• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Adeccoligaen 2008

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Det blir en del spennende lag neste år ja. Slik er ståa med en runde igjen:

*Start 26
*Odd 24
Sandefjord 15
-------------
*Bodø/Glimt 55
Moss 52
Kongsvinger 50
Bryne 48
Sogndal 41
Notodden 36
Haugesund 36
Hønefoss 35
Raufoss 34
Løv-Ham/Fyllingen 33
-------------
Nybergsund 63
Hødd 57
Sandnes Ulf 55
Alta 52

*) Start, Odd eller Bodø/Glimt blir å befinne seg i Tippeligaen 2008, resten av lagene utgjør Adeccoligaen 2008.

Gjensyn med Nybergsund og Raufoss fra 2006.
Nytt lokaloppgjør mot Hødd. :)
Nye bekjentskaper blir Sandnes Ulf og Notodden, og Odd hvis de skulle rykke ned. Bodø Glimt har vi møtt før, men det begynner å bli veldig lenge siden. Resten av lagene har vi møtt tidligere i Adeccoligaen.

Høyaktuelle bortekamper? Noen forslag? :)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Etter en rask sjekk så møtte vi faktisk Odd da vi var i førstedivisjon i 1995, så det blir heller ikke noe nytt bekjentskap.

Crocuta

Erfarent medlem
mnja... logistikk messig så e vel Hønefoss,Kongsvinger,Nybergsund,Raufoss,Odd og Moss de som er aktuelle for bortekamper.

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Dere bare ønsker, men det er jeg som drar! He-he! :p Må se terminlista først, jeg... Hvis vi møter Haugesund borte i juli/august, er det jo gode sjanser for at jeg lett får med meg den. De andre vestlandslaga kan jo være en mulighet, også... Moss er jo en nytt lokaloppgjør for min del, så håper vi møter dem på våren/høsten (og ikke på sommeren når jeg er på Vestlandet...). Sandefjord, Notodden, Raufoss og Odd Grenland er greie... Kongsvinger veit jeg ikke om jeg tør å dra til en gang til... Hihi!

jihaa

Terminator
Får vi spille i adecco med de fasilitetan våres? Hørte et intervju med Kristensen her litt tidligere...trur det va før follo-kampen. Det va visst mye som skulle klaffe for at vi skulle få bruke aronnes eller finnmarkshallen. Alfheim kunne visst bli et alternativ. Et svindyrt et!!!!!!!

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Vi får visst bruke de nåværende fasilitetene så lenge klubben, rundt årsskiftet, har kommet et stykke i prosjekteringen av ny/forbedret arena.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Kampene blir å gå på Aronnes neste år, men Finnmarkshallen blir ikke reservearena, så de må jobbe hardt for å ha banen klar til seriestart i mars, og at den kan brukes ut oktober, hvis ikke så må man til Alfheim for å spille de kampene.

Men alt skal være prosjektert klart innenfor fristene sies det, så Aronnes skal være hjemmebanen neste sesong. Og i 2009 spiller vi i Adecco på nystadion! :)

RenieTussi

Langtborte supporter
Crispo: æ har veldig lyst å komme på hjemmekampan til neste år, men det er litt langt fra Kvæfjord til Alta. :)

Snorkfrøken: det er faktisk noe som vurderes veldig sterkt.

Jens

Aktivt medlem
Aronnes ?

Trodde det var spenstige planer på sentrum??? Prosjektert ? Hva med finasiering skal ikke den også være i boks ? Og økonomien, skal ikke den også være i + ? Mangt å ta tak i for at et publikum på 500 skal se laget forbruke 12 mill på noen sommer måneder. Kanskje presten i alta if heller ville ha bidraget til katedralen, den kan jo brukes hele året.

Mini

Erfarent medlem
Budsjett på ca 12 mill...d e faktisk prisen klubben må betale for å ha en mulighet til å bli en 1 div. lag...Notodden som rykket opp i fjor og har holdt seg i Addeco mot medias og expertans tips hadde en budsjett på 16 mill i år...dær åsså 2 tidligere Altagutta spiller(Sakka,Granerud)
Jens
Mangt å ta tak i for at et publikum på 500 skal se laget forbruke 12 mill på noen sommer måneder.
..fotballen har tatt noen steg videre siden du drev,og faktisk blitt en helårsidrett dær spilleran trener og spiller kamper i 11 mnd i året...

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Nystadion kommer, men den er jo ikke ferdig i 2008. Derfor må man spille på Aronnes i 2008. Men i 2009 er forhåpentligvis et nytt stadion, som er planlagt på sentrum være ferdig.

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Hvis det blir i sentrum da, det er vel ikke helt avklart enda. Håper inderlig det, da.

Topp