• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Knallhard jobbing i HFK

H

hellofaman

Gjest
Skal jeg være helt ærlig så er HFK kanskje allerede neste år bedre enn Alta IF. For meg virker det som hele Alta-skuta er på gyngende grunn, mens HFK med nytrener Danny Sannes i spissen allerede har kommet godt i gang med neste sesong. I Alta er det store usikkerhetsmomenter med hvilke spillere som blir med videre. Har Finjord og Harjo senket Alta-skuta for mange år fremover? Hammerfest by er i full framgang, og jeg tror HFK er fylkets nye flaggskip i fotball i løpet av 2-3 år. Dere må gjerne være uenig, men akkurat nå ser det stygt ut for dere nedi bygda.

Johan

Erfarent medlem
I Alta sittes det kansje på ræva? he he.. ny trener i HFK og et par flåsete skryte innlegg i FD av trener apparatet var med andre ord nok for at fjordingene skal rykke opp neste år.. ja ja, løkke tel.

Crocuta

Erfarent medlem
må vel si at man ønske dem lykke til... men det e itt nokka lurt å pisse småstein i motvind i et glasshus.... eller no sånt.... fallhøyden kan fort bli stor.... som f eks en divisjon...........

Johan

Erfarent medlem
Det her hadde jo vært mat for goggis, han like sånne diskusjona. men nu har han fordufta herfra med halen mellom skankan. :p

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
kill buljo skrev:
Var dette et desperat forsøk på å fyre opp stemninga her på forumet??
Tja, hvis det var meninga å fyre opp en morsom stemning her, så lyktes vel det? Jeg smilte i alle fall godt! :p

Men ønsker uansett HFK lykke til! Det er bra for finnmarksfotballen!

Tony Adams

Erfarent medlem
Ikke det at jeg kjenner den nye treneren til HFK, men i de siste dagene har det blitt sagt mye bra om denne karen her i Hammerfest.
De som sitter i styret og folk som er rundt ham daglig kommer med lovord allerede nå. Han skal vistnok starte en spennende prosess med det nye laget, og der er ting jeg liker meget godt som det sies han skal gjennomføre.

Og det hyggelige er jo at mannen allerede skal ha skaffet nye kvalitetsspillere, noe som ennå ikke er offentlig, men disse skal vistnok være av høy standard.
Treningsmengden og opplegget virker til å være meget hardt.

Som noen allerede har vært inne på, kan nok fallhøyden være stor her, men jeg vil no uansett gi denne karen en sjanse, og tru at han kan få det til.

Ingenting hadde jo vært bedre enn at vi hadde flere lag så høyt som mulig fra Finnmark med i fotballnorge.

Crocuta

Erfarent medlem
joda....enig med han der... men det å si at Hfk har tatt over tronen som Finnmarks beste lag allerede e vel å ta sats litt tidlig i en skiflyningsbakke??? men for all del... håpe at dem berge plassen neste år og at det kan bli 2 gode lag som marekere seg positivt fra Finmark

Tony Adams

Erfarent medlem
Crocuta skrev:
joda....enig med han der... men det å si at Hfk har tatt over tronen som Finnmarks beste lag allerede e vel å ta sats litt tidlig i en skiflyningsbakke??? men for all del... håpe at dem berge plassen neste år og at det kan bli 2 gode lag som marekere seg positivt fra Finmark
Hmmmm....har jeg sagt det da :rolleyes:

Crocuta

Erfarent medlem
Sorry vist du tok det derran personlig Tony! ... men det e som H.T sier.. Hellofaman starta iminøyne en tråd som va veldig veldig ...mnja..................provoserende og mnja...ka ska man sei..humoristisk,...... ikke no ondt slngt til Hfk men stikk no fingern i jorda ..man e ikke automatisk konge i finnmark fordi man rykke opp fraTREDJE divisjon til 2....og Alta rykka ned fra FØRSTE til andre..... mulig æ e nærsynet( ehh det e faktisk bevist men..æ ser no at det e en viss forskjell på kvaliteten på evt Stabæk contra evt Bul.????) Så Hfk e da konge i flg. Hallofaman....
Som sagt den tråden her passe best inn under Humortråden... Sorry Tony evt Goggen som alle andre kalle deg for.. har ingen ting i mot verken deg eller HFK. Men hallofaman !!!!

HALLO!!!! lær å svømm før du prøve på verdensrekord i dypvannsdykknig!!!!!

snøhvit

Erfarent medlem
HFK kommer neste sesong til å stå fram som et lag vi aldri har sett før.
De har vært igjennom det generasjonsskiftet ingen klubber kommer utenom, og de har landet med telemarksnedslag delux.
De hadde ikke visjoner om å rykke opp, men mot alle odds gjorde de det, og knusingen av TIL 2 som vant overlegent i titoserien gjorde susen.
Vi har bevist at vi har et godt lag i Hammerfest og tror at Alta kommer haltende ut på banen neste sesong.
Tror Alta skal få slite med HFK.....heldigvis er skiltet tatt ned slik at det ikke blir ramponert slik det sist ble...hehe

HFK-Finnmarks stolthet !!!

Crocuta

Erfarent medlem
ojojojojojojoj... bra nick der snøhvit.. passe bra med det du skriv.... ligne litt eventyr aktig det du prøve å få fram her... har sagt det til Tony Adams (goggen) før... ønske dokker lykke til...og æ sir det uten å prøve trykke dokker ned i søla... men d å si at Alta kommer til å slite!? Hallo... get a grip!!!!!...

Johan

Erfarent medlem
I fotballkamper kan alt skje, får HFK en bra start på sesongen neste år kan de gjøre en meget god figur, men at Alta kommer haltende på banen neste sesong var en drøy påstand.
Gleder oss til å knuse solariumsbrune hottentotter fra lillebyen på øya som har latt opprykket gå til hode på seg.. :bokser: :våpen: :slaa: :2)

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Snøhvit: Som du skreiv under en annen tråd her på foraet: Hovmod står for fall... Ønsker bare HFK lykke til... hvis de klarer seg i 2. divisjon, er det bare bra for finnmarksfotballen! Ville synes det var merkelig om ikke du som heier på HFK, faktisk har troa på dem, samt ønsker dem det beste... Det er jo akkurat det samme som vi har for ALTA! Ikke sant... Det dreier seg ikke om hovmod... Det dreier seg om supporterånd - og nå er du faktisk og leser på Altas supporterforum... litt selvsagt at det dreier seg om at Alta skal slå andre lag, da!! ;)

snøhvit

Erfarent medlem
Er det hovmod å si at jeg tror Alta skal få slite denne sesongen mot HFK?
Ok, hvis det er det må jeg beklage for det var ikke slik ment, sorry.
Håper og tror at begge lag klarer seg godt gjennom sesongen og ikke havner i nedrykks-striden, men har absolutt ingen tro på at Alta rykker opp og kommer til å "leke" seg med HFK.
Så.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Så det er bare hovmod den ene veien? Har sagt tidligere at det ikke vil bli noen automatikk i noe opprykk for Alta IF - til det har nivået i andre hevet seg de siste årene, men som supporter av laget så må man jo tro at man blir å kjempe i toppen. Skal man kjempe i toppen så vil man i utgangspunktet tro at man må plukke mange poeng mot nyopprykkede lag som HFK og Steigen, og også andrelag som HamKam2 og LSK2 alt etter hvilke lag de stiller med i de respektive kamper.

Etterhvert vil man vel også legge treningskamper og endringer i troppene til lagene før sesongen til grunn for sine synsinger også. Synes du har lov til å være optimistisk på HFK sine vegne, og håper at dere klarer dere. Men det bør vel være målet for HFK, og ikke gå i samme fella som supporterene (ikke alle selvfølgelig) til FKT som mente laget skulle rykke opp i første forsøk, og i stedet ble det nedrykk.

Du skal også få lov til å tro at Alta ikke rykker opp, selv om jeg synes det er litt rart at du ikke tror de i det minste vil være med å kjempe om opprykket - men det er vel litt det samme som jeg sa om Mo, tror ikke de gjentar fjorårets sesong selv om jeg har ingen grunnlag for å si så. Men ga dem tilslutt en viss sjanse på bakgrunn av årets sesong.

Skal prøve å følge med lagene i oppkjøringen og vil nok ha mer grunnlag for å gi et tips for sesongen på vårparten.

snøhvit

Erfarent medlem
Hvis du leser ovenforliggende innlegg, vil du se at jeg beklaget det hvis det ble oppfattet som hovmod.

Berømmer at du har et nøkternt forhold til opprykk, men jeg har notert meg at det er andre fra bondebygda som føler seg rimelig sikre på opprykk, og det var dem jeg siktet til.

Klart man må ha tro på sine egne og gjerne tøffe seg litt uten at det kan kalles hovmod.....skulle bare mangle. Dette går begge veier.
Worst case cenario blir stor fallhøyde, men en svoren supporter glemmer slikt fort.
Det er jo nettopp det som driver oss til å stå ute i regn og uvær når cornerflaggene ligger bøyd ned i gresset av vinden og dommeren må holde ballen på frispark og cornere....

Viktig å stå på for sine og gjerne bjeffe litt og bryske seg på diverse supportersider. Er en del av gamet det....

Ville bare si med innlegget mitt at jeg er ganske sikker på at Alta vil møte et HFK som de ikke vil igjenkjenne, både av friskt blod, men også spillemønster.

Hvor ble det forresten av Vasshaug?

Topp