• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Alta - Notodden

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Da er det snart klart for revansjekamp.

Notodden har Alsaker og Ystaas ute med suspensjon etter gule kort i forrige kamp mot Hønefoss. Alta mangler Diomande etter rødt mot Bryne.

I tillegg så er Vilmunen tvilsom etter kneskade på onsdagens trening. Først trodde man at sesongen var over, men føltes bedre ut allerede etter et døgn, så det var kanskje ikke så alvorlig likevel.

http://www.altaposten.no/lokalt/sport/article297052.ece

Altaposten tror Vilmunen blir klar, og har dette laget:

Vilmunen
Norbye, Amankwah, Braaten, Andersen
Andersen, Needham, Reginiussen, Pall Sigurdsson
Idris, Braaten

Vil tro Haugli er høyaktuell også på venstre kant, men hvem går ut da? Andre alternativer er Overvik inn, og Magnus på venstrekant som er prøvd tidligere. Ser ikke bort ifra at dette er laget i morgen:

Forn
Norbye, Amankwah, Braaten, Andersen
Andersen, Needham, Reginiussen, Haugli
Idris, Pall Sigurdsson

med alle spillerne klare er det nok av alternativer å ta av...

duracellkanin

Erfarent medlem
Håper og krysser fingrene for Mikko til imorgen, viktig,- men like viktig blir det imorgen å hindre døballer for Notodden, både corner og frispark på 25-30 meter, da er dem dødelig effektive.....dette må sitte.

duracellkanin

Erfarent medlem
Deilig seier idag, smakte utrolig godt med en ny 3p, trengtes,- men jeg føler meg ikke trygg enda, før vi har passert 40p, så vi må ha minimum 3p til for å være sikker på å berge plassen,- men de 3 nederste lagene Skeid, Stavanger og Notodden må vi kunne si er ferdig,- og det fint ferdig.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Trenger nok et par poeng til ja, men det må være lov å se oppover på tabellen også. Bjørkan avblåste kvalikksjansene etter tap mot Bryne, men nå er vi like nært igjen etter at resultatene gikk vår vei. På en måte kan vi si at det er kortere vei opp, enn det er ned - da det kun er et lag å ta igjen oppover - og Sarpsborg har mange harde kamper igjen.

Men målforskjellen deres er god, så for å klare femteplass må vi plukke 5 poeng mer enn de på de 4 siste kampene, og det blir selvsagt ikke lett. Med 10 poeng på de 4 siste kampene så kan det gå.

Og slik tar vi 10 poeng - alle blir med på busstur til Tromsø og støtter opp for 3 poeng der. Så vinnes begge hjemmekampene, og det siste poenget klorer vi til oss mot Løv Ham i Bergen.

Samtidig vinner kun Sarpsborg 1 av sine kamper mot Hønefoss, Haugesund, Ham Kam og Kongsvinger. Samt at de taper minst en - og da er vi poenget foran dem. Såfremt ingen bak oss da vinner alle 4, så er det kvalikk.

Vanskelig ja - umulig nei. :)

Jan S

Erfarent medlem
Det var ikke noen kjempe kamp dette av Alta.. Magnus var bra, og Ivar i mål fikk revansj, men ellers var det slett.. Vi fikk 3 viktige poeng og det er jeg kjempe fornøyd med.. Synes at det virket mye bedre når Overvik kom inn, og Norbye ble flyttet frem..
Er utrulig spent på de siste 4 kampene.. Håper så inderlig at vi får en fin plassering, og at vi beholder denne spillergruppa sammen med trenerteamet videre lengst mulig..

Er forundret over linjemannen som vinket offside på Idris etter stolpeskuddet til V Braaten.Som man ser av tv bildene fra kampen var det ingen i offside når skuddet gikk.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Snork har vel også bilde fra situasjonen når skuddet gikk, og det er ikke offside. Heldigvis så ble det 3 poeng likevel.

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Ja!! Det har jeg faktisk... Det kunne det umulig ha vært, sjøl om bildet blei tatt på lang avstand... :) Æææ, jeg må jo få ordna bilder snart. Når skal jeg få tid til det liksom...? :p

duracellkanin

Erfarent medlem
SNORKKKKKK har du fiksa bildet? :D Venter spent, da jeg kan si med 110% sikkerhet at det ikke var offside, linjemannen var blind, samme med dommeren. har sett på opptak fra kampen, så det kan ikke vært offside, så et var feil annulering

Topp