• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Kamptråd: Tromsdalen - Alta

sameboe92

ambasadør i Modum
Morten Pedersen går ut i media og sier at han skal banke oss (rett og slett fordi han må det for å unngå nedrykk)

Jeg tror det motsatte, siden sist gang har vi gått oppover på tabellen, og de fallt som en stein. Jeg tror vi skal greie å vinne over Tromsdalen, som har en tynn stall som er ganske sliten etter en lang sesong (ikke det at vi har så tykk tropp, men vi har en utrolig godt trent tropp)

Skulle gjerne vært med til Tromsdalen, og håper dere støtter laget hele kampen, og da mener jeg alle og ikke bare snorkfrøken (hun støtter de jo uansett vær)

Mitt tips: Tromsdalen - Alta 1-2 1x Dio og 1x Haukur

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Spillemessig, spesielt 2. omgang, i TUILs kamp mot Hønefoss i går viser i klartekst at dette blir en vanskelig kamp. Det i kombinasjon med at de er i poengnød for å overleve i divisjonen (de er altfor gode til å rykke ned) gjør at jeg blir ganske overrasket hvis Alta i det hele tatt tar med seg poeng derifra.

sameboe92

ambasadør i Modum
Spillemessig, spesielt 2. omgang, i TUILs kamp mot Hønefoss i går viser i klartekst at dette blir en vanskelig kamp. Det i kombinasjon med at de er i poengnød for å overleve i divisjonen (de er altfor gode til å rykke ned) gjør at jeg blir ganske overrasket hvis Alta i det hele tatt tar med seg poeng derifra.
Jaja, vi trenger noen pesimister også :) Jeg har ihvertfall troa på tre poeng, men for alt jeg vet kan det jo hende vi blir knust 4-0 også... Snakker om norsk toppfotball tross alt!

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Jaja, vi trenger noen pesimister også :) Jeg har ihvertfall troa på tre poeng, men for alt jeg vet kan det jo hende vi blir knust 4-0 også... Snakker om norsk toppfotball tross alt!
Tror nok jeg er av de mer realistiske supporterne her, samtidig håper jeg på altaseier minst like mye som alle andre her. Typisk supportere å bare blindt tippe seier i hver kamp, men jeg forsøker å se hver kamp med objektive øyne. Jeg er en optimistisk realist ;)

sameboe92

ambasadør i Modum
Hehe, ser den :p Jeg er en sånn som tror at laget vårt kan slå alle, men vet jo at vi kommer til å gå på en del smeller samtidig ;)

Mini

Erfarent medlem
..trur d blir en uhyre tøfft, men ikke umulig å få med sæ poegn fra Tromsdalen kunstrgress..vet ikke om dem har undervarme på banen,men med tempratur ned mot 0 grader,så blir nok glatt..håper guttan får noen økter på vått kunstgress før lokaloppgjøret..:2)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
De ligger i øyeblikket på nedrykk, og er ikke for gode til å rykke ned. Vet du har god tro på Tromsdalen, men et lag både du og jeg hadde mere tro på før sesongen jfr tabelltipp i Notodden, er absolutt ikke for god til å rykke ned. Man får den plassen man fortjener. I tillegg til å ha for lite poeng, er også Tromsdalen det laget som har dårligst målforskjell av de lagene som kjemper mot nedrykk.

Tromsdalen gjorde en god kamp borte mot Hønefoss, men tapte fortsatt 2-0. Det samme som Alta gjorde, da de også kjørte over Hønefoss i andre omgang. Begge 2-0 målene kom også på overtid.

Er enig i at Tromsdalen var det beste laget i oppgjøret i finnmarkshallen, men det var i runde 6, og er lenge siden. Det var først i runde 7 Alta knakk noen koder - og siden den gang har Alta plukket 11 poeng mer enn Tromsdalen (var 7 poeng bak, nå 4 foran).

Men er enig i at kampen mot Tromsdalen blir en krig, men det er en krig som kan vinnes. Klart Alta kan tape, men det er ingen resultater som for meg vil være overraskende i den kampen.

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Men er enig i at kampen mot Tromsdalen blir en krig, men det er en krig som kan vinnes.
Selvsagt kan Alta vinne, og det håper vi jo alle sammen. Men basert på historikken og spillet som TUIL står for på hjemmebane så tror jeg det skal holde hardt for Alta til helga. Jeg krysser fingrene for at vi greier å ri av stormen. Slutt-tabellen lyger aldri, og rykker TUIL ned fortjener de selvsagt det, men historisk spretter de like fort opp igjen. Så de er for gode for 2. divisjon - og siden det ikke er noen divisjon i mellom så velger jeg å beskrive dem som for gode til å rykke ned.

I believe in Alta! The next two games are against teams they can beat and Sarpsborg have to play Honefoss and then Kongsvinger.

I think Alta will be in the promotion playoff at the end of the season.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Alta can beat any team, and they should beat Mjøndalen at home. Tromsdalen away is another story. That will be a hard game.

Checked the line at one bookie (betsafe.com), and they have TUIL as reasonable favorites:

TUIL 1.95 - Draw 3.60 - Alta 3.55

Of course that just mean more money to win when we beat them :p

sameboe92

ambasadør i Modum
Er en grunn til at jeg liker engasjementet til Snorkfrøken, hadde alle fans vært som henne i Norge, så hadde norsk fotball vært knall!

Jolly

Erfarent medlem
Borte mot TUIL og 3 poeng??? Haha nei det skjer aldri i livet når TUIL MÅ vinne. TN)

Her er det bare å forberede seg på stryk og 0 poeng. Poeng her vil jeg si er kanonsterkt... :(

Men dere må gjerne motbevise meg gutta....;)

TUIL

Velkjent medlem
Jeg frykter at dere snyter oss for enda noen poeng i denne kampen.
TUIL stiller vel mer eller mindre med full tropp mot Alta, Hans Nordbye er fortsatt usikker, men jeg tror nok han stiller hvis han er i nærheten av å være fit.

Forskjellen på TUIL og Alta denne sesongen har i mine øyne vært at vi solgte Mo mens dere beholdt Vegard. Etter Mo dro har vi mistet litt av brodden i angrepsspillet og blitt mer forutsigbar, med Mo og Waage hadde vi to villmenn på topp som forsvarene aldri hadde kontroll på, mens Sokki er en helt annen type spiss.

Kan forøvrig rapportere om snø og kulde i Tromsdalen per dags dato, men jeg har sett kamper i ganske så ufyselig vær der tidligere, så kampen vil nok gå som planlagt.

Er mye som minner meg om 2007 sesongen i år. TUIL hadde en fantastisk vårsesong, men så bikket det imot på høsten. Vi har blitt snytt for 3 poeng mot Skeid,Nybergsund og Sogndal (hvor vi ikke fikk 1 poeng engang). Med 5 poeng mer i disse kampene som vi kjørte ville vi ligget over Alta f.eks.
Nå tror jeg faktisk at vi må berges av at noen ikke får lisens neste sesong, det er noe som ikke stemmer mentalt i laget og de blir fryktelig nervøs når kampene går mot slutten.

Tindfotingan har vokst litt denne sesongen og mobiliserer kraftig mot denne kampen. Angivelig skal de stille minst 60-70 syngende supportere og med tanke på at dere ble utsunget i Finnmarkshallen av 30 så tror jeg ihvertfall at vi vinner tribunekampen :)

Crocuta

Erfarent medlem
stå no bare i ro når dokke syng så skal vel vi synge tilbake.. ble jo helt satt ut av den der masjeringa dokkers i finnmarkshallen.. sku tru dokk hatt vært innom gardemusikken på oppkjøring. :)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Blir jo litt søkt å si "om vi hadde tatt poeng i de kampene". Da må jo Alta kunne si det samme, og skal man eventuelt trekke fra poeng i kamper der man har vært heldige?

Når det gjelder å berge plassen, så tror jeg det går greit - 3 lag rykker ned, Stavanger, Notodden og Skeid. Og selv om det skulle bli 4, så har jeg god tro på at det ikke blir dere.

Jay is a good guy, but no, he is not part of my family!

Can anyone tell me who is hurt or injured for Alta and will not play?

It is hard for me to find injury reports since I do not speak Norwegian.

Is it snowing there? Wow!

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
No one out through suspensions at least. Most all should be fit to play as well. Don't know about Vilmunen who was out injured last game if he's back or not, but as long as there has been no injuries the last week in training there should be plenty to pick from.

TUIL

Velkjent medlem
Blir jo litt søkt å si "om vi hadde tatt poeng i de kampene". Da må jo Alta kunne si det samme, og skal man eventuelt trekke fra poeng i kamper der man har vært heldige?

Når det gjelder å berge plassen, så tror jeg det går greit - 3 lag rykker ned, Stavanger, Notodden og Skeid. Og selv om det skulle bli 4, så har jeg god tro på at det ikke blir dere.
Selvfølgelig er det søkt å si det, men ut fra overkjøringen av Skeid og Nybergsund samt noen særdeles irriterende hendelser mot Sogndal er det irriterende at det ikke ble de poengene. Som jeg også nevner er det litt TUIL 2007 all over igjen med litt sviktende mentalitet i slutten av kampene.

Jeg tror faktisk ikke Lyn mister lisensen. NFF er såpass feige at de ikke tørr gjøre det mot dem. Sjansen til TUIL er isåfall Moss eller Sarp (men det virker som at de har snudd kjerringa der nede).

Jeg håper serieåpningen neste sesong er TV-kamp fra åpningen av TUIL arena, men frykter at det er Rosenborg 2 som står på motsatt banehalvdel

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Sarpsborg har full kontroll, så lisens er vel Lyn, Fredrikstad og Moss som er mest utsatt i øyeblikket. Skjønner ikke hvordan Lyn skal få lisens, det virke nesten som dem ikke har troa på det sjøl engang.

Men selv om alle får lisens, så er dere ikke nede ennå.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Antar at Alta starter med samme lag som sist mot Notodden. Kan jo tenkes at Alassane kommer inn, eller Vilmunen hvis han er klar, men ser ikke bort ifra at samme laget for sjansen igjen.

Det vil i såfall si:

Forn

Norbye, Braaten, Amankwah, Andersen

Andersen, Needham, Pall Sigurdsson, Haugli

Braaten, Idris

duracellkanin

Erfarent medlem
Selvfølgelig er det søkt å si det, men ut fra overkjøringen av Skeid og Nybergsund samt noen særdeles irriterende hendelser mot Sogndal er det irriterende at det ikke ble de poengene. Som jeg også nevner er det litt TUIL 2007 all over igjen med litt sviktende mentalitet i slutten av kampene.

Jeg tror faktisk ikke Lyn mister lisensen. NFF er såpass feige at de ikke tørr gjøre det mot dem. Sjansen til TUIL er isåfall Moss eller Sarp (men det virker som at de har snudd kjerringa der nede).

Jeg håper serieåpningen neste sesong er TV-kamp fra åpningen av TUIL arena, men frykter at det er Rosenborg 2 som står på motsatt banehalvdel
Du er inne på noe TUIL,- minner meg litt om hvordan Alta hadde det i begynnelsen på sesongen, kjører kamper, men ikke mål,- men ka meg si en ting. Det Aasmund har gjort med Allta-laget denne sesongen, det står det respekt av, han har tydeligvis jobbet godt og målrettet med guttene,- ikke minst, gitt dem ei solid mentaltro på seg sjøl,- uten tro og uten selvtillit, da hjelper fanden ikke noe, omså man kjøpte alle spillerne i Norge. Ja, jeg merker at TUIL sliter, og det veldig, og tydelig vard et mot HFK i siste kampen på tirsdag, altfor upressist pasningsspill og det går for sakte, og så virket det på meg som dem skjøt bare for å skyte, ikke for å score,- da blir det håpløst og vanskelig. Men.....håper dere berger dere, trenger dere også i Adecco

Topp