• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Hovedsponsor

Kab

Velkjent medlem
Ordfører Bakken var imøte hos Alta Kraflag å ville ha de som hovedsponsor.Bra av Bakken, håper de tar utfordringa.
Per Erik Ramstad sier at AIF ikke har spurt eller kommet me tilbud om hovedsponsorkontrakt. Man kan jo lure på ka AIF styre me når dæm ikke har spurt Alta kraftlag om å være hovedsponsor.

A

arregini

Gjest
flott

E jo flott at det e aktuelt at Kraftlaget går inn som hovedsponsor, men stille et STORT spørsmålstegn over at ingen fra Alta IF har spurt dem.... Vise vel litt kor bra arbeid dem har gjort i administrasjonen..

Johan

Erfarent medlem
sposnorjakt.

Er vist ikke bare Kraftlaget som ikke har fått "sponsor-spørsmål" fra Alta IF, lurer virkelig på hvordan Alta IF forventer å få sponsorer når de nærmest sitter på gjerdet å venter at bedriftene skal ta kontakt :(

Crocuta

Erfarent medlem
Kan vel trekke konklusjonen at personen(e) som har hatt jobben med sponsor jakt ikke helt har klart å få utført jobben tilfredstillende........ Bør blir forandringer i adm pga dette.....

Jan S

Erfarent medlem
Synes at det er for dårlig at denne diskusjonen/problemstillingen kommer opp år etter år. Vedkommede som er ansvarlig for å skaffe Alta sponsorer har tydligvis ikke gjort jobben sin. Er det markedsjef Hege Igeland eller er det styret som ikke har gjort jobben sin? Hvem sitt bord er dette egentlig? Det som kan bli konsekvensen av dette er at vi ikke har økonomi til å beholde/fornye kontrakter til nåværende spillere, eller få nye spillere. En annen konsekvens kan være trekk i poeng neste sesong, noe som ville vært skjebnesvangert visst vi skulle klare å fornye kontrakten til neste sesong.
No må det skje noe mens det enda er tid!!

duracellkanin

Erfarent medlem
@Jan S: Etter det jeg vet og forstår, så har markedssjefen jobbet med dette og har ansvaret for dette, og det er Hege Igeland. Ifjor, så tilbød jeg dem at jeg kunne sende e-mailer og henvendelser til firmaer, gjorde dette som privatperson og ene og alene for å prøve å hjelpe Altaif, og jeg ville ikke har noe igjen for det heller, noe jeg forstod på Hege at dem selv ikke hadde gjort dette, da dem mente firmaer må komme til dem, og ikke motsatt, men uansett jeg sendte xxxx antall e-mailer, til STORE firmaer, nå husker jeg ikke svarene som kom, men alle svarene sendte jeg videre til Hege, så kunne dem se på svarene og gjøre sine vurderinger.
Men, når det er sagt. Så synes jeg det er meget rart at dem ikke har vært mer aktivt på banen for å få hovedsponsor, det er alfa og omega for å lykkes på dette nivået.
Ikke for å være stygg eller frekk mot noen, hverken i AIF eller andre, men "betalinga" for at jeg gjorde dette for å hjelpe AIF, den fikk jeg iår.

Johan

Erfarent medlem
Fikk du betaling for dette enda du sa at du ikke skulla ha noe for det?

Vist AIF mener det er bedriftene som må komme til dem for å være sponsor er det naturlig nok ikke rart at de sliter med både hovedsponsor og økonomien generelt, jeg er rystet!

Tron Stein Berge

Steinberget avd NordVestlandet
Medlem av ledelsen
Journalistene har alltid rett!!

HM)
Er intresant å lese at det er så mange her inne som tar alt som står i avisene bokstavelig og uttaler seg utfra det.
Nå er det noen av dere som har vært smarte nok til å ta kontakt for å høre om hva som er fakta og ikke, og de har fått ett litt annet bilde av hvordan tillstanden er. Det er utrolig hva fakta kan rydde opp i :2)

Skal absolutt ikke stikke under en stol at mye kunne vært gjort bedre og annerledes, men det betyr ikke at det ikke jobbes knallhardt for å finne løsninger! De økonomiske tidene vi er inne i gjør heller ikke arbeidet til markeds avdelingen lettere, men penga er der, vi må bare finne dem :)

duracellkanin

Erfarent medlem
HM)
Er intresant å lese at det er så mange her inne som tar alt som står i avisene bokstavelig og uttaler seg utfra det.
Nå er det noen av dere som har vært smarte nok til å ta kontakt for å høre om hva som er fakta og ikke, og de har fått ett litt annet bilde av hvordan tillstanden er. Det er utrolig hva fakta kan rydde opp i :2)

Skal absolutt ikke stikke under en stol at mye kunne vært gjort bedre og annerledes, men det betyr ikke at det ikke jobbes knallhardt for å finne løsninger! De økonomiske tidene vi er inne i gjør heller ikke arbeidet til markeds avdelingen lettere, men penga er der, vi må bare finne dem :)

