• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Alta - Sarpsborg

TUIL

Velkjent medlem
Ser at Sarpsborg stiller med 6 juniorer i dagens kamp og vurderer heftig satsning på dere.
Tv2sporten melder at dere mangler 2 sentrale spillere, hvem er det?

Burde være en grei trepoenger dette?

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Finnes vel ingen "greie" 3-poengere på dette nivået, uansett. Men sjansen er jo større siden de må stille redusert. Hvem som mangler hos oss må andre svare på.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Sarpsborg stiller med 6 juniorer i troppen. Det er en vesentlig forskjell. :) De prøvde å få utsatt kampen pga av mange spillere ute, av disse 5 faste - Hoås, Røn, Jusufi, Fredriksen, Hagen. I tillegg mangler Smatana (karantene) og Solheim, men de er ikke fast på laget. Av de nevnte juniorene spiller 3 spillere fast likevel.

Sarpsborg Arbeiderblad har denne sannsynlige lagoppstillingen for Sarsborg:

Keeper: Joakim Heier

Forsvar: Magnar Ødegaard, Ole Heieren Hansen, Kjetil Berge og Aleksander Forsberg.

Midtbane: Ole Jørgen Halvorsen, Martin Mathisen og Kjell André Thu.

Angrep: Martin Wiig, Emmanuel Amarh og Stian Andersrød/Faton Zahiri.

Der kan det se ut som Ødegaard, Forsberg, Mathisen, Amarh og Andersrød/Zahiri spiller for de 5 faste. Og det ser jo ikke alt for ille ut. Kan se ut som de er mest svekket fremover, ved å mangle Hoås, men man må likevel ikke ta lett på oppgaven.

Når det gjelder Alta så mangler vi vel fortsatt Diomande, men det har vi gjort hele sesongen, så det er ingen forskjell der. Idris er den andre som er ute, han har karantene.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Sjekket siste kamp i Adecco for Sarsborg hvor de kjørte over Stavanger med 4-0. Fra den kampen er det bare Jusufi, Hagen og Fredriksen som mangler. Og 10 stykker fra den antatte startelveren til SA fikk spilletid i kampen.

Når det gjelder Alta så antar Altaposten at vi stiller samme laget som de siste ukene, foruten Nome som kommer inn for Idris.

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Hvis det i det hele tatt finnes noen på altalaget som tror dette blir walk-over så tar de skammelig feil. Om mulig er Sarpsborg enda mer tent pga alt dette.

sameboe92

ambasadør i Modum
Skoene til noen av gutta er stjelt :S Hvem av dere har raidet garderoben :p Neida, let's blame it on SFK Sarpsborg 08 :p

HuGo_BoZz

Erfarent medlem
Va artig å sitte å se kampen på nrk nett tv :)

Honnør til gutta og ikke minst til Steinberget og alle andre i hallen som laget en SYK SYK bra stemning :) :) :)

Jan S

Erfarent medlem
Fy søren jeg ser frem til den dagen drakta mi kommer i posten :D
Er den bestilt??

Visst den er det og du enda ikke har fått den så er det alt for dårlig av den som er ansvarlig!!! :sint:

Det er viktig å ta vare på alle supporterne i til alta, selv om de bor borte

sameboe92

ambasadør i Modum
Er den bestilt??

Visst den er det og du enda ikke har fått den så er det alt for dårlig av den som er ansvarlig!!! :sint:

Det er viktig å ta vare på alle supporterne i til alta, selv om de bor borte
Den ble bestilt i Oktober ifjor...Dårlig av Tron som skulle fikse den da, men Håvard skulle vel høre med klubben om de kunne skaffe meg en drakt nå ;)

Lars

Velkjent medlem
Jaja, kan du heller ikke bare ringe istede for å skrive om det i alle mulige tråda på steinberget sitt forum?

sameboe92

ambasadør i Modum
Tro meg jeg har prøvd å ringe til Tron...Sende SMS og mail også faktisk, like vanskelig å få tak i uansett :) Og slapp av, det ordner seg nå Lars :p

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Det har nå vært avklart med deg at den drakta har vært vanskelig å få tak i, og at du kunne få velge om du ville vente, eller få pengene tilbake. Det er vel ingen som har fått tak i drakter (som også var vanskelig å få tak i fjor) etter av vi fikk tak i x antall eksemplarer i fjor. De ble trykket opp med nummer 12 på ryggen, og steinberget logo på brystet, samt alle andre sponsorene. Da du ville ha et annet nummer, har det desverre vært slik at det ikke har vært mulig å få tak i en annen drakt til nå.

Skulle selvfølgelig ikke vært så vanskelig, men Alta IF sliter litt med draktleverandøren, og skal etter ryktene bytte merke ved neste korsvei.

sameboe92

ambasadør i Modum
Høres bra ut Håvard TO) Veldig dårlig av Umbro da, det må jeg være ærlig å si. Greit at vi er en liten klubb, men tror de fleste andre Adecco klubbene får tak i drakter ganske lett (?) Tror det er sunt av Alta å bytte drakt produsent! Nike eller Adidas er vel de mest aktuelle, vis vi ikke går for Kappa, Reebok, Diadorra eller le Coque (?)... Herlig at jeg endelig får drakta mi :) Evig takknemlig Håvard :)

Og Håvard, jeg vet det er avklart...Bare forklarte Jan S hva som hadde skjedd :)

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Flott seier i dag :) nå begynner jeg for alvor å få troen på overlevelse i divisjonen!

sameboe92

ambasadør i Modum
Jeg bare lurer på hva dere mener: Synes dere at Mikko Vilmunen holder Tippeliga standard?

Jeg synes han utvilsomt er en mann som er den store forskjellen på seier og tap! Tror han kunne erstattet en av de mange tabbekeeperne i TL! Utvilsomt en av topp 3 spillerne i Alta IF!

Topp