• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Kamptråd: 4.runde.NM cupen: Alta if vs.Tromsø il

gutt89

Erfarent medlem
Når: Onsdag 22.juni. 2011, kl.18.00
Hvor: Finnmarkshallen
Dommer: Kristoffer Helgerud
Sendes også på nrk nettv (nrk.no/sport)

Her er kamptråden om den meget spennende 4.runde cupkampen mellom Alta og Tromsø, en kamp der den omtales som slaget om nord norge i lokalmedia. Det er ventet at finnmarkshallen blir utsolgt til denne kampen, i tillegg kommer det en supporter buss fra Tromsø til kampen, så da blir det garantert meget god stemning i hallen:) Så da håpe vi at Alta tar seg til kvartfinalen i cupen:)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Får vi se denne oppstillingen?

Samuel Dirscher
Jacob Nilsson, Aleksandar Vasilev, Markus Rolandsen, Eirik Erlandsen
Håvard Nome, Mika Niskala, Petter Larsen
Magnus Nikolaisen, Sega Ngom, Vegard Braaten

eventuelt i 4-4-1-1

Samuel
Jacob, Aleksandar, Markus, Eirik
Magnus, Håvard, Mika, Petter
Vegard
Sega

M

michael collins

Gjest
Med Kara, Koppinen og Mos + midtstopperreserve Ludvig Rinde ute ville TIL normalt startet med dette laget (4-4-2): Marcus Sahlman; Tom Høgli - Fredrik Björck - Saliou Ciss - Hans Åge Yndestad; Remi Johansen - Ruben Yttergård Jenssen - Tore Reginiussen - Magnus Andersen; Sigurd Rushfeldt - Thomas Drage. Siden dette er en cupkamp kan man imidlertid tenke seg at andre får sjansen. Vår meget gode 2. keeper Robin Malmkvist har stått alle cupkamper så langt, og kan fort få sjansen igjen. Ellers mener jeg spillere som Hans Norbye, Mo, Steffen Nystrøm og Håkon Kjæve kan være aktuelle fra start.

Synd at Thomas Braaten er skadet, han skulle jeg gjerne sett igjen. Trodde at også Vegard var skadet, men ser at han tippes fra start i et innlegg ovenfor. Så gleder jeg meg til å se Sega Ngom, som man hører mye bra om. TIL er på jakt etter en spiss, så han blir nok nøye gransket av Høgmo/Christensen også.

Uansett blir dette en spennende kamp, som jeg skal se på pub i Tromsø.

Isberget har ikke egen kamptråd, men debatterer kampen på en generell kamptråd om cupen 2011:

http://www.isberget.no/forum/viewtopic.php?f=4&t=6013&start=120

Tron Stein Berge

Steinberget avd NordVestlandet
Medlem av ledelsen
JJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAADDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Satan Alta er goe!! :)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Kongeopplevelse - herlighet for en stemning i hallen, og nå blir det kvartfinale en eller anna plass i uke 32. Kjempetur på gang?

sameboe92

ambasadør i Modum
Hvem er det vi håper på i neste runde? Jeg syntes at så lenge vi får spille hjemme, så har vi sjangs mot så og si alle, bare vi slipper Rosenborg. Aalesund er et lag jeg tror vi kan tokte, samme med Brann. Så har de som favoritt motstandere, Start er også et lag som vi kan ta, men er i tillegg veldig lik oss i spillestil.

Aronnes78

Erfarent medlem
Gi oss noe spennende i neste runde, vær så snill trekningsguder!

Ikke noe Rosenborg, men heller Brann,Start,Viking eller til nøds Rekdal og Aafk

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Sjansen for hjemmekamp er vel så liten at den nesten ikke er tilstede, så vet ikke hvorfor noen tror det. Mener bestemt at antall hjemmekamper (hvor Alta med 2 kommer ikke fordelaktig ut mot tippeligalagene som har hatt en eller ingen hjemmekamper så langt) teller før NFF ser på reisebelastning (hvor Alta faktisk kommer utrolig bra ut skulle man tro med lange turer til Harstad og Trondheim). Så her er det bare å belage seg på bortetur i uke 32.

Fredrikstad blir det enkleste laget i så måte å komme seg til som er det eneste laget på østlandet igjen. Ellers kan man velge i Start, Viking, Brann, Aalesund, Molde og Rosenborg. Har allerede vært på trøndertur i år, så håper kanskje mest på Aalesund, Brann, Start eller Viking. Men vi tar det vi får...

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Hvis det er et ørlite håp om hjemmebane, så må det være mot Brann. Ville vært sykt om de skulle få spille alle sine fem første cup-kamper i Bergen, med bortekamper mot Tertnes, Fana og Åsane - og hjemmekamp i går mot Sogndal.

Håper nesten på at det blir Brann for å se hva NFF gjør - om de slavisk følger antall hjemmekamper blir det litt rart når Brann ennå ikke har måtte reise mye....

Tertnes - 15.3 km (14 min)
Fana - 13.1 km (13 min)
Åsane - 20.3 km (18 min)

mot Alta sine småturer i nabolaget...
Harstad - 461.5 km (6t 37 min)
Ranheim - 1348.7 km (17t 31 min)

Crocuta

Erfarent medlem
NFF blir vel å følge sine regler.. desverre.. men vi kan jo uansett satse på Brann.. da de har den absolutt største og beste kamparena å spille fotball på i Norge. Så får vi se ka Nff sier... vi kan jo alltids håpe på ny hjemmekamp...

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Kvartfinalene går samtidig som serierundene 14. august, og dermed er vår kamp hjemme mot Sandefjord i serien flyttet til 20. juli.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
To av kvartfinalene går lørdag 13. august, mens de andre to dagen etter. Håper på lørdagskamp for oss.

Aalesund - Rosenborg
Start - Alta
Viking - Brann
Fredrikstad - Molde

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
I kjølvannet av cupkampen har Steinberget fått mye skryt av "Fotballanalyse". Anbefaler sterkt å se rosen i bloggen (rosabloggen?) til Tron her!

Jan S

Erfarent medlem
Jeg husker at i etterkant av denne kampen leste rundt omkring i diverse nasjonale medier at dette var rundens store overraskelse.. Men jeg var ikke overrasket i det hele tatt!! Vi har et godt lag, og har godt grep på TIL føler jeg så dette var i mine øyner slettes ikke noen bombe! :)

Topp