• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Alta-KIL 10. april kl 20.00

Raggen

KIL Supporterklubb
Først og fremst, hvorfor er avspark utsatt til kl 20.00?

Må dessverre melde at jeg tror det blir lite folk fra Vinger i Alta til denne kampen, ingen jeg vet om som helt bankers er klare for langtur til nå. Er et par som fortsatt er i tenkeboksen, så jeg får håpe det stiller noen fra oss på tribunen i det minste.

Vi fikk en grei strart hjemme mot Mjøndalen i første runde. Litt som forventet, men vi overbeviste ikke, ble tamt etter at vi hadde tatt ledelsen tidlig.

Dere var vel litt heldige som klarte å snu kampen i veikrysset? Har ikke lest noe om hvordan kampbildet var i kampen deres, men det er uansett sterkt og komme tilbake helt på tampen når dere lå 2 bak.

Håper selvfølgelig vi skal klare å lure med oss 3 poeng i Alta også i år. Har vært heldige hos dere de siste gangene vi har vært på besøk. Får håpe dette fortsetter, men føler meg på langt nær sikker.

NB! Se opp for Güven, han er i kjempeslag om dagen :)

Lykke til :)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Hallen er opptatt tidligere på dagen til Ishavskraftcup i regi av Bossekop UL og hallen er vel ikke klarert igjen før 17.00 og deretter skal det vel være et 3 timers vindu etter at hallen er klargjort eller noe sånn i henhold til reglene fra fotballforbundet.

Vår kamp var vel litt som forventet for min del - er ikke vant til noen pangstart på sesongen så da er et poeng godkjent. Siste gang vi gjorde det bra i en sesongåpning var vel på Gjemselund men da var det vel ikke forventet at man skulle gjøre det bra, så da var det kanskje enklere. Nå er riktignok ikke 2008 så lenge siden, men pAlta har hatt det vanskelig i sesongstarten et par år før det også, såfremt det ikke var 2. divisjon og alt for enkel motstand.

Johansen

Asistifist
Medlem av ledelsen
Huske 5-3 seieren over Ham Kam, da fikk jeg se kor god Adem var, han scorte to og startet på mange gode løp...
tipppe Tuelo også blir farlig ...

hei.. .vi er i hvertfall 2 som kommer oppover på søndag... blir en spennende kamp... hvor er det dere alta supportere drikker øl før kampen??...

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Tror det er meningen og samles på Alten PP (På Rica Hotel) før kamp for de som har anledning og lyst til det. Selv er jeg antagelig opptatt med jobb.

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Jepp, nå er alt klappet og klart. Har akkurat lagt ut følgende på forsida:

Steinberget supporterklubb har den glede å invitere medlemmer og ikke-medlemmer til et stemningsfullt møte før hjemmekampen på søndag. Alle som ønsker å være med på å lade opp til kampen, møter opp fra kl 1600 på Alten PP. Der får alle supportere 25% rabatt på alle pizzaer.

Velkommen til fotballvorspiel!

(Alle supportere = bortesupportere, hjemmesupportere, sympatisører, osv)

Ka med å prøve å gjøre det enkelt?? Virke som at forsvaret vårt ikke klare å få ballen ut i det hele tatt =(
Men totalt sett så har guttan spilt en god kamp =)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Børs

Altaposten

Efendic 7 AB
Erlandsen 5
Braaten 6
Vasilev 6
Rolandsen 6
Reginiussen 6
Larsen 5
Gauseth 7
Nilsson 6
Brekke 6
Braaten 6

FD
Efendic 5
Erlandsen 5
Vasilev 5
Braaten 6
Rolandsen 5
Gauseth 6
Reginiussen 6 AB
Larsen 5
Brekke 5
Braaten 6

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Veldig vanskelig denne uka, med mange innspill og navn som var gode. En lagseier - kan vel kanskje også sees på veldig jevne børskarakterer.

Gauseth er en klassespiller ingen tvil,bra at han valgte Altaif ! Syntes laget ser bedre ut en i fjor,mere aggresive,tør å holde på ball dette ser bra ut.

Johansen

Asistifist
Medlem av ledelsen
Dummeste jeg har hørt
Da har ikke du hørt mye...
Petter mista ballen lett, han hadde dårlige innlegg, brente en stor sjanse, positive var jo at han fikk noen frispark men vi vet at han kan mye bedre enn som så...
Eirik var heller ikke så god, tape dueller, dårlig med offensivt og slapp spilleran alt får lett igjennom, samt at han og Thomas sto på samme plass etter at Thomas mista ballen og dem fikk den sjansen dem scorte på...
syns også at Vegard Braaten trakk seg i alle dueller, vet ikke om folket er enig med meg om det (?) men jeg syns han bare rygga hver gang det var duell...

da vill jeg heller trekke fram Aleksandar som gjor en god kamp i forsvaret, kanskje hannes beste i Alta drakta, Thomas var og god, selv om han får minus får enn horribel tabbe, som førte til mål...
Rolandsen gir max av seg sjøl som han gir i de fleste kampan, viktig spiller defensivt, og offensivt...
Gauseth er jo helt klart en av de aller viktigste spilleran, holder på ballen hele kampen beholder roen å finner alltid en løsning...

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Gauseth kan med fordel slippe ballen tidligere i mange situasjoner, og ble det en del feilpassninger. Men han er uten tvil flink til å holde på ballen, og det er jo en viktig egenskap. Synes Vegard Braaten foruten det gode målet jobbet bra som førsteforsvarer, og Thomas Braaten var og veldig god, men tabben trekker mye ned mot Kongsvinger. Faris med viktige redninger på slutten der og reddet poeng og det er jo alltids viktig, men var ikke alltid like trygg før det.

Etter input fra flere har vi kommet fram til at disse var best mot Kongsvinger:

Christian Gauseth
Vegard Braaten
Markus Rolandsen
Faris Efendic
Christian Reginiussen

Kan trygt si at det ble vanskelig for oss å sette 3-2-1 til denne kampen. :)

Uenig

Lov å ha egne meninger selv om jeg syns de er litt spesielle. At han hadde mange ballmist er jo direkte feil. Laget rødt kort og burde hatt straffe hvis dommer hadde møtt opp på dommerkurset! Han Rolandsen og Gauseth skapte nesten alt av angrepsspill på den venstre siden og slapp til lite defansivt. Dog enig i mye av det andre

Topp