• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Kil Kronerulling

Ser at våre venner fra Vinger også har økonomiske problemer.
Har Steinberget mulighet å sette inn 500 kr eller mer for å hjelpe KIL med å komme seg gjennom årets sesong, de skal jo da mest sannsynlig til Alta neste år. Og av erfaring så legger KIL sin supporterklubb igjen litt penger i Alta.
De har opprettet en facebook side:
http://www.facebook.com/event.php?eid=154644947897178

Kontonummer: 1822 33 08259

Anbefaler andre også å bli med!

Så la oss hjelpe til å redde et lag uten økonomisk styring :)

Raggen

KIL Supporterklubb
Har etterhvert begynt å leke med tanken på et liv uten fotball å tenke på gjennom de fleste helgene i året. Liker det ikke :-(

Dessverre så har ikke folk maktet å få frem personer med evner til å tenke økonomi i denne klubben på flere år. Det har vært helt nytt styre på plass, hver eneste år i en årrekke. Det er rett og slett komisk at det ikke skal være mulig å få tak på personer som forstår at det ikke skal brukes mer penger enn det man faktisk har. På den andre siden så er det vel heller ikke noen andre steder i landet hvor "fotballfolk" har forstått dette. Men realiteten er uansett at 2-3-4 mill i minus på Kongsvinger fort ender opp med konkurs, mens de andre steder i landet bare kan kjøre på med 20-30-40 mill i minus hver eneste år, uten at det ser ut til å bekymre noen. Ja ja, slik er nå livet i skogen!

Uansett.... utrolig stort å se supportere fra hele landet engasjere seg i saken vår. Har også tikket inn litt kroner fra "motstandere" allerede, det er rett og slett fantastisk.

Jeg skal ikke mase noe her inne om å få dere til å bidra, dette velger dere selv, men jeg skal i det minste garantere at jeg dukker opp i Alta og garantert legge igjen noen tusen neste år (ja, nedrykk blir det nok uansett på oss i år), hvis jeg bare har noen klubb å bli med opp til Alta i 2011.

Lykke til med serieinspurten, en del imponerende resultat av dere i senere tid :)

duracellkanin

Erfarent medlem
Tusen takk Raggen for dine ord, veldig hyggelig sagt.
jeg må si at jeg misliker sterkt trenden innen lage i TL og AL, nemlig konkursspøkelset, nå er dere i selskap med Glimt, tror dem mangler minst 4 millioner for å unngå konkurs. Dette er ei veldig trist utvikling,- har min mistanke at disse tv-avtalene og all de pengene som f.eks RBK tjente i CL i de årene, har fått enkelte innen Norsk fotball til å tro at fotballøkonomien vokser inni himmelen, som igjen har medført spillerlønninger hinsides all fornuft i forhold til klubbenes budsjetter,-
Jeg må si jeg er spent på innspurten av sesongen :) og hvor vi ender på tabellen,- men det ser ut som Østfold mister et AL, tenker på MFK, dem er vel også nær konkurs etter det jeg forstår.

Håper dere berger økonomien og ikke går konk Raggen, hvis ikke blir det jaggu dårlig med møte mellom AIF og KIL neste år. Skulle gjerne bidratt, men.....med min økonomi går dere ihvertfall konk :) for å si det sånn.

Raggen

KIL Supporterklubb
Fotball koster penger, jeg irriterer meg også grønn over utviklingen som ene og alene har gått i den rettning at de med penger er de eneste som har sjans, til å hvede seg på toppen. Men slik er det nå bare, og markedet rår. Det som er mest irriterende er å se klubb etter klubb drite seg fullstendig ut ved at ledere i klubbene sitter og tror det er så jævla mye mer penger å hente ut enn det faktisk er. Bare det at folk klarer å sette opp budsjetter hvor de nærmest tar salg av spillere som en selvfølge er jo til å grine av... du kan ikke basere en klubbs eksistens på slik risiko. Folk må få opp øya og se hvor de befinner seg i verden. Nytter ikke for for oss i småbyer som Kongsvinger (og Alta) og tro vi kan hamle opp med klubbene fra storbyene.... så må vi da bare innse dette og legge lista deretter.... selv om det er surt som faen å se disse "storklubbene" seile i fra, kun pga penger... For gudene skal vite at det er mer sjel i flere småklubber her i landet enn det er i enkelte av "gigantene" :-(

Baaaahhh.... da fikk jeg ut litt frustrasjon i det minste ;-)

Topp