• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Investor har trekt seg.......

duracellkanin

Erfarent medlem
Det var en investor som la 2 mill bordet for spiller kjøpt og lønn, nå har vedkommende trekt seg, så det blir ingen nye spiller signeringer for Alta:(.....FANNNNNNNNNNNNNNNNNNNNN da................:(:sint: Ifølge Altaposten....dette har jeg fra en journalist i Altaposten,som sier det kommer mer om saken imorgen dagens avis....

L

Lipbalm

Gjest
kanke fatte at innvestorn kan trække seg nu! skulle ikke vært lov.. træng jo pæng nu så man kan kjøpe flere spillera. har aldri vært bedre muliheta å klare seg i 1 divisjon enn d d e nu,siden d bare e 2 lag såm rykke ned. hoff,blir helt fortvila=/ kan man ikke kjøpe spillera nu??:(

duracellkanin

Erfarent medlem
kanke fatte at innvestorn kan trække seg nu! skulle ikke vært lov.. træng jo pæng nu så man kan kjøpe flere spillera. har aldri vært bedre muliheta å klare seg i 1 divisjon enn d d e nu,siden d bare e 2 lag såm rykke ned. hoff,blir helt fortvila=/ kan man ikke kjøpe spillera nu??:(
Vi får se hva som står i dagens Altaposten, jeg avventer å komme med flere utbrudd og reaksjoner før jeg lest avisen.....du vet, ikke bestandig man kan stole 100% på en journalist....men jeg må innrømme at det kokte hos meg igår ja...og jeg hadde temmelig lyst til å spikre den investoren på veggen til skrekk og gru for neste mann som tenkte tankenHM) men men....vi får lese avisa idag, så ser vi mer....

rex

Velkjent medlem
Ehh

Samfunnsøkonomiske signaler sier vel antagelig akkurat for øyeblikket at det er lurt å sitte litt på sine egne midler samt betale ned gjeld (fort som f...). At en invester som har "lovet" å gå inn med 2 mill trekker seg, kan vel trolig tyde på klokskap hos denne - og så langt i fra noe å spikre noen på veggen for.

Crocuta

Erfarent medlem
Synes også at vi ikke skal gå ut å skyte skinnet av kua før faktisk laksen e på land... eller no sånt... Meg bekjent så er det snakk om kun en endring i oppsettet av va pengene skal brukes til. Men om dette igjen er riktig vites ikke... Og alle må da kunne gjøre va de vil med pengene sine.. Det var da et kriterium at Stadion plana måtte være spikra (i flg altaposten sist dette var nevnt der) for at denne invisteronen skulle bidra med penger over 3 år. Og alle vet vel at det er ennå uvist hva som skjer ang stadion.

Så la oss nå vente med å slenge eder og galle øst/vest før vi faktisk vet hva som ligger bak......

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Det var jo litt hardt å si at han har trekt seg all den tid midlene bare er omfordelt til stadion. Det er kanskje tryggere å investere i eiendom (stadion) en fotballspillere. :D

L

Lipbalm

Gjest
men ka skal vi me stadion visst vi ikke har spillera såm e "go nåkk" til å spille på den. da tænke æ på 1 divisjonsspill!!

L

Lipbalm

Gjest
træng forstærkning visst vi skal klare åss!! men d e jo ingen tvil om at di spilleran vi har e dritgo:)

Crocuta

Erfarent medlem
Men først og fremst så treng vi stadion... nytter ikke å ha verdens best spillera så framt stadion ikke holder nivå og sørger for at guttan blir sendt ned i 3 div spill neste år...da miste vi vel de spilleran like for jævlig.. Riktig å satse på Stadion no.... så får vi satse på at vi har flere gode spillera som tar steget opp og evt at vi klare å få tak i nokon på utlån!!

rex

Velkjent medlem
Og der trakk pinadø Coop seg også som sponsor. Og det pga inkompetent sponsorbehandling av klubben. Går det an?

KO

Erfarent medlem
Og der trakk pinadø Coop seg også som sponsor. Og det pga inkompetent sponsorbehandling av klubben. Går det an?
Men det bekrefter også hvor vanskelig det er for en klubb å finne inntekter. Det vet jeg fra da jeg var involvert i klubben og vi forsøkte å finne nye måter å skaffe inntekter. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger man måtte skrinlegge ideer fordi man var bundet opp av en sponsoravtale, det ene utelukker det andre hele tiden.

Salg av Alta IF-brød er en glimrende ide men dessverre så viser det seg at sponsoravtalene med baker og butikk setter begrensninger. Dårlig sponsorbehandling er det uansett, slikt bør man sjekke opp før man setter hjulene i sving.

Men en positiv ting er det jo, nå kan man ta hele handelen på Rema i stedet for å handle kun brød der før man beveger seg over til Coop.:2)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Ja, nå er det å bare droppe COOP på handlerunden sin. :)

Skorpens har nå ikke trukket seg som sponsor selv om Alta IF nå har et eget Alta IF brød som ikke er produsert av dem, så ikke alle ser på denne saken som COOP. Kan det tenkes at COOP bare bruker dette som en unnskyldning for å ikke sponse - at de uansett ikke vill fornyet avtalen? Synes rett å slett at det er en dårlig grunn for COOP å trekke seg - det kunne vært en god grunn for Skorpen som tross alt er baker, mens COOP bare selger brød fra en annen kjede. Vil det si at hvis f.eks COOP fører Adidas klær i sin butikk at man ikke kunne ha brukt andre merker? COOP fører tross alt et vidt spekter av varer. Nå vet æ ikke hvordan det hadde stilt seg hvis man hadde brukt COOP sin leverandør av brød hvordan dette hadde gått - kanskje man ikke kunne fått en slik brødavtale med dem? Og hvordan ville Skorpens Bakeri stilt seg til dette?

Mye mulig det kunne vært handert bedre, men synes at det var en fillesak å trekke seg på. Da er det bare å få håpe at man får dekket disse sponsorkronene med brødsalget, og ny sponsor. (Coop var profilert på strømpene i fjor - regner med at denne plassen ikke vil være tom i år).

KO

Erfarent medlem
Brødsalget tilsvarer ca. 1/4 av COOP-avtalen tipper jeg.

Som du sier Håvard er det egentlig en fillesak, men jeg kan også forstå at de reagerer på dette. Kanskje burde Alta IF ha forhørt seg med COOP først, kanskje det ville løst seg da.

Uansett regner jeg med at det er andre som vil være villig til å ta COOPs plass, og dermed overta mange kunder som velger å støtte Alta IFs samarbeidspartnere.

P

Poppi

Gjest
Får starte opp med salg av div, som f eks (ber)gensere! :)
Crocuta kan starte opp dette initiativet og få det på hjul :)
Hører han er flink med slike "gensere" :)))

Topp