Næringslivet må skjønne verdien av......, Næringslivet må skjønne at det e viktig......., Næringslivet må skjønne at dæm må legge mere penger........, Næringslivet må skjønne at dæm tjene.......... osv.
Syns denne tralten med klagingen på næringeslivet må slutte no. Alta har et fantastisk godt næringsliv etter min oppfatning. Vi bruke utallige kroner i sponsing av Alta IF, BUL, Hjemmeluft, Rafsbotn, Tverrelvdalen, Nerskogen, melodi grand prix, finnmarksløpet, finnmarkshallen, ski, hopp, friidrett, idrettsarenaer, tv-aksjoner, scooterkross, motorsport, klasseturer, russebiler, osv. Av all sponsingen som gjøres av næringslivet tipper jeg at 80 % av dette går til fotballen, og resten til øvrige sosiale begivenheter. Er dette for lite? Oppfordrer virkelig Steinberget til at næringslivet skal kutte i de 20% som de gir til andre og kun ofte alt til Alta IF? Drite i aldersbestemte lag og alt dette tullet. Det er jo ikke nøye med rekrutering så lenge vi har et førstedivisjonslag. Aldersbestemte lag, motorsport, finnmarksløpet og alt det andre som sponses det kan vi jo legge ned. SATS PÅ ALTA IF. Resten driter vi i????
Jeg synes at vi i Alta har et meget oppegående næringsliv som gir maksimalt av sponsormidler til enhver tid. Joda, enkelte bedrifter tjener gode penger om dagen, men næringslivet bruker samme beslutningsgrunnlag som Øyind gjør nå. "What´s in it for me?" Næringslivet gir i dag millioner av kroner som det trolig aldri får noen effekt av. Hvis Alta IF lager gode nok pakker som næringslivet kan få målbare resultater av så vil pengene sitte mye løsere. Combitel har vel en sånn avtale med Alta IF i dag. Alta IF får en hvis inntekt av alle nye kunder. Hvor mange av stenbergets medlemmer har combitel abonnement i dag? Får Combitel uttelling for sin sponsing av Alta IF. Her er jo faktisk et konkret eksempel hvor steinberget kan være med på å bidra til sponsorinntektene. Tar jeg ikke helt feil så er det heller få nye abonnenter Combitel har fått takker være Alta IF.
Nei, slutt å klag på næringslivet. Vi har et godt næringsliv her i Alta som ofrer mye penger på samfunnsnyttige formål. Dessuten vil ikke akkurat sutring øke velviljen til næringslivet eller er kankje de fleste av dere sånn at hvis barnet skriker så får det viljen sin???