• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Alta - Sogndal 2.8.09 kl. 1800

Bjerrang

Erfarent medlem
Nok en viktig kamp.
Vinner vi denne kampen , tror jeg vi melder oss på i opprykkskampen.

Nå begynner andre lag i adecco og så respekt for alta.

Klippet fra Saftkokaradn`s forum : En av de absolutt viktigste kampene dette her...en seier her er essensielt med tanke på opprykk. Alta er dritfarlige og kan slå hvem som helst...hvis ikke det er "full skjerpings" blir det tap. Og neppe tippeligaspill neste år. Men hey, det er nå bare min vurdering....

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Mange nøkkelkamper i år, men dette er en av de store - spesielt med tanke på hvor vi er på tabellen nå når det er så utrolig jevnt!

duracellkanin

Erfarent medlem
Enig i det Bjerrang, men.....sportsligledelse og spillerne hos Saftkokeran har ikke den respekten, og tenker mer som at dette er plankekjøring osv....kjenner til mentaliteten, da de tror at de er høyere oppe enn den egentlig er, gjøre seg mer viktig osv osv...noe Rekdal kritisete dem for også.....så jeg har god tro foran kampen imorgen, og vinner vi....da går det bare en vei... :) da har vi bevisst at vi kan slå alle og at Alta-laget er giftig og er gode.....sitter ikveld, men egentlig hatt den følelsen i hele dag, at det ne stort pågang....får håpe og tro at jeg har rett...tar med saftpressa imorgen på kamp :D

duracellkanin

Erfarent medlem
Høre imorres at moderen drømte at Alta vant 11 - 5 idag :D ho ropte ut imorres, VI VANT 11 - 5 :D Da hadde det ikke bare vært Start som hadde skjemtes :D

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Dagbladets tippeekspert noterer seg følgende om dagens kamp:

"Alta er på en sensasjonell femteplass etter at 4-0-seieren i Stavanger ble etterfulgt av 3-1-seier hjemme over Løv-Ham. M Andersen (mb) er suspendert. Sogndal tapte tirsdag hjemme for Kongsvinger, og istedenfor å ha ni poeng ned til tredjeplass er det nå fem. U."

Jan S

Erfarent medlem
Ja det var en utrulig opphenting av guttan. Det vitner om en god metalitet og stå på vilje.. Det føltes nesten som en seier når Alta utlignet til 2-2 på overtid :)

duracellkanin

Erfarent medlem
Ja, det var DEILIG, bedre enn sex :D Når jeg gikk fra hallen, traff jeg på treneren til Sogndal, så jeg sa : Å ja, du er ute å tar en blås for å blåse bort forbannelsen :D Han så stygt på meg, og svarte. Reis til ******* :D
Jeg måtteeee flire :D

Badsmiley

Erfarent medlem
Min første hjemmekamp på en stund.. deilig var det ^^
Var også utrolig kult å kjenne stemninga mellom 0-2 og 1-2. Men så forsvant trøkket litt, av alle ting. (Fyyy, Steinbergere.. Kan ikke slappe av etter scoring når guttene er i ferd med å hente inn en 2-målsledelse). Jeg måtte jo bli bekymra for det virka samtidig som om guttan også forsvant litt..

Trommeutstyret som finnes hos Steinberget var det mest smittsomme i hele hallen. De gangene det var heftigst rytme var de gangene folk rundt der jeg satt også hev seg med på klapping og heiarop :)
-Bruk det oftere! Virket også som at guttene på banen responderte bra på stemningen som kom fra begge sidene for en gangs skyld ;)

Forsøkte også noen spede "Opp au stau" når de stakkars Sogndølene lå på bakken hele tida :p Her føler jeg at Steinberget stilte dårlig forberedt.. Hørte ikke noe rop om å komme seg opp :/

Og som jeg sa til nabokaren på tribunen rett etter 2-1-målet: "Dere setter dere for tidlig!" (Etter scoring/feiring) :p

Og bare så det er sagt; #14 på Sogndal er god i fotball. Det skal han ha! :)
Han var svært plagsom for oss hver gang han hadde ballen.

Topp