Greit nok det Tron. Men......når ansatte i admin. til Altaif gir "fullmakt" til en i supporterklubben til å sende e-mailer til bedrifter med tanke på hovedsponsor, da vedkommende har tid og anledning til å gjøre det og er villig til å gjøre det, så går man ikke etterpå å dolker vedkommede i ryggen og henger vedkommende ut, ved å spre falske og usanne rykter. Er slik det slik å forstå at man sitter der å e redd for hva andre kan få til ?? Kanskje er man redd at det andre gjør at saken blir løst? Men, nå skal ikke jeg si mer, selvom jeg kunne det. Men denne saken, burde absolutt vært behandlet på en annen måte, og man bør vise takknemlighet, være ydmyk når folk vil hjelpe og trå til og man bør ha såpass respekt for andre mennesker, om ikke annet som menneske, at man ikke lyg på folk og sprer rykter som ikke er sanne.
La megsi det slik, folk i Steinberget vet ikke hva som er sagt og gjort og ikke kjenner dem meg som person, men de har møtt og blitt kjent med i berget, er utrolig flotte og fine mennsker, det inntrykket har jeg av dem i styret også.
Men, de som har åpnet i kjeften i AIF og løyet, dem har vært så falsk og uærlig, at dem har stukket hodet i sanden og gjemt seg og er ikke voksen nok til å stå for det dem har gjort, sånt respektere jeg ikke og det inngir ikke til tillit heller, tvert imot.

Johan

Erfarent medlem
HM)

Vist ledelsen i Alta if selv sier at det ikke er de som skal oppsøke bedrifter for å søke om sponsing, men bedriftene som skal oppsøke Alta if for å spørre om de får lov å sponse så lurer jeg litt på hva du mener de foretar seg når de "jobber knallhardt" for å finne løsninger?

L

Lynet

Gjest
Unnskyld meg, men d e nåt av det mest talentløse æ har hørt - at Alta IF ikke en gang har retta en henvendelse til de potensielt største bidragsyteran i byen, det vise at det e kjemisk fritt for kompetanse hos enkelte på AIF-brakka. Det høres ut som om kraftige utskiftinga i Alta IF e nødvendig før neste sesong!

Trons innlegg va så tåkat som det går an å bli. Han kritisere folk som kritisere Alta IF, men kommer ikke med et eneste oppklaranes punkt - det eneste han sir e at folk må ta kontakt med Alta IF for å finne ut av ting. Ka med å faktisk opplyse om ka som skjer, i stedet for å ta den arrogante tonen?

Jolly

Erfarent medlem
Unnskyld meg, men d e nåt av det mest talentløse æ har hørt - at Alta IF ikke en gang har retta en henvendelse til de potensielt største bidragsyteran i byen, det vise at det e kjemisk fritt for kompetanse hos enkelte på AIF-brakka. Det høres ut som om kraftige utskiftinga i Alta IF e nødvendig før neste sesong!

Trons innlegg va så tåkat som det går an å bli. Han kritisere folk som kritisere Alta IF, men kommer ikke med et eneste oppklaranes punkt - det eneste han sir e at folk må ta kontakt med Alta IF for å finne ut av ting. Ka med å faktisk opplyse om ka som skjer, i stedet for å ta den arrogante tonen?
Som at jeg skulle skrevet det selv! :cool:

Vet rett og slett ikke hva jeg skal si hvis dette er tilfelle. Herregud for en gjeng ... TN) Det er vel neppe de mest "opplyste" menneskene i Alta vi snakker om her. Den gjengen som styrer med dette MÅ byttes ut for all del.

Jolly

Tron Stein Berge

Medlem av ledelsen
:)

Storm i ett vannglass er vel ett passende scenario her?
Eneste saken jeg uttalte meg om var den ang kraftlaget, der det feilaktig ble skrevet i avisen at Alta if ikke hadde hatt kontakt med dem..
Alta if har tidligere vært i kontakt med høyeste person i kraftlaget, men ble henvist nedover i systemet for deretter og få vite at det ikke fantes midler til en slik type sponsing..Så kraftlagets uttalelser i avisen om at det ikke har vært kontakt tidligere i vinter medfører ikke riktighet..
Måten denne saken ble fremstillt på i media er uheldig både for altaif, men også for kraftlaget som blir tvunget til og ta en rask avgjørelse som uansett utfall vil skape negative reaksjoner..

Håper denne redegjørelsen er litt mindre tåkete? og for guds skyld,ikke ta alt som står i avisene bokstavelig, det er alltid to sider av en sak..

Mvh
Tron Berge
Alta if
94400880

L

Lynet

Gjest
Det e greit at man ikke skal ta alt som står i avisene bokstavelig, men det e jo ikke til å stikke under en stol at Alta IF har gjort en for dårlig jobb. Når det fortsatt ikke foreligg nån hovedsponsor så e markedsarbeidet under pari.

