• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Kommentar til Skarp-kampen

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Altaguttene mangler gutsen og "pondusen" som skal til for å kjempe i senk fysisk tøffe motstandere i 2. divisjon. Utrolig skuffende. Det blir som en Mo-supporter skrev; det er veldig pent å se på, men det blir likevel for tamt og vi har det svakeste altalaget han har sett på mange år.

Nå må en snuoperasjon til, og det snarest!!!

Tony Adams

Erfarent medlem
Ja dette var skremmende, det må da være noe som ikke stemmer når man tenker på hvor mye rutine dette laget har tatt med seg fra 1 div.Nå må jeg snart revurdere mine påstander om at Alta skulle vinne serien med klar margin, delv om det er lenge igjen. At jeg igjen tapte på oddsen er nok kun min egen feil, jeg får starte med å satse på motstanderen når Alta spiller, det hadde hvertfall lønt seg til nå.

:(

Jolly

Erfarent medlem
Fa** så skuffende. Sesongen er i realiteten over før sommeren er begynt..... :x:x:x

Tror nån spillera bør få seg en liten oppstrammer(?)(!):(

Jolly som har innsett at 1.div blir det ikke neste år.........

:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Velvelvel..

Skarp-Alta 3-0... Poengan er fordelt, kampen er ferdigspillt. Fasiten blei: Alta tapte...

Ka skjer nu??

1. Vekk med forhåpninga om 1.div i år.. og neste år.. Har trua på 1.div i 2007 som mest realistisk. Til da bør vi ha utvikla en fin og spennanes spillerstall, som er stabil. Og ikke minst så vil de røde tallan i regnskapet kanskje være plusstall til da...(?)

2. Alta må få tid til å modne med sitt pur-unge mannskap. Vi må akseptere at vinnerlag ikke kommer over natta. Vi har et vanvittig ungt mannskap som bør få ro på sæ til utvikling. Selv om Roger F. er 100% engasjert, så vinn ikke Roger kampan aleina.

3. Det e et generasjonsskifte pågang. Det e jo kun Faya og Ingelæ som dræg opp gjennomsnittsalderen nu... Bort med "gamlingan" og inn med ungdommen..[cool]

4. Vi bør satse på å gi dæm full oppbacking på hjemmekampan... Det er her hjemme selvtilliten bygges opp... Selvfølelsen kommer av sæ sjøl når dæm bynne å vinne bortekampa... :p

5. Og ikke minst: Vi får lære fotball-spilleran våres at det går an å gå ut på byen uten å måtte drikke sæ sørpe full.. selv om man ikke e "fast" inventar på laget. Bilde av Alta-if sin spillerstall på både smuttn og kjellern..:D

Gode holdninge til idretten dem driv med e utrolig viktig. Skal heretter sjøl ha med digi-kamera når æ fær ut, og dokumentere elendigheta heretter. E lei av å få høre slarv om at den og den va ute... Rykta oppstår jo heller ikke av ingenting..

Æ håpe og trur at nåen begynne å fortelle kor skapet skal stå ang. pkt 5.

Ellers så håpe æ på en konstruktiv debatt her inne. Og gjerne på dettane innspill.. E du uening med mæ, så kan du møte opp på old-boys-treningan og ta en duell med mæ..[cool] Æ takle høyt og lavt....

ArneR

Velkjent medlem
Dårlig spill

Fy faen for en elendi kamp Alta spilte mot skarp. Alta spilte som ett bunnlag. Dem hadde nån store sjangsa som burde vært mål, men når dem ikke klare å score på sjangsan sine så går det dårli. I tillegg va det mye feil og klønat spill. Thomas Andersen lagde en straffe ved å hoppe ned en skarp spiller bakfra inne i eget straffe felt. Det va litt komisk.... Det va halvhjerta hele veien fra Alta.. Midtbanen va helt usynlig og Kenneth T. Tønne spilte helt forferdelig på topp. Det eneste som æ kan trekke frem som litt postivt va at Tor Mattis spilte ganske bra når han kom inn. Vi fikk litt mer fart når Nordbye gikk opp på topp og Tor Mattis kom inn på vingen. Men det va stort sett en begredelig kamp, og fortsette det sånn her kommer Alta til å bli ett bunnlag i andre divisjon. Det har ikke nåkka me alder eller fysisk styrke å gjøre, Alta spilte rett og slett dårlig.

jihaa

Terminator
Resignerer

Det va første gangen æ så Alta i år. Skjønne nu koffår vi får de dårlige resultatan nesten hver helg. Guttan e rett og slett ikke bedre. Men det skal også sies at hele laget stort sett e nytt. Bare ungdomma....bortsett fra Faya da. Gi de her guttan ett par år på baken så vil vi snart ha nokka stort på gang.
Ikke ille hvis vi klare ett såpass tydelig generasjonsskifte uten nedrykk.

