• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Alta - HFK

W

wonder

Gjest
Om HFK skulle klare å berge plassen vil det bety at de samtidig hjelper Alta til opprykk ettersom de i de siste kampene møter bl.a Drøbak Frogn og Mjøndalen. Håper de fremdeles har lyst på 2.divisjonspill når de finner det ut.:2)
Ja absolutt!:2) også tror jeg finnmark har godt av to lag i de øverste divisjonene:)

Sjeik har vunnet supporterkrigen i en omgang. Det var førsteomgangen på Breidablikk, men da vi fikk samlet oss i andre omgang så var vi overlegne. Det er klart det står respekt av å synge for laget når man taper så mye som dere gjorde i går, men det ble nå egentlig ganske stille etter hvert - men synes det er forståelig. Ellers så var vi som laget nok også ganske overlegne Sjeik i går.
Takk for kampen - både på banen og tribunen.

Jeg ser Håvard proklamerer Grushaugen til suverene vinnere av supporterkampen. Ut ifra forutsetningene (dere vinner fotballkamper, topper tabellen og det bor dobbelt så mange folk i Alta), så skulle det bare mangle at dere er noen flere enn oss, men å si at dere er oss overlegne, blir for meg litt feil.

Vi sang røffly 78 minutter på lørdag - 5 minutter før kamp, 43 minutter i første, 25 minutter i andre og 5 minutter etter kampen. Ut i fra forutsetningen (topp mot bunn, HFK ble rævkjørt osv), så vant faktisk vi supporterkampen :)

Det skulle faktisk bare mangle at ikke dere støtter laget deres - det er jo som kjent lettere å være god supporter i medgang.

Skulle forøvrig likt sett dere synge på stillingen 9-1 til HFK.

Men et spørsmål - som jeg undrer meg litt over: hvorfor er ikke grushaugen flere enn det dere er? Dere topper jo tabellen, spiller periodevis bra fotball og har gode rammebetingelser. I tillegg bor det jo høvelig mange folk i Alta. Dere burde jo vært 100 stykker på hver kamp. Har dere reflektert over det? Tørr ikke folk å synge? Er det ikke stuerent å være syngende supporter? Eller hva skyldes det?

Etter mi mening e det pga innlandsfolket som bor i Alta som e livredd å bli sett uten bil eller moped...
Sånn e det bedre i Hammerfest for der e ikke folk så inneslutta...

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
All respekt til den innsats dere viste, å synge på 1-9 er ikke alle forunt, og æ kan garantere at æ aldri vil synge på 9-1 til HFK, mest fordi det aldri vil skje, men likevel. :)

Det at vi vant supporterkrigen var mest til tilsvar til det xzander sa, og det er uten forutsetninger og resultat. Som du sier så la æ merke til at det ble merkbart stillere etterhvert hos dere, men har egentlig ingenting å si på det, med tanke på resultatet. Når det gjelder at vi sang mere fordi vi ledet stort så kan det kanskje se sånn ut fra deres ståsted, men slik er det faktisk i alle kamper (eller som vi sa "vi tar dokker på kondisen"). Vi starter ut rolig (varmer opp) og øker på etter hvert, uavhengig av resultat - vi må liksom få satt oss litt først. Konservere stemmen vet du - det er klart vi kunne kanskje stemt i med lavmælt sang som dere, men vi har en litt annen inngangsvinkel.

Er enig med deg at vi burde vært flere, men det kommer forhåpentlig etterhvert. Det er nå engang sånn at man ikke kan tvinge folk på kamp / inn i Steinberget. De må komme av egen fri vilje, men vi tar gjerne i mot flere.

Men hvis det er still på kamp så er det selvsagt de 20 i Steinberget sin feil, og ikke de 480 andre som sitter på kamp å ser på, og klapper høflig når det blir scoring. Kanskje litt satt på spissen, men det ligger kanskje ikke helt i kulturen å engasjere seg så alt for mye her i Alta - naboen kan jo se deg.

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Har vært sint på altapublikummet mer enn èn gang på grunn av manglende entusiasme og engasjement, ja... (Tenker da på dem som ikke er med i berget.) Synes det var imponerende at hammerfestingene holdt ut og ikke dro avgårde. Veldig bra! I fjor var jeg også imponert over supporterne til Brumunddal i siste seriekamp, der det blei klart at de rykka ned og at de tapte kampen. Allikavæl blei de ikke bare værende til stede, de sang og heia også! Flott innsats - ekte supporterkultur... :) Dessuten: I Drøbak i år var det sånn at da de hadde sjanser, så var det tre ganger så høyt lydnivå som ved scoring i Alta. Da de scora så var det som om man blei blåst langt ut på banen... Hele stadion kokte, alle var med på alt som supportergjengen starta opp. Så enkelt og så greit... Huh...

Topp