Og å kalle det for storm i et vannglass når folk e oppgitt over at Alta IF ikke har knota seg til å få fatt i en hovedsponsor, det e å feie problemet under teppet og male situasjonen rosenrød når det faktisk e krise rent økonomisk! Det virke ikke som om du Tron tar d hær særlig seriøst med dine smiletegn og fokus på medias vinkling (!), i stedet for å ta tak i problemstillingen og innse at nån har drette på draget i den her saken. For det e jo slettes ikke media sin årsak til at dokk ikke har fått ordna hovedsponsor enda, men d e e som kjent lett å kaste kritikk tilbake - i stedet for å gå i seg sjøl å ordne opp i situasjonen. Å smile når Alta IF har store problemer økonomisk e rett og slett en hån, men du e en fersking i gamet og lære vel etterhvert.

Per

Superfinn
Om man ikke kritiserer prosessen som man ikke vet noe om, så kan man iallefall kritisere resultatet som e soleklart... 0,- fra en hovedsponsor... Senke kravene før man må gjøre kromspring som i fjor...

Tron Stein Berge

Medlem av ledelsen
Da må jeg bare beklage..

Det er synd hvis noen oppfatter meg som useriøs og at det jeg sier er ett hån mot alta if, det verken er eller skal bli min holdning til de økonomiske problemene vi er inne i akkurat nå..
Men må fortsatt holde på det at jeg kun har uttalt meg om denne aktuelle saken ang Alta kraftlag/Alta if..
Når det gjelder den generelle økonomiske situasjonen, har jeg lenger oppe på denne siden skrevet at vi er veldig bevisst på at resultatet ikke står i forhold til arbeidet som er lagt ned, hva som er årsaken til dette skal jeg ikke begi meg inn på å diskutere på dette forumet med mennesker jeg ikke kjenner navnet på, er og som nevnt såpass fersk i dette gamet at jeg lærer for hver dag som går, og ser også forbedringspotensialet i veldig mange av våre arbeidsoppgaver..

En annen ting som er viktig:
Det er flere innleggsforfatter som forventer å få konkrete svar på sine påstander og uttalelser, og som påberoper seg og vite fakta som kansje ikke er "offentlig" og ofte ikke helt sant..

Hvis du ønsker og bli tatt seriøst og forventer ett klart og skikkelig svar, forventer jeg at du skriver under ditt virkelige navn og ikke gjemmer deg bak ett nick...

Jeg er i denne jobben for å vere med og utvikle og forbedre Alta if så godt jeg kan hjelpe med, og basert på mye av det vi som supportere også har savnet i lengre tid..

Samarbeid er bedre enn krangel! :2)

Altagutt

Velkjent medlem
Jeg tviler ikke på at de i administrasjonen gjør en innsats når det gjelder å få på plass en hovedsponsor, men det jeg synes er merkelig er at noen av Altas største bedrifter ikke er kontaktet. Der hvor jeg er ansatt fikk vi i fjor en henvendelse fra Alta IF når sesongen allerede var i gang. Vi hadde i starten av året midler å avse, men disse ble fordelt på andre i og med at vi ikke hørte noe fra Alta if! Jeg mener at dette også er tilfellet i år; ikke hørt en dritt....men nå er det jo for sent å komme til oss i og med at våre midlene er brukt opp. Håper de i neste runde er mer aktivt ute å kontakter bedriftene, enn å sitte å vente på at man skal komme til dem. I denne finanskrisetiden er det absolutt nødvendig, mener nå jeg.

Johan

Erfarent medlem
Samme inntrykket sitter jeg med, i fjor var det flere "solide" bedrifter som ikke fikk en eneste henvendelse ifra Alta IF, og historien gjentar seg i år.. man kan jo godt stille et stort spørsmål hva som foregår. :confused:

L

Lynet

Gjest
På nytt går Tron i forsvarsposisjon! Kor lang tid ska det gå før Alta IF blir mer ydmyk og tar tak i problemstillingen? På kossn måte har det at æ vælge å være anonym (som e fullt lov på forumet) nån innvirkning på kossn tilbakemelding Alta IF gjer til supporteran? Det e jo en innstilling som i beste fall e helt utrolig. På det hær forumet har de fleste anonyme nick, tilogmed et av Alta IFs styremedlemma (!) - så æ trur dokk ska feie for egen dør før du angrip andre.

Mini

Erfarent medlem
..e d noen som har tenkt på muligheten om å fått tak i en person som hadde ansvaret for å skaffe hovedsponsor..med % vis fortjeneste av sponsorsummen..d fins garantert personer med kontakter i miljøet som hadde vært villig til å gå for en slik "konkret" sak..vinn-vinn situasjon..HM)

Jan S

Erfarent medlem
Det er flere som har/har hatt tilknytning til Alta if miljøet som har snakketøyet i orden og samtidig et stort og bredt nettverk. Kan nevne eksempler som Jens Nilsen og flere av old boys gutta.. Kunne ikke de ha bidrad med tips o.l. til de som liksom jobber med sponsor siden idag?? Vi må bruke den spisskompetansen vi har her i Alta..
Det med å ordne sponsorer må skje off season!! Dvs i i løpet av vinteren FØR serien starte..

Johan

Erfarent medlem
Ser det er selvutnevnt økonomisk krise i Alta if, leste nettop intervju med simonsen i altaposten. Vist nå ikke dette også er feil av Altapostens journalister?

Topp