. Spørr litt rundt, ka trur dok for eksempel AaFK har å si for byen Ålesund?
Næringslivet hat gjort hjemmeleksa si. Nettopp derfor vi har et godt fotballag her i Finnmark. Næringslivet bidrar mye til idretten og får nesten bare kjeft tilbake. Æ syns bare det blir latterlig det evige jaget om at no må næringslivet komme på banen å bidra, no må næringslivet komme på banen å bidra. Om næringslivet hadde dobblet beløpet som sponses i dag så hadde idretten vært fornøyd i 2 år så hadde samme leksa kommet på nytt. No må næringslivet komme på banen og bidra, no må næringslivet komme på banen å bidra.

Sammenligningen din med Ålesund er egentlig helt irrelevant. Ålesund har nesten 44.000 innbyggere, Møre og Romsdal har 245.000 innbyggere, altså 4 ganger større. Ålesund har bedrifter som eksporterer ipå verdensbasis, mens Alta primært sett klipper håret til hverandre.

Betydningen av Alta IF i 1. divisjon er stor, men det e for enkelt å sitte hær å klage på at Næringslivet må komme på banen. Hadde ikke næringslivet vært på banen hadde vi aldri hatt råd til å reise på en eneste bortekamp. Næringslivet må alltid tenke på "Whats in it for me". En enkelt altaaktør vil aldri ha mulighet til å spytte inn med de midlene dere etterspør. Jo, kanskje Kraftlaget da, men de får jo ikke akkurat mere inntekter av sponsingen og det blir jo til slutt heller vi som betaler det på strømregningen og det blir jo Svein Åsegg glad for.

Næringslivet er på banen og vil alltid være på banen, desverre er det få som kan bidra med så mye som dere ønsker.

M

Mr.Ferguson

Gjest
Du nevner Ålesund men Sogndal med knappe 6000-7000 (En tredel av Altas innbyggertall) har klart det så muligheten i bør være tilstede..

Topp