• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Altagård idrettspark?

Per

Superfinn
Noen som har peiling?

Skjer noe med dette 400 mill prosjektet?

Noen tanker, er dette realistisk, hvem er på laget?

Skal Fefo eller Alta kommune gjøre at dette er umulig?

Lasse V

Erfarent medlem
Æ tror at planene til Alta innebandyklubb ang ny treningshall vil står ferdig før Alta IF's fantasistadion. 400 million? Dem hadde jo ikke råd i fjor å betale melkeregningan fra TINE så nu dette?

Jaja alt er væll mulig, håper jo på dette som alle andre men er det mulig?

KO

Erfarent medlem
Skal Alta IF selv bruke 400 millioner kroner Lasse? Eller har du bare ikke satt deg inn i saken? I anstendighetens navn kan du i alle fall sette deg inn i alle sakene du skal være negative til.

Lasse V

Erfarent medlem
Skal Alta IF selv bruke 400 millioner kroner Lasse? Eller har du bare ikke satt deg inn i saken? I anstendighetens navn kan du i alle fall sette deg inn i alle sakene du skal være negative til.
Der hva du ja ;) Kverulanten :D

Sier ikke at Alta IF skal ALENE bruke 400 million. Men når ikke noen orker å stille opp som hovedsponsor på mere enn 60 tusen, hvor hente pengene, du som vet? I følge FEFO har de ikke forhørt seg om den tomten engang. De leste om planene gjennom media. Er den til salgs eller?

KO

Erfarent medlem
Dette sa du Lasse;

"400 million? Dem hadde jo ikke råd i fjor å betale melkeregningan fra TINE så nu dette?"

Du gir jo inntrykk av at Alta IF nå skal punge ut 400 millioner kroner, på tross av at de ikke kan betale melkeregningene. Regningen til Tine er forresten flere år bakover i tid.

For å få tråden inn på sporet igjen; jeg håper at Altagård blir Altas nye hjemmebane. Da er klubben tilbake der de startet opp sin aktivitet og området får en sårt tiltrengt vitamininnsprøyting. Hvorfor noen vil verne denne skogen skjønner jeg ikke. Ikke har vi for lite skog i Alta og ikke blir skogen brukt av almennheten.

Aronnes er et flott anlegg og kan i framtiden forbeholdes friidrett, aldersbestemt og annen breddefotball.

Til slutt vil jeg bare opplyse om at prisen på 400 millioner ikke dreier seg utelukkende om et fotballstadion men mye mer som involverer eksterne investorer. Dermed vil jeg ikke kalle dette urealistiske planer. Hadde det derimot dreid seg om kun et stadion til den prisen skal jeg være enig i at det ville vært et "drømmeslott".

Per

Superfinn
Til slutt vil jeg bare opplyse om at prisen på 400 millioner ikke dreier seg utelukkende om et fotballstadion men mye mer som involverer eksterne investorer. Dermed vil jeg ikke kalle dette urealistiske planer. Hadde det derimot dreid seg om kun et stadion til den prisen skal jeg være enig i at det
ville vært et "drømmeslott".
Det hadde vært kult med drømmeslott til 400 mill, men da hadde vi snakka om arabiske sjeika, og det er vel ikke helt realistisk.. PK)

Men Altas hjemmebane bør etter min mening ha tak over hele arenaen om det skal være noen vits. Bare å innse at vi bor i Finnmark, og er det høyt nok kan ikke NFF nekte. En innendørs hall kan også brukes om vinteren, og det er viktig.

Hvem er med på laget? Coop kanskje med OBS planer? Andre?

Men noe må vel skje snart? 1. okt rett rundt hjørnet.

Topp