RS

Admin
Medlem av ledelsen
E veldig usikker på om vi kan tillegge det som et poeng at guttan e ung. Laget vi mønstra i 1. divisjon i fjor hadde jo ikke allverdens erfaring det heller. Hovedstammen i laget er stort sett den samme i dag, men finspillet som var mulig å komme langt med i 1. divisjon fungerer nok ikke like godt i 2. div.

Det må en omstilling til. Guttan må bli langt tøffere generelt, kynisk når de leder (så vi slipper å oppleve eksempler som Strindheim- og Mo-kampene) og ikke minst fjerne usikkerheta som åpenbart utspiller seg foran mål. Og hva er det som skjer i 2. omg? Går vi tilbake og leser kamprapportene fra fjorårets kampa i 1. divisjon, så e det en rød tråd gjennom det hele: vi faller sammen etter pause. Hvorfor? Er ikke guttan godt nok trent? Akkurat det nekter jeg å tro på. Det ligger selvsagt mentalt, og her har trener Finjord en stor oppgave foran seg (og kanskje burde det hentes inn en psykolog?).

Sv:

[sitat]Slapp av ArntR, æ e no hver dag på byen, og æ har ikke sett noen av guttan dokkers fulle.

Håper du tar denne ironien :p:p[/quote]

[cool] du utstyres herved med alkotester, digi-kamera og kondoma:p

Når sant skal sies, så e d bare rykta... æ har ikke med selvsyn sett nåkka som helst... det her e fra 3'dje-part...(!)

Men som æ poengterte: rykta oppstår jo ikke av "ingenting"(!)

Heinz

Velkjent medlem
Alta if har i alle kampene jeg har sett dem i år vist at de ikke er så god som de har vært de 2 siste årene. Slik alta spiller nå er de avhengig av enkeltmannsprestasjoner for å lykkes, og det fungerer dårlig når motstanderlaget er i gjennomsnitt 20cm høyere og 15 kg tyngre enn Altaspillerne.

Jeg savner den ballbesittende stilen fra TOT sine dager, alta spiller nå en mye mer direkte fotball, og med dette spillermatrialet fungerer det dårlig. Spesiellt når lagets kanskje raskeste angriper Nordbye spiller i fosvar.

Alta viste at de har bedre spillere enn skarp, spillere som er mye bedre teknisk og litt raskere.
Da nytter det ikke å prøve på gjennombrudd med en gang bak raske skarp-backer, hvorfor da heller ikke bruke midtbanen og spille dem ut? Man burde hvertfall prøve.
Jeg så en enste gang at alta vendte spillet, ellers var tendensen klar, fikk man ballen på høyre så angrep man på høyre osv.
Når alta noen få ganger prøvde å spille ball, var det hovedsaklig trilling bak på banen før de prøvde på en lang i bakromm.

Under TOT spilte alta på sine beste sider, og vi var bedre enn de andre i 2. divisjon. Det til tross for at vi hadde mistet våre antatt beste spillere og hadde et ungt lag. Det samme har vi nå også, men vi spiller som om vi er 10 ganger bedre enn motstanderen på de områdene hvor vi faktisk ikke er bedre enn dem i det hele tatt.

Men det er nå bare min mening.

Jolly

Erfarent medlem
Sv:

[sitat]:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

Velvelvel..

Skarp-Alta 3-0... Poengan er fordelt, kampen er ferdigspillt. Fasiten blei: Alta tapte...

Ka skjer nu??

1. Vekk med forhåpninga om 1.div i år.. og neste år.. Har trua på 1.div i 2007 som mest realistisk. Til da bør vi ha utvikla en fin og spennanes spillerstall, som er stabil. Og ikke minst så vil de røde tallan i regnskapet kanskje være plusstall til da...(?)

2. Alta må få tid til å modne med sitt pur-unge mannskap. Vi må akseptere at vinnerlag ikke kommer over natta. Vi har et vanvittig ungt mannskap som bør få ro på sæ til utvikling. Selv om Roger F. er 100% engasjert, så vinn ikke Roger kampan aleina.

3. Det e et generasjonsskifte pågang. Det e jo kun Faya og Ingelæ som dræg opp gjennomsnittsalderen nu... Bort med "gamlingan" og inn med ungdommen..[cool]

4. Vi bør satse på å gi dæm full oppbacking på hjemmekampan... Det er her hjemme selvtilliten bygges opp... Selvfølelsen kommer av sæ sjøl når dæm bynne å vinne bortekampa... :p

5. Og ikke minst: Vi får lære fotball-spilleran våres at det går an å gå ut på byen uten å måtte drikke sæ sørpe full.. selv om man ikke e "fast" inventar på laget. Bilde av Alta-if sin spillerstall på både smuttn og kjellern..:D

Gode holdninge til idretten dem driv med e utrolig viktig. Skal heretter sjøl ha med digi-kamera når æ fær ut, og dokumentere elendigheta heretter. E lei av å få høre slarv om at den og den va ute... Rykta oppstår jo heller ikke av ingenting..

Æ håpe og trur at nåen begynne å fortelle kor skapet skal stå ang. pkt 5.

Ellers så håpe æ på en konstruktiv debatt her inne. Og gjerne på dettane innspill.. E du uening med mæ, så kan du møte opp på old-boys-treningan og ta en duell med mæ..[cool] Æ takle høyt og lavt....[/quote]

Meget bra innlegg. Spesielt punkt 5 .... Sier ikke mer:(

Mvh

Jolly

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Synes ikke punkt 5 var spesielt bra. Dette er info han har fra 3.person, og da er det ikke spesielt morsomt å lese det. Jeg har snakket med en spiller på laget som stilte seg uforstående til dette. At enkelte spillere går på byen når det har vært spilt kamp på en lørdag er ikke noe å skrive om, for de har definitivt ikke vært "sørpe fulle".

Nei, la oss heller støtte opp om laget når det går trått.

Sv:

[sitat]Synes ikke punkt 5 var spesielt bra. Dette er info han har fra 3.person, og da er det ikke spesielt morsomt å lese det. Jeg har snakket med en spiller på laget som stilte seg uforstående til dette. At enkelte spillere går på byen når det har vært spilt kamp på en lørdag er ikke noe å skrive om, for de har definitivt ikke vært "sørpe fulle".

Nei, la oss heller støtte opp om laget når det går trått.[/quote]

Helt enig... som æ utdypa det... 3' persons utalelse tar æ med en klype salt..
Men om det skulle stemme e det bare trist for Alta If..:eek:

Sv:

[sitat]Synes ikke punkt 5 var spesielt bra. Dette er info han har fra 3.person, og da er det ikke spesielt morsomt å lese det. Jeg har snakket med en spiller på laget som stilte seg uforstående til dette. At enkelte spillere går på byen når det har vært spilt kamp på en lørdag er ikke noe å skrive om, for de har definitivt ikke vært "sørpe fulle".

Nei, la oss heller støtte opp om laget når det går trått.[/quote]

måtte sjekke opp igjen med 3'dje-personen :D

Alta spillere ble observert ute på byen etter tapet mot Strindheim.. ikke edru..:x men æ va ikke dær.. og kan ikke bekrefte påstanden..

Æ beklage hvis dette skulle være usant da... da gjeller æ en hvis person!!!!

Tony Adams

Erfarent medlem
Ro ned gutter, som æ har sagt tidligere, det finnes bare en by i Finnmark, og det er Hammerfest hvis man skal se litt edruelig på det, og jeg har ikke sett noen Alta if spillere ute på fylla, og tro meg vi ville ha oppdaget det, p.g.a størrelsen.

;-);-);-)

RS

Admin
Medlem av ledelsen
ArntR: det er helt greit at altaspillere tar seg en tur på byen, det tror jeg all kan være enig i. MEN: det er forskjell fra å ta seg en halvliter eller tre til å drikke seg sørpe full. Sånn som skriveriene har gått att og fram, spesielt på Alta IFs diskusjonsside, så kan jo enhver begynne å lure på hva det er som har skjedd...

Det er ryktene som er uheldige. Evig eies kun et dårlig rykte, heter det visst.

Johan

Erfarent medlem
He he, Goggen er så trangsynt at han ennå tror at Hammerfest er den eneste byen i Finnmark. vel vel.
Syns det er trasig at det kommer opp slike tema som dette med spilleren som angivelig skal ha drukket etter Strindheim kampen, hva så? så lenge det er etter kampen å ikke kvelden før så ser ikke jeg på det som noe problem at de er ute å tar seg noen pils. hvilke spillere gjør ikke det?
Å hause opp dette slik er bare tull, å fører ikke noe godt med seg, og er vertfall ikke rette måten å støtte opp om laget i en dårlig periode!

Johan

Erfarent medlem
Enig

Enig med Henning der, bare tull å diskutere denne episoden når det ikke er mere holdt i den en det er blitt referert til.
noen øl skader ikke så lenge det er etter kamper å ikke før.
Når det gjelder byer i Finnmark så er vel Hammerfest det som likner mest en by, det er nettop ingen byer i Finnmark som kan kalles for skikkelige byer! Tromsø er nemlig den nordligste VIRKELIGE byen i Norge.

Heinz

Velkjent medlem
Jeg kan skrive under på at også TIL spillerne har vært litt ute etter kamper i år. Ingen vits å ta seg selv så høytidelig bare fordi man spiller helt oppi 2. divisjon.

Sv:

[sitat]Jeg kan skrive under på at også TIL spillerne har vært litt ute etter kamper i år. Ingen vits å ta seg selv så høytidelig bare fordi man spiller helt oppi 2. divisjon.[/quote]

æ digge Erik Mykland.. han både røyke og drikk:D og e jo også en jævla
god fotballspiller da...[cool]

Topp