• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Kongsvinger - Alta IF

Jolly

Erfarent medlem
Ikke lenge til kampstart nå (bare en liten uke) så da er det vel på tide med en liten matchtråd!

En kamp som opprykksjagende Kongsvinger selvfølgelig skal vinne helt greit, selv uten Tom Nordlie. Å hva passer oss bedre enn at alle forventer at vi taper? :rolleyes:

Jeg kan allerede se kontringene for meg. Dio og Martin på hver sin kant mens Vegard ligger på offsidegrensen kampen igjennom. Passer oss utmerket;)

Nå gjelder det bare å få noen til å jobbe for seg neste tirsdag.

Jolly

Jolly

Erfarent medlem
Utsettelse av kamper er en jævla uting mener jeg. At man ikke har stor nok stall er neppe noe det andre laget kan ta skyld i. Om man ikke har 11 friske A-lagsspillere så kan vel juniorene brukes:confused:

Nå sier jeg sikkert dette fordi det nok ikke finnes et bedre tidspunkt å møte Kongsvinger på enn nettopp nå. Sålenge de ikke ansetter en ny hovedtrener før kampen så er det perfekt for oss. Jeg vil tro at spillerne til Kongsvinger er "rystet" over at de mister sin messias og man skal ikke se bort i fra en ordentlig down-periode fremover. HM)

Dette kan fort bli en kamp der vi kan snike oss til 3 poeng?!

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Tror ikke Alta har søkt om utsettelse heller. I Altaposten stod det at OM situasjonen er den samme på tirsdag så må det søkes om utsettelse. Yaw som var blandt de nevnte skadede som ikke kunn brukes mot Tverrelvdalen ble friskmeldt rett før den kampen, og forhåpentligvis kommer flere tilbake etterhvert. Tror Glomdalen har trukket feilaktige konklusjoner, og dermed skrevet at utsettelse er søkt.

Juniorer kan brukes, men det blir jo også et økonomisk spørsmål - de må få proffkontrakter før de kan spille, og tror det kommer på i underkant av 20 tusen for resten av året per stykk (minstelønn på 4-5 tusen i måneden).

Med Yaw tilbake så er de jo oppe i 11 klarerte utespillere, og såfremt Berger ikke også er skadet (stod ikke noe om det i artikkelen) så har jo han allerede spilt i år og dermed er vi oppe i 12. Det at det i tillegg er TV kamp gjør vel sannsynligheten for at man søker noe mindre. TV penger kan komme godt med. Kan jo også tenkes at en ny spiller er på plass til da - men vet jo aldri. De har jo sett på muligheten til det i det siste.

Ellers er jeg enig med Jolly - utsettelse av kamper er en uting, så håper de stabler på plass en stall med et par reserver og spiller kampen når den skal spilles.

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Aasmund kan vel signere ;)

Minstelønna mener jeg er på 3500,- (20%-stilling)

Sakset fra NFF:
NFF har ved praktiseringen av den aktuelle bestemmelsen tatt utgangspunkt i at en spiller i 100 % stilling, bør ha en inntekt som tilsvarer lønnstrinn 1 i Statens regulativ (for tiden ca kr 180 000). Dette brukes for øvrig også av norske myndigheter som et minimumskrav for at utenlandske borgere skal kunne få arbeidstillatelse i Norge. I forhold til denne gruppen er det kun aktuelt med 100 % stilling. NFF har ved praktiseringen tatt utgangspunkt i at stillingsprosenten bør være minimum 20 % som profesjonell fotballspiller.

Dette var fra 2007, og da blei det 3000,- i minstelønn. Regner med at det har økt bittelitt...

altapie

nomadesupporter
hvordan ser skadesituasjonen ut nå da? noen som vet?
jeg og mamma har planlagt tur til Kongsvinger hvertfall :D Hadde håp om å få med meg noen flere også, men de kan ikke :(

duracellkanin

Erfarent medlem
Uansett om Alta søker eller ikke søker utsettelse, så blir dette en høydare av en kamp, ALta må poen for å få avstand til bunnen og KIL må ha poeng for å henge med i toppen :) så dette blir spennende kamp til tusen, og i tillegg strutter Altaguttene av selvtillit etter HamKam kampen, så dette tror jeg går veien, altså rett vei...

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
hvordan ser skadesituasjonen ut nå da? noen som vet?
jeg og mamma har planlagt tur til Kongsvinger hvertfall :D Hadde håp om å få med meg noen flere også, men de kan ikke :(
Ny spiller signert, så det hjelper jo også på antall spillere som er klar til Kongsvinger-kampen. Ellers så har man vel håp om å få tilbake et par av de som var opplistet som skadet på torsdag. Yaw ble jo klarert allerede samme dag.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Hadde i utgangspunktet tenkt meg nedover, men så ble kampen flyttet til TV, så da får det bli en annen kamp istedet.

Raggen

KIL Supporterklubb
Nå sier jeg sikkert dette fordi det nok ikke finnes et bedre tidspunkt å møte Kongsvinger på enn nettopp nå. Sålenge de ikke ansetter en ny hovedtrener før kampen så er det perfekt for oss. Jeg vil tro at spillerne til Kongsvinger er "rystet" over at de mister sin messias og man skal ikke se bort i fra en ordentlig down-periode fremover. HM)
Dette er vel en mulighet ja, men nå har det seg slik at det tydelig aldri har vært mer liv i gutta noen sinne enn det er nå etter at Nordlie gikk. Åpner jo opp muligheter for de som ble benket av Nordlie.... og gutta er sultne som F på å bevise at laget er (og var) mer enn bare Nordlie.

...er i hvert fall slik jeg håper det slår ut PK)

Uansett...Velkommen skal dere være i morgen!

Hvis noen har tid til å komme opp litt tidlig før avspark er det bare å stikke innom supporterpuben vår, ligger litt lenger inn i sentrum, tar 5-6 minutter å gå til stadion. Noen som trenger mer detaljert veibeskrivelse så er det bare å ringe meg: 92 42 80 60.

altapie

nomadesupporter
Stikker kanskje innom puben en tur, hvis jeg greier å overtale min kjære mor (og sjåfør) :)

Mener å huske jeg tusla forbi der da jeg var med en kompis på KIL-Hønefoss, så tror jeg kan veien :)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Alle gode ting er tre, så nå blir det seier. :)

Tredje TV-kamp i år, og er jo en liten oppgang fra i fjor med TV2.... da ble det jo ikke så mange, faktisk ingen.

For Kongsvinger så blir det det 7 TV oppgjøret hittil i år, og dermed er de opp i like mange som Ham Kam, mens Sogndal har 6. Men når september er over, har Kongsvinger vært på TV hele 3 ganger til, og vil ta "ledelsen" foran Ham Kam, med 10 mot 9.

Slik vil TV-tabellen være ved utgangen av september:

Kongsvinger 10
Ham Kam 9
Sogndal 6
Hønefoss 6
Alta 3
Nybergsund 3
Haugesund 3
Skeid 2
Moss 2
Notodden 1
Mjøndalen 1
Tromsdalen 0
Sarpsborg 0
Stavanger 0
Bryne 0
Løv Ham 0

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Dagbladets tippeekspert vurderer kampen slik:

"KIL har 4-1-0 på sine siste fem, og med seier i denne kommer de á poeng med Sogndal i toppen. Sist vant de 5-3 i Stavanger. Trenerspørsmålet er ikke avklart etter at Tom Nordlie dro til Fredrikstad. Alta kjemper med åtte øvrige lag om femteplassen, som gir opprykkssemifinale borte mot laget som blir nr. 14 i Tippeligaen. Etter klare tap for Moss og Hønefoss uten nettkjenning ble HamKam sendt sørover med 3-5-tap. De har 5-0-5 borte, men lagene de har igjen å besøke har til sammen 33-13-8 på eget gress. Islendingen Haukur Pall Sigurdsson (mb) kan debutere i denne, men trener Aasmund Bjørkan har andre fravær i troppen. Gjestene vant her i fjor, men siden har glåmdølene vunnet to ganger i Finnmark. H."

sameboe92

ambasadør i Modum
NRK kommentatorene driver å sier at Forn er ny førstekeeper fordi at Mikko har underprestert, jeg mener de bør se kamper før de sier sånt. Mikko spiller aldri en dårlig kamp!

Topp