• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Kampen mot Hødd i morra 25/2

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Nr 2 er Ulvestad, som også spilte de siste 6 min mot Molde i går. Spilte som midtstopper. David er ikke David, men en ny spiller fra Brasil. David er ikke med.

(Carlos var ubenyttet reserve mot Molde i går, kan muligens være navnet på spilleren fra Brasil. Trodde dog det var en stopper fra Brasil som skulle prøvespille - kanskje det kom flere :))

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
(Dijo er jo også et alternativ på navn på spilleren fra Brasil, spilte en omgang mot Molde i går. Kanskje begger er fra Brasil, en stopper og en spiss?)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Dijo er navnet på spilleren som spilte. Han skal visst være fra Elfenbenkysten. Det andre målet ble scoret av Aldin.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Da har vel Alta hatt denne oppstillingen i dag - korriger og utfyll mine feil. :)

12 Said Nordnes

7 Per Arne Østgård (6 Martin Norbye 65. min)
9 ?
2 Ole Alexander Ulvestad (20 Ole Mathis Hætta 68. min)
22 Jon Steinar Eriksen (8 Jan Egil Brekke 65. min)

14 ?
5 Aziz Idris
16 Vegard Knudsen (10 Magnus Andersen 15. min (23 Christian Reginiussen 80. min))
15 Mads Reginiussen (11 Jan Tommy Haugli 46. min)

17 Aldin Softic
18 Dijo

1-0
1-1 Aziz Idris
2-1
2-2 Aldin Softic

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Aldin Softic, født 17/6 1984

xx.xxxx - 07/2005 NK Iskra Bugojno
07/2005 - 01/2006 TSV Aindling
01/2006 - 07/2006 VfR Neuburg/Donau
07/2006 - xx/xxxx NK Troglar Livno

Skiftet klubber hyppig en stund, vet ikke om han har vært i NK Troglar Livno siden 2006. Blir 24 i år.

Blir han Alta-spiller?

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Ser en ørliten bekymringsfull tendens i kampene til Alta der motstanderen er av godt kaliber. Det virker nemlig som om det lett kunne bli stortap, men kun takket være dårlig utnyttelse av motstanderens sjanser så berger vi oss med et kanskje noe heldig resultat. Uavgjortsifre i de to siste mot Hødd og Molde, noe som definitivt ikke bør bli noen sovepute for altalaget (som historisk "alltid" spiller gode treningskamper i februar). Ikke at jeg tror de på noen måte hviler på laurbærene, men det er et lite varsku at f.eks Hødd og Molde (ifølge rapportene) dominerer deler av kampen men pga liten effektivitet foran kassa gjør at Alta berges med et respektabelt resultat. Stallmessig har ikke Alta allverdens å ta av så positivt sett aner jeg at treneren greier å få ut det som bor i laget. Hadde fryktet dårligere resultat enn dette, men roper altså et lite varsku likevel.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Nå sa jo også meldingene fra Altafan på sunnmøre at Alta dominerte stort tidvis, og at utligningen var fortjent, så Alta må vel også da ha misbrukt en del sjanser. Men det er klart, Hødd misbruker straffe, og snytt for en annen, så de hadde muligens større sjanser.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
http://www.altaposten.no/lokalt/article138767.ece

Mental prøvelse
Av Jan-Erik Steine

Alta IF måtte slite med tunge bein og surt vintervær mot Hødd.

Det var mange tunge bein på fotballbanen da Alta IF møtte Hødd til treningskamp søndag. Fighten mot Molde dagen før hadde satt sine spor. I tillegg var det skikkelig surt på matta, med vind og regn. Likevel klarte Alta IF-spillerne å motivere seg såpass at det ikke ble tap i hvert fall.

- Vi hadde faktisk sjansen til å vinne helt på slutten, men er godt fornøyd med at det vi "fikk ett poeng", sier trener Isak Ole Hætta.

Hødd gikk først i ledelsen midtveis i 1. omgang, før Alta IF med sin nyerverelse Diomande Allasane fra Elfenbenskysten - på et angrep etter læreboka med løp ut til dødlinja og innlegg 45 grader ut i feltet - kvitterte til 1-1, noe som sto seg til pause. Også i 2. omgang havnet Alta bakpå da Hødd gikk opp til 2-1. Men de gul/blå ga ikke opp og fikk sin belønning i det 80. minutt, da bosnieren Aldin Softic rundet Hødd-keeperen og kvitterte til 2-2.

