• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Altas optimale oppstilling

E

Eberknase

Gjest
Heisann!

Som ny bruker på forumet og meget fotballinteressert er jeg litt interessert i Altas lag i år. Er selv ikke Alta-supporter. Synes laget virker spennende med spesielt mange interesssante og gode navn fremover på banen, er jeg inne på noe der? Braaten, Andersen og David er bare tre spennende spillere.

Synes nettsidene til klubben er rimelig dårlige pr dags dato og det gjør det vanskelig å følge med på hva som skjer i klubben egentlig. Hvordan synes dere den mest optimale oppstillingen ser ut nå før sesongen starter (jeg vet knapt om dere spiller 4-4-2 eller 4-3-3, men har en følelse av at det er 4-3-3!)?

Crocuta

Erfarent medlem
4-3-3 stemmer det.. det gjorde i alle fall det i fjor.. og regner med at det e fasiten i år.. ang mest optimale oppstilling så bør man se ann korleis spilleran som har kommet passe inn i systemet.....

Mini

Erfarent medlem
Stooges
Heisann!

Som ny bruker på forumet og meget fotballinteressert er jeg litt interessert i Altas lag i år. Er selv ikke Alta-supporter. Synes laget virker spennende med spesielt mange interesssante og gode navn fremover på banen, er jeg inne på noe der? Braaten, Andersen og David er bare tre spennende spillere.

Synes nettsidene til klubben er rimelig dårlige pr dags dato og det gjør det vanskelig å følge med på hva som skjer i klubben egentlig. Hvordan synes dere den mest optimale oppstillingen ser ut nå før sesongen starter (jeg vet knapt om dere spiller 4-4-2 eller 4-3-3, men har en følelse av at det er 4-3-3!)?
..hvor kommer du fra... eller er du fra en konkurerende addecolag som begynne å få "nerva"...ja d har du iallefall god grunn til..

E

Eberknase

Gjest
..hvor kommer du fra... eller er du fra en konkurerende addecolag som begynne å få "nerva"...ja d har du iallefall god grunn til..
Neida! Hehe. det går fint det. Er bare interessert. Stallen har vel vokst litt den siste tiden og ser egentlig bra ut. Mulig jeg tar grundig feil, men noe sånn? :)

Vidar Nogva - Per Arne Østgård, Jay Needham, Jan Egil Brekke, Martin Overvik - Magnus Andersen, Mads Reginiussen, Aziz Idris - Aldin Softic, Vegard Bråthen, Emmanuel David

Spent på om denne Idris er god eller hva han er!

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Tror nok at det er et par spillere til som er med i kampen om å starte. Men det er bra med en 15-16 spillere som er gode for startelveren, så vil formen avgjøre hvem som starter. Også greit med dekning mot skader og suspensjoner. Og i tillegg så er det jo alltid noen som slår igjennom/utvikler seg kraftig fra ene sesongen til den neste, så det kan jo tenkes at noen tar steget i år også.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Tror neppe han kommer/er prioritert. Tror nok heller de prioriterer eventuelle forsterkninger der dekningen er mindre.

Når det er sagt, hvis han kommer, så er det vel bra å ha mye å velge blant - noen kan kanskje brukes i andre posisjoner også - ellers så man begynne med å rotere oppstilling fra kamp til kamp.

Og så kan det vel være muligheter for 4-4-2 varianter med to midtspisser. De har vel spilt 4-4-2 i noen av treningskampene?

duracellkanin

Erfarent medlem
Alt kommer annpå hva treneren vil oppnå når det det gjelder hvilken formasjon han vil bruke......når har Alta brukt 4-3-3, med to sterke og løpevillige vinger, men det er forutsetningen hvis 4-3-3 skal fungere....ellers kan han jo bruke 4-4-2 med 2 midtspisser, det kan i mange tilfeller være mer effektivt......selvom æ har spilt fotball sjøl i min grønne ungdom i Bodø, så tror æ nesten Isak Ole kan dette bedre enn mæ....:D hehe

E

Eberknase

Gjest
Skal bli interessant å se Alta på La Manga uten David, Softic og kanskje Needham, men han siste kommer vel? Spennende å se hvordan de takler det. Kan bli en overraskelse i år har jeg følelsen av, men da må jo selvsagt en del spillere være tilgjengelige :)

Mini

Erfarent medlem
duracellkanin
Alt kommer annpå hva treneren vil oppnå når det det gjelder hvilken formasjon han vil bruke......når har Alta brukt 4-3-3, med to sterke og løpevillige vinger, men det er forutsetningen hvis 4-3-3 skal fungere....ellers kan han jo bruke 4-4-2 med 2 midtspisser, det kan i mange tilfeller være mer effektivt......selvom æ har spilt fotball sjøl i min grønne ungdom i Bodø, så tror æ nesten Isak Ole kan dette bedre enn mæ.... hehe
...i 4-3-3 e d viktig at den sentrale mb. e hardtarbeidende defensivt og kreativ offensivt ...indreløperne bør være løpssterke og tekniske,også en fordel at vingan e hurtig og driblesterk.
Spiss i 4-3-3 kan gjerne være stor og sterk,da d ofte kommer mye legg fra kantan...i 4-4-2 har de 2 spissan ofte forskjellige roller,den ene kan være et oppspillspunkt som holder på ballen imens laget flytter etter,den andre kan gjerne være en løpsvillig og hardtarbeidende spiss som "går" på løp,men disse to bør jobbe godt i lag.
Ser faktisk ut som vi allerede har alle disse brikkan på plass ++..æ gleder mæ.. TO)

Topp