• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Kongsvinger - Alta IF

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Synd at ikke målet til Dio ble godkjent, da hadde neppe situasjonen med 4-2 målet kommet, men det er jo ikke lett for assistentdommeren å ta den.
Syns det liksom er blitt for lett å heve flagget, selv om de er usikre. Det bør være soleklare situasjoner før det dømmes - for å forhindre slike feil. Men så kan jo straffen i 1.omg også diskuteres.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Men det blir heller ikke rett RS - da blir jo mange offside mål godkjent fordi de ikke er sikker. Derfor må de dømme etter hva de tror er rett. Men det er klart - det vinkes oftere for offside uten at det er det, enn andre veien. Derfor skal man jo i la tvilen falle det angripene lag til gode.

Det som gjør at det greiere at han vinket feil i denne situasjonen, er nok fordi han ble lurt av å se situasjonenen et par tideler for sent, og da var nok Dio i ganske klar offside. Så tror nok assistenten var overbevist om at han gjorde rett når han vinket, men lettere for oss som kan se repriser og fryse bildet.

Når det gjelder Forn så er det klart at keepertabber er lettere å se, og han hadde nok ikke en heldig dag. Det er jo ikke slik at Mikko aldri har gjort tabber - han hadde vel 2 uheldige inngripener mot Ham Kam, men den kampen vant vi jo, så da er det glemt - i tillegg har han jo mange gode kamper, mens for Forn har vi bare denne å bedømme han etter.

sameboe92

ambasadør i Modum
Poenget med Vilmunen er at man legger merke til hvor god han er når det gjelder med tigersprang reddninger! Han er utrolig god på akkurat det, samt at han er iskald på straffer! Han er rett og slett en komplett keeper, og jeg har vært redd for å miste han til en Tippeligaklubb i hele sommer fordi han rett og slett holder et ufattelig høyt nivå!

Alta EIE

Velkjent medlem
Greit nok at Vilmunen er god, men du overvurdere han vilt mye. Han e ikke mye feilfri han heller, og selvom han kan varte opp med en veldig bra redning eller to, så kan finne på mye rart også.

sameboe92

ambasadør i Modum
For å stille et spørsmål: For det gjør ikke alle keeperne i Tippeligaen også?

Vilmunen er god på enkelte felter, jeg så dessverre ikke noen antydning til at Forn var god på noe idag bortsett fra å tabbe seg ut på slutten.

U

Umlaut

Gjest
Det var helt rett å la Forn få sjansen i dag. Vilmunen har ikke vært så sinnsykt god som du skal ha det til, i det siste. Jeg er sikker på at Bjørkan vet hva Forn står for, og jeg er også sikker på at han er en god keeper. Men kommunikasjon mellom forsvarsleddet og keeper kommer ikke over en kamp.

Blir liksom kastet rett ut i kampen. Sameboe, hvilke lag tror du Vilmunen ville gått rett inn på i Tippeligaen?

EDIT: Var ikke Forn gode på noe som helst i dag? Utspillene var av høy klasse...

altapie

nomadesupporter
blææææh :(
Det var lite morsomt i dag gitt...
Framover på banen var det brukbart en stund, men feil på feil ødela... Bakover var det svakt...
I dag ville KIL mest, men jeg har sett dem også langt bedre...

altapie

nomadesupporter
Hehe... Godt at dere hørte oss da, både jeg og mamma er en smuule sår i halsen nå :)
De siste 5 Altaværingene bidro fint lite... :p

Skuffende av Forn i dag... Mangel på selvtillit som en annen keeper alta har hatt... Mikko har gjort flere rare ting i år og ville nok slit med å gå inn på hvilket som helst tippeligalag... Om det ikke blir skjerpings mot Haugesund på søndag melder jeg meg til tjeneste for Alta IF igjen :) Selvom det var mye uflaks som gjorde at Alta ikke vant i dag, men det skiller et topplag og et bunnlag i slike kamper!

KIL er nok å finne i tippeligaen til neste år og det er ikke Alta :)

(vet det e galt å kalle alta et bunnlag, men de er jo bare 2 poeng unna nedrykk :D:D

Alta EIE

Velkjent medlem
For å stille et spørsmål: For det gjør ikke alle keeperne i Tippeligaen også?
Joda