• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Evnt.nye spillere diskusjon. Hvem ønsker du til Alta

sameboe92

ambasadør i Modum
Jeg ønsker meg en spiss ihvertfall, og en litt mer stabil keeper en Nogva.
Forsvaret trengergode forsterkelser.

På ønskelista mi står bla disse:

Trond Fredrik Ludvigsen (lån fra Brann)
Abdurahim Laajaab (fra nedrykket Skeid, har vært i Borrusia Münchgladbach)
Erlend Johansen (fra Vålerenga)

Ingen forsvarere men dere har vel nok å komme med, tenker at Alta drar seg nytte av Bosman regelen i vinter også.

Alta har problemer både framme og i forsvaret.Må få tak i en høy midtstopper å en spiss som setter sjanser. I dag hadde Alta drøssevis av store sjanser men ingen god dag for V, Bråten som ikke har den rette agresiviteten i avslutninga.Så rykker vi opp må det handles.

sameboe92

ambasadør i Modum
Ja, det må handles.

Ayangma blir nok litt dyr ettersom at han spiller for franske Cretéil.

Men det finnes mange gode der ute, f.eks Patrick Suffo hadde vært artig å hatt, men tror han setter alt for sore krav i kontrakten for det.

Men det er mange utlendere i Tippeligaen som ikke får spille neste sesong for klubben sin, så da kan Alta f.eks hente Ezekiel Bala fra Lyn, eller Traore påp lån ifra Rosenborg.

Midtstoppere er det vi trenger mest, og jeg håper på å få en skikkeligf lang, og sterk midtstopper.

Per Egil Swift på Tønsberg vil jeg også si er aktuell, med mindre han har lagt opp. han har rutinen som skal til i en god midtbane.

Her er et eksempel om hvordan neste sesongs ellever kan se ut:

------------------------------Erlend Johansen--------------------------------

Mads Reginiussen-------Täavi Rähn-------Øyvind Pedersen------------Pekka

Rune Berger------------Jan Egil Brekke---Per Egil Swift---------C.Reginiussen

------------------Trond Fredrik Ludvigsen----Ezekiel Bala-------------------

W

wonder

Gjest
haha! ludde på topp og berger som ving HM) trur ikke klubben har råd til slike spillere. men et par forsterkinger er realistisk, bare ikke slike profiler. må nok satse på TIL reserver eller no sånt.. den første 11ern er nok laangt fra realistisk!:2)

Johan

Erfarent medlem
Kristiansen som solgte Langfjordlaks? hadde dem bare hatt rivende interesser for fotball og Alta, noen prosenter av salget hadde hjulpet bra på. :) ;)

Mini

Erfarent medlem
Sentrallinja bør styrkes med spillera som holder høyere nivå enn de som e hær pr. i dag hvis...æ sa hvis... Addeco spill og i tillegg holde sæ dær ... ny keeper..stopper..sentral mb..spiss..
ellers har jo Alta mange gode unge spillera i starten av sin fotballkarriere, som bør ta steget til 1. div for å fortsette utviklinga..Mads,Magnus,Per Arne,Jan Tommy, Emmanuel,Vidar N,Vegard B,Martin O og Martin N.....+ Said N og Christian R.....stå på ...Alta IF har aldri hatt så mange gode unge spillera som e i klubben pr. i dag...

Lars

Velkjent medlem
Sameboe92: Om du tror Alta får låne Bala/Ludvigsen eller Erlandsen, så tror jeg at du tar kraftig feil! Ser det ut som at Alta IF har penger til og betale de lønn? Og jeg tror neppe Brann og Lyn sender Ludvigsen og Bala til Alta, utenatt de betaler lønnen dems. Neinei, her må Alta se lavere nivå for å i det hele tatt skal ha grunn til å se på dette seriøst.

Vegard Bråthen vil neppe Alta IF få låne neste sesong, pga tippeligaspill for TIL. Brodern hans er vel uaktuell av samme grunn. De spillerne TIL har tilgjengelig for lån, er for dårlige for Alta IF, desverre. Eneste muligheten Alta har til å hente spillere fra tippeligaen er at de enten ikke får spille for hverken A-laget eller reservelaget, eller ønsker seg opp til kalde nord.

Det siste jeg skrev her, er vel en av grunnene til at Alta IF har få spillere som vil hit oppover. Spillere på Rosenborg og andre toppklubbene låner heller ut til egne farmerlubber enn å sende de helt hit opp, desverre.

