• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Kamptråd: Alta - Ranheim

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Spennende med hvem som står som keeper i helga.... vel det var intensjonen med å starte denne tråden, men så hentet jeg Altaposten, og de kan melde at Gary Hogan står kampene mot Ranheim og Sarpsborg - så da har vi keeper i mål likevel etter at Faris Efendic og Samuel Dirscher er sykemeldt ut året. Karl Magnus Eide har ikke proffkontrakt og kan ikke stå så da regner jeg med at vi har en utespiller som keeperreserve?

Alta hadde løsningen klar bare timer etter at de la ballen død med Norild som skulle ha utdanningskompensasjon på vel 60000 kroner som Alta ikke hadde råd til å betale. Hogan var prøvespiller for Alta i vinter men endte opp i Steinkjer når Alta valgte Efendic og Dirscher. Både NFF (som rask gav disp), Steinkjer (ferdigspilt for sesongen) og Hogan var veldig positive til å hjelpe fra første stund.

Dette ble da også den billigste løsningen som var mulig - Alta betaler det samme de ville gjort for å gi Karl Magnus Eide proffkontrakt ut året, minus utdanningskompensasjonen som utgjorde drøye 60000 kroner i følge Alta IF.

Så da er det bare å slå Ranheim da eller?

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Det var en god løsning og bra at det ordna seg, siden Norild krevde pengene de har krav på. Skjønner at Norild trenger penger og ønsker det de har krav på. Men synes det er svært leit for Karl Magnus Eide, som jeg kan tenke meg er meget skuffa. Hadde Norild gjort som Nordkinn, så ville han fått en enestående sjanse til å få prøvd seg mer på Adecco-nivå og få større erfaring...

Topp