• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Klagen etter Nybergsund-kampen?

T

toraage

Gjest
Er det noen som vet hvordan dette går - er det noe nytt?
Hva er det egentlig som er mulig å oppnå, jeg kan vanskelig se for meg at Alta får tilkjent "ekstra" poeng og det er vel lite aktuelt med omkamp.

I beste fall kan en vel oppnå en form for beklagelse hvor det innrømmes at det ble begått en feil, dog teller dette lite ved sesongslutt når poengene telles opp.

T.

3 poeng til Alta,Nybergsund får beholde sitt ene siden det ikke var deres feil.Omkamp blir for dyrt siden forbundet må betale den omkampen.Bra løsning ?

Crocuta

Erfarent medlem
hehehe... ikke meg i mot det.. og sikkert ikke Alta heller.... men kommer vel aldri til å bli en realitet desverre.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Regner også med at det er fotballforbundet som betaler for Nybergsund - de gjorde jo tross alt ingenting galt

gutt89

Erfarent medlem
Nå har vi hvertfall en mulighet til å vinne kampen, gutan er sikkert ekstra tente foran denne omkampen. Leste en plass at noen av spillere til nybergsund ikke var spesielt glad med å få en til alta tur. Flere av alta spillere som var skadet eller karantene, kan nå spille omkampen, og det er bare bra. Litt flaks at de måtte stå over en kamp som vil bli strøkket nå.

Men nok en gang mister vi en toppscorer om jeg ikke tar helt feil? Håvard kan du bekrefte at vår #14 er toppscorer pr dags dato

Altagutt

Velkjent medlem
helt utrolig hvis Bjørkan nå velger å trekke tilbake protesten bare for at nybergsund skal slippe reisekostnadene!!
Hva tjerne Alta på dette? en liten postitiv notis i Østlendingen?? Synes det er helt horribelt at man i det hele tatt vurderer å trekke protesten med dette som begrunnelse!

Var jo ikke Nybergsund sin feil at dommeren blåste igang spillet før Altaspillere var på rett side.Så her er det bare for NFF å punge ut for omkampen.

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Synes det er en riktig avgjørelse av Bjørkan, og viser hvor sportslig fair han er. Som det nevnes her så er det jo ikke Nybergsund sin feil at dommeren gjør en så grov feil, og da blir det bare rett og riktig at de ikke belastes hvis forbundet snører igjen pengesekken.

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Ja, men han kunne jo venta med å si det inntil forbundet hadde avgjort det. Nå kan NFF si nei, fordi de ser at da slipper de billig unna... :p

Johansen

Asistifist
Medlem av ledelsen
småpenger for NFF, også regner jeg med at Bjørkan er ute å sier det siden han ikke vil opptre som usportslig

Johansen

Asistifist
Medlem av ledelsen
Til Hamar Arbeiderblad sier samme Hallén at «NFF ikke er komfortable med at Nybergsund føler seg urimelig behandlet» og at de åpner for å dekke de økonomiske utgiftene Nybergsund får ved en ny Alta-tur.

Johan

Erfarent medlem
omkampen

Da var dato satt for omkampen mot Nybergsund, onsdag 8. september spilles den i Finnmarkshallen, det litt spesielle er at Alta møter Nybergsund også borte søndag 5. september :rolleyes:

Topp