Men jeg vet ikke om noen andre spillere rundt om i finnmark som kan forsterke dette laget på noen plasser, så her må Alta IF ut av fylket.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Pytt, pytt...

Ludvigsen har jo bare en lønn på 1.3 mill hvis man skal tro avisene, og såpass må vi vel ta oss råd til? :)

Vi må erkjenne at det er vanskelig å få spillere hit for å spille i 2.divisjon for en billig penge, men litt lettere blir det forhåpentligvis hvis man kan lokke med adeccoligaspill. Hvis man beholder de man har så hadde det hjulpet en god del å få inn en 3-4 spillere som gikk rett inn å forsterket laget. Men det er lett å si det, mye vanskeligere å få til. I tillegg er det jo lov å håpe på at en del spillere kan ta steget som Mini sier.

Kanskje man kan få et par spillere fra Tromsdalen hvis de skulle rykke ned. :)

Hvis det blir bestemt å utvide tippeligaen fra 2009 så kan det se ut til at bare 2 lag rykker ned, og det vil jo hjelpe - eller som Isak Ole sier - det vil bli lettere for oss å rykke direkte opp i tippeligaen...

xzander

Erfarent medlem
Sigmund Grøterud - Åmot
Christian Smerud - Åmot
Alex Rosen - Follo
Jørn Hansen - Mjølner
Joakim Rudolfsen - Mo
Jim Johansen - Harstad
Mads Tollefsen - Harstad
Kjetil Ruthford Pedersen - Mandalskam.
Jo Nymo Matland - Tromsdalen
Kim Einar Johansen - Båtsfjord

sameboe92

ambasadør i Modum
Sigmund Grøterud - Åmot
Christian Smerud - Åmot
Alex Rosen - Follo
Jørn Hansen - Mjølner
Joakim Rudolfsen - Mo
Jim Johansen - Harstad
Mads Tollefsen - Harstad
Kjetil Ruthford Pedersen - Mandalskam.
Jo Nymo Matland - Tromsdalen
Kim Einar Johansen - Båtsfjord
Det var en ganske bra liste, men Erlend Johansen på lån som keeper er jo ikke uaktuelt det da, ærlig talt...Han er vel den keeperen i Vålenga som får minst betalt. Man trenger heller ikke å betale lønna, bare deler omså.

xzander

Erfarent medlem
Det var en ganske bra liste, men Erlend Johansen på lån som keeper er jo ikke uaktuelt det da, ærlig talt...Han er vel den keeperen i Vålenga som får minst betalt. Man trenger heller ikke å betale lønna, bare deler omså.
Hehe, takk for det;) prøvde og finne noe ut av det beste. Kim Einar Johansen på Båtsfjord ble jo årets toppscorer i 3. divisjon Finnmark. Lurer på hvordan har ville klart seg på et høyere i nivå? :)

G

Gakorihumpa

Gjest
Har blitt meg fortalt at mellom 2-4 spillere fra Hammerfest er ønsket til neste sesong, litt avhengig om det blir opprykk på oss. Hvem skal dette kunne være? Ene skal være en av brødrene Johansen, men alt var iallefall i går skammelig "hemmelig".

Tror ikke noen fra HFK går inn på første 11 eren til Alta,husker jo hvor dårlig H.Eliassen var da han kom hit.Få Svein Thomassen til å satse da har Alta en god spiller.Det vi trenger er en høy midtstopper foreksempel Mads Tollefsen hit igjen å kansje Runar Normann begge fra Harstad. Så får vi se i kampen mot Mjølner om der e noen bra spillere.

Nye spillere

Nå haster det! Magnus Breiland kanskje den beste midtbanespilleren i 2 div i år er på vei til Mjøndalen -

jihaa

Terminator
Nå haster det! Magnus Breiland kanskje den beste midtbanespilleren i 2 div i år er på vei til Mjøndalen -
Vel noen påstår at han kanskje er på tur til Alta!! Klippet fra drammens tidene:

"Breiland
Skrevet av: Robert, 30-10-2007 09:35:04
Med at det ble som det ble....., ville jeg ha hentet Breiland fra Åmot/Modum hvis det ikke alerede er for sent. Glimrende lagspiller som tar ansvar, hører at han kanskje spiller for Alta neste år?"

Topp