• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Kamptråd: Tromsdalen - Alta

Safe travels to everyone who is going from Alta to Tromsdalen. How long is that drive?

I hope one day I can get to Norway to watch some games, particulary in Alta so I can see the midnight sun during the summer!

I write for a website called Yanks Abroad. That is how I know Jay. I also live in Texas. Our website covers all of the American football players who play in Europe. I cover all of the Americans in Norway. There are many! I believe there are 10 in total.

I write a preview and a recap every week of Alta games. Here's this week's preview:
http://www.yanks-abroad.com/get.php?mode=content&id=5341

I know Alta is a small team so it would be great to have them be in the Tippe. A cinderella story!

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Yeah, you could take take those as well. When we went to see Skarp - Alta a few years ago, we took the ferries one way, but going back we drove all the way. Anyway it will be around a 6 hour trip one way. The ferry route could be a bit faster if you time your drive good.

TUIL

Velkjent medlem
Hans Nordbye er skadet igjen og mister resten av sesongen.

Hadde håpet at han skulle bli klar til denne kampen da han er en utrolig viktig offensiv spiller for TUIL.
Mistenker at vi kanskje hiver inn Preben Yttergård Hansen på backen og flytter Jo Nymo Matland frem på vingen for å kunne sette større press på dere.

Setter pengene mine på dere idag

sameboe92

ambasadør i Modum
Skulle dere rykke ned, så håper jeg at Alta IF henter inn Jo Nymo Matland, har sansen for han ettersom at Brekke begynner å bli gammel, så er han en fin erstatter!

TUIL

Velkjent medlem
Tror nok Jo havner i tippeligaen når han drar fra TUIL. Jeg skjønner ikke hvordan TIL kan spille med en såpass dårlig fotballspiller som Yndestad når Matland dekker de fleste av hans egenskaper i tillegg til at han har ett av Norges beste venstreben. Men TIL er jo ikke akkurat kjent for å se talentene i TUIL før de reiser videre (ser de vil ha Leo Olsen nå, han var helt sinnsyk når han spilte i TUIL, men TIL hentet heller en elendig estlender og en avdanka svenske som ikke holder nivået.

Får TUIL frispark er det livsfarlig med Jo på banen ihvertfall. Så vi håper på at Thomas Braaten gjør sånn som sist gang han spilte mot TUIL i Dalen og gir oss mange fine muligheter på døball :)

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Frykter at mitt tips om 2-1 tap for Alta i morgen er for optimistisk. Dette tror jeg går TUILs vei.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Altaposten tipper samme lag som sist. I tillegg så er Eivind Dahl Ringard uaktuell til denne kampen, så da var ikke alle klare likevel. Men han hadde neppe spilt uansett. For TUIL så er jo også Talberg ute etter sitt 9. gule mot Hønefoss.

TUIL

Velkjent medlem
Altaposten tipper samme lag som sist. I tillegg så er Eivind Dahl Ringard uaktuell til denne kampen, så da var ikke alle klare likevel. Men han hadde neppe spilt uansett. For TUIL så er jo også Talberg ute etter sitt 9. gule mot Hønefoss.

Talberg fikk sitt 8'ende og er klar, NRK som feilet.

TUIL

Velkjent medlem
Etter ranet i Alta 16'ende mai skal dere være fornøyde med 1 poeng over to kamper

Hva er greia med kubjellesupporterne? Trodde jeg var på håndballkamp til tider.

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Et forventet tap, og innertier rent tippemessig for undertegnede ;) som sagt er TUIL for gode for nedrykk og dette var nok fortjent etter vårkampen. Det er bare for Alta å se fremover og plukke poeng i de neste kampene så plassen berges.

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Kubjellene er det damelaget i håndball (som hadde seriestart i Tromsø) som sto for. Om kampen: Kjedelig kjedelig kjedelig. Om å være på bortekamp: Alltid kjekt!

Topp