• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Damefotball

Lasse V

Erfarent medlem
Jeg personlig ser mye herrefotball men damefotball ser jeg sjeldent.
Hvorfor er det slik? Media sin feil? Kvaliteten? Tempo?

Det er litt av alt. Jeg synes at tempoet blir for dårlig. Blir for pinglete og det tekniske nivået er for dårlig generelt. Hva kan man gjøre for å få det mer atraktivt? Her er mine forslag:

1: Mindre bane.
2: Alle kampene på kunstgress.
3: 9 utespillere + keeper.
4: Løpende innbytte.
5: 2 x 30 minutters kamper.

Noen andre forslag? Jeg mener dette er veien å gå PK)

KO

Erfarent medlem
For det må jo være en grunn til at så få går på damekamper? Dette er jo ett problem over alt hvor damer spiller. Har ikke du noen gode forslag Per;)
Men allikevel er det flere tilskuere på damekampene enn på innebandy-kampene.:rofl:

Lasse V

Erfarent medlem
Hva kan gjøres for å få innebandy mere spennende?
Leser i andre tråder at du ber folk diskutere den aktuelle tråden, ikke blande inn andre ting. Men du gjør ting som det passer degTN)

Håvard Thomassen:

- Hvis dere vil ta opp disse tingene kan det gjøres i andre tråder, innleggene som ikke hørte hjemme her fjernes

Per

Superfinn
Hva kan gjøres for å få innebandy mere spennende?
Flere lag, flere spillere, flere haller.
Om det hadde vært like mange innendørs haller som det er fotball baner så ville interessen for hallidretter som innebandy vært mye større.

Men folk fra fjordhold må ta til takke med Fotball fordi dette ofte er eneste alternativ..

I Sverige er innebandy en av de store publikumsidrettene.
Publikrekord för en enskild elitseriematch i svensk ishockey när 13 850
14.397 så SM Finalen i innebandy i 2008.
Globen har en kapasitet på ca 16 000
Tilskuere: 8.523 på Bislett stadion cup finale kvinner 2007

KO

Erfarent medlem
Så har jo Britney Spears minst 20.000 tilskuere på sine "konserter", det er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.:whistle:

Lasse V

Erfarent medlem
Flere lag, flere spillere, flere haller.
Om det hadde vært like mange innendørs haller som det er fotball baner så ville interessen for hallidretter som innebandy vært mye større.

Men folk fra fjordhold må ta til takke med Fotball fordi dette ofte er eneste alternativ..

I Sverige er innebandy en av de store publikumsidrettene.
Publikrekord för en enskild elitseriematch i svensk ishockey när 13 850
14.397 så SM Finalen i innebandy i 2008.
Globen har en kapasitet på ca 16 000
Tilskuere: 8.523 på Bislett stadion cup finale kvinner 2007
Takk! Kunne ikk sagt det bedre:klapp:

GRB

Erfarent medlem
Leser i andre tråder at du ber folk diskutere den aktuelle tråden, ikke blande inn andre ting. Men du gjør ting som det passer degTN)

Håvard Thomassen:

- Hvis dere vil ta opp disse tingene kan det gjøres i andre tråder, innleggene som ikke hørte hjemme her fjernes

Den siste uka har det vel vist seg at man bør være enig med Håvard Th her inne, ellers...

KO

Erfarent medlem
Jeg svarte jo på et utsagn om lite tilskuere på damekampene. Men jeg driter egentlig i tilskuerantallet både på damekamper og i innebandy, ville bare terge Lasse litt som absolutt vil ta opp temaet damefotball etter at damelaget har sikret seriegull.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen

Håvard Thomassen:

Er du snurt Lasse? :p

Du leser ting som du sjøl vil ser æ. I den tråden du refererer til så hadde dere helt sluttet å diskutere det tråden handlet om å dro inn nye saker uten noe som helst referanse til saken. Det ble jo sagt t.o.m. i den tråden "nå er vi ferdig med dette så hva kan vi diskutere nå" og så kom det opp nye ting som kunne vært diskutert i en ny tråd.

Æ derimot dro bare en sammenligning mellom innebandy og damefotball, og stilte ditt spørsmål til innebandyen istedet. Ikke var æ den første som nevnte innebandy heller, men her får vi ikke lov å snakke om innebandy for det har Lasse Varsi bestemt.

Men nå synes æ at dokker må slutte å være uenig med meg, for ellers.....

Lasse V

Erfarent medlem
Er du snurt Lasse? :p

Du leser ting som du sjøl vil ser æ. I den tråden du refererer til så hadde dere helt sluttet å diskutere det tråden handlet om å dro inn nye saker uten noe som helst referanse til saken. Det ble jo sagt t.o.m. i den tråden "nå er vi ferdig med dette så hva kan vi diskutere nå" og så kom det opp nye ting som kunne vært diskutert i en ny tråd.

Æ derimot dro bare en sammenligning mellom innebandy og damefotball, og stilte ditt spørsmål til innebandyen istedet. Ikke var æ den første som nevnte innebandy heller, men her får vi ikke lov å snakke om innebandy for det har Lasse Varsi bestemt.

Men nå synes æ at dokker må slutte å være uenig med meg, for ellers.....
Æ bare syns du har mangel på "baller" til å innrømme at Isak Ole Hætta ringte deg og ba deg fjerne mitt innlegg. Og ja, vi fikk diskutert litt i den forrige tråden, noe som er bra men du burde latt ALLE få vite sannheten om din telefonsamtale med IOH. Folk vil tro at jeg kommer med uærlige påstander, noe du kunne avkreftet med å si sannheten. Ellers e du en ok fyr men husk på i fremtiden at Steinberget's forum burde ha plass til mange diskusjoner, uavhengi hva Alta IF måtte mene. Både positive og negative ;)

Og for de som ønsker å blande inn innebandy i vært innlegg jeg kommer med, burde det være en egen tråd kansje :p

Per

Superfinn
Æ bare syns du har mangel på "baller" til å innrømme at Isak Ole Hætta ringte deg og ba deg fjerne mitt innlegg. Og ja, vi fikk diskutert litt i den forrige tråden, noe som er bra men du burde latt ALLE få vite sannheten om din telefonsamtale med IOH. Folk vil tro at jeg kommer med uærlige påstander, noe du kunne avkreftet med å si sannheten. Ellers e du en ok fyr men husk på i fremtiden at Steinberget's forum burde ha plass til mange diskusjoner, uavhengi hva Alta IF måtte mene. Både positive og negative ;)

Og for de som ønsker å blande inn innebandy i vært innlegg jeg kommer med, burde det være en egen tråd kansje :p
Kanskje det. Jeg starter en tråd, så kan de som her viser mye interesse for innebandyen i Alta si sin mening...PK)TO):D

Topp