- Vi hadde sjansen til å "ta alle poengene" i sluttminuttene, men brukte for lang tid med ballen, forteller Isak Ole Hætta, som er fornøyd med to uavgjort.

- Vi har all grunn til å være fornøyd med innsatsen denne helga​

nyervervelse Diomande Allasane.... vil det si at han har allerede signert - spennende

sameboe92

ambasadør i Modum
Aldin Softic virker god, håper han kommer, sammen med Ulvestad

Regner med at Dijo er Allasane, håper han slår igjennom i Alta

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
lite søk gir denne infoen:

Allasane Diomande (født 28. november 1988) er en ivoriansk fotballspiller.
Utenriksdepartementet ga Diomande avslag på søknad om arbeidstillatelse våren 2007 etter anbefaling fra NFF. LSK kunne ikke garantere at Diomande ville utkonkurrere Olivier Occean på spissplass, og at han dermed ikke kunne garanteres fast plass i førsteelveren. NFF mente derfor at Diomande ikke var nødvendig for driften av LSK. NFF anbefalte derfor ikke at Diomande fikk arbeidstillatelse, med store protester fra LSK.

Regner med at vi kan garantere han plass da, hvis LSK var veldig ivrig på å få han, men ikke kunne garantere han plass.

sameboe92

ambasadør i Modum
lite søk gir denne infoen:

Allasane Diomande (født 28. november 1988) er en ivoriansk fotballspiller.
Utenriksdepartementet ga Diomande avslag på søknad om arbeidstillatelse våren 2007 etter anbefaling fra NFF. LSK kunne ikke garantere at Diomande ville utkonkurrere Olivier Occean på spissplass, og at han dermed ikke kunne garanteres fast plass i førsteelveren. NFF mente derfor at Diomande ikke var nødvendig for driften av LSK. NFF anbefalte derfor ikke at Diomande fikk arbeidstillatelse, med store protester fra LSK.

Regner med at vi kan garantere han plass da, hvis LSK var veldig ivrig på å få han, men ikke kunne garantere han plass.
høres ut som vi har en måltyv i Alta da isåfall, ettersom han ikke kunne konkurere ut Olivier Occean ;)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
http://www.smp.no/default.asp?page=1013,1016&item=1450393,1&lang=1

Missa i begge endar
Hødd hadde fortent å slå Alta på Høddvoll KGB søndag. Men ulsteinvikarane sette ikkje sjansane, og gav vekk mål til motstandaren på det mest enkle vis.

Skrevet av: Einar Orten Trovåg (søndag, 24.februar 2008 13:50)

I 1. omgang dominerte Hødd fullstendig, og kom til mange sjansar. Etter 20 minutt fekk dei også tildelt eit straffespark, men Rogvi Jascobsen bomma både på sjølve straffa og returen. 37 minutt ut i omgangen fekk Hødd endeleg leiarmålet. Jacobsen gjorde opp for straffemissen då han sette inn returen på eit skot frå Erik Sandal. Men like før pause slapp Alta-spelaren Diomande til, og utlikna til 1-1.

Hødd var ikkje like kvasse etter kvilen. Omgangen vart i stor grad prega av harde duellar og mykje syting på dommaren frå begge lag. Etter 72 minutt testa venstreback Oddbjørn Lie skotfoten, og sette ballen i mål frå om lag 25 meter. Då trudde nok dei fleste at det var gjort. Men ti minutt før slutt prøvde prøvespelaren Kyle Veris å spele ballen til keeper Vebjørn Skeide. Pasninga var av det lause slaget, og Aldin Softic plukka den lett opp og sette inn 2-2 bak Skeide. Ein horribel miss av ein elles ganske bra Veris.

- Eg er nøgd med at vi hevar oss i høve sist kamp. Vi er på veg i rett retning. Men det seier seg sjølv at vi ikkje kan sleppe inn slike mål som vi gjer i dag. Denne kampen burde vi vunne med både eitt og to mål, meiner Hødd-trenar Sture Fladmark.

Les meir om kampen i papirutgåva av Sunnmørsosten mandag.​

Alta i "nye" drakter for anledningen, uten reklame - bilder på linken fra smp

Lars

Velkjent medlem
Har ikke prøvd, men det sier va seg selv da.. Ingen er vel en måltyv siden han ikke klarer å konkurrere ut noen? Jeg er dårligere enn Henry, dermed er jeg en måltyv?

Topp