• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Haugli forlenger kontrakten :)

Jan S

Erfarent medlem
Kjempe bra! Flott at Jan Tommy er den første ute med å signere ny kontrakt. Han er en ofansiv spiller som kan bekle både midtbane og spiss rollene på en fin måte. Begynt mange kamper denne sesongen men har vært litt ute den siste perioden. Kom in mot Mjøndalen og storspilte.. Han har enda mange gode år på fotball banen, og vil sikkkert få sin sjangse både som Alta spiller igjen og kanskje til og med i en større klubb visst utviklingen fortsatt går videre et par nivå opp :) Nei det her var en god nyhet etter en laaang dag :)

Johan

Erfarent medlem
Hvor har du hørt det? Eneste som er klart som skal ut er Vegard Braaten :p Mange som går ut av kontrakt er det, men de kan man forlenge med :)
Ja mange som går ut av kontrakt, er vel dem det gjelder regner jeg med.
snakket med en kar under kampen mellom Alta og Mjøndalen som kunne fortelle at mange spillere høyst sannsynlig kom til å dra etter denne sesongen.
bl.a: Yaw (tilbake til Brann), Braaten (Tromsø) Dio (sørover) Mikko (?) Jay (hjem)
Vet ikke hvor handfast dette var, men stemmer dette må halve laget fornyes.

sameboe92

ambasadør i Modum
Yaw, Ivar Andreas og Braaten er vel de som definitivt drar bort fordi de enten er solgt, eller går ut av lånperiode. Aldri hørt om at Dio, Jay og Mikko skal bort! Trodde faktisk alle tre trivdes i Alta, spesielt Jay!

Johan

Erfarent medlem
Ja de trives vel alle i Alta men det kan jo være helt andre grunner til at de evt drar.
Håper selvsagt at alle blir, men vi vet jo alle at det er vanskelig å holde på gode spillere her i Alta, dette mest pga slunken pengesekk. Håper vertfall at Bjørkan ikke vurderer å dra hjem igjen, noe jeg frykter.

sameboe92

ambasadør i Modum
Ja de trives vel alle i Alta men det kan jo være helt andre grunner til at de evt drar.
Håper selvsagt at alle blir, men vi vet jo alle at det er vanskelig å holde på gode spillere her i Alta, dette mest pga slunken pengesekk. Håper vertfall at Bjørkan ikke vurderer å dra hjem igjen, noe jeg frykter.
Du bekymrer deg for mye, hadde det vært klart at de skulle dra så hadde klubben sagt dette for lenge siden! Sportslig har Alta vært en suksess, og jeg tror de fleste liker seg i laget! Pengesekken har alltid vært liten i Alta, men er jo lov å håpe at det endrer seg i fremtiden! Jeg tror at alle spillerne bortsett fra lånene blir, og at vi forsterker med to-tre mann!

Johan

Erfarent medlem
Er ikke så sikker på at klubben hadde sagt dette for lenge siden, har vel noe med fokus på serieinnspurten å gjøre.

duracellkanin

Erfarent medlem
Det største og det viktigste spørsmålet blir om det er noen som har økonomi og innteresse av å hente flere spillere til seg, slik at de forsvinner,- det er nok av klubber som har dårlig økonomi, siste ut var Brann med minus på 20 millioner,- går disse spillerne til en annen klubb, så er det p.g.a høy lønning og ikke p.g.a det sportslige,- men hvilken klubb er villig til å betale høy lønning til disse spillerne ? Akkurat det kan jeg vanskelig se for meg hvem det skulle være, foruten RBK, som har ubegrenset med penger, virker sånn ihvertfall, og selv de måtte tidligere iår ta lån på 20 millioner for å betale spillernes lønninger.

TUIL

Velkjent medlem
Det største og det viktigste spørsmålet blir om det er noen som har økonomi og innteresse av å hente flere spillere til seg, slik at de forsvinner,- det er nok av klubber som har dårlig økonomi, siste ut var Brann med minus på 20 millioner,- går disse spillerne til en annen klubb, så er det p.g.a høy lønning og ikke p.g.a det sportslige,- men hvilken klubb er villig til å betale høy lønning til disse spillerne ? Akkurat det kan jeg vanskelig se for meg hvem det skulle være, foruten RBK, som har ubegrenset med penger, virker sånn ihvertfall, og selv de måtte tidligere iår ta lån på 20 millioner for å betale spillernes lønninger.

Problemet er jo at slike spillere fort blir mer ønsket i markedet når de kan gå gratis og i tillegg har bevist at de passer inn i norsk fotball.

Ser at Idris har 200 etter skatt hos dere. Var klar over at dere betalte greit, men 200 er ganske mye. Skjønner godt at Vegard gikk til dere, for slike summer er ikke TUIL i nærheten av

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Tror vi fort mister 6-8 spillere av de vi har hatt i stallen i år.

Vegard Braaten er jo allerede borte. I tillegg forsvinner nok mest sannsynlig lånespillerne Yaw Ihle Amankwah, Haukur Pall Sigurdsson og Ivar Andreas Forn. Så skal det vel godt gjøres å få på plass alle uten kontrakt.

Og Rune Berger legger vel opp igjen? :)

Godt å få på plass Jan Tommy. Viktig spiller i år, som kan bli enda viktigere til neste år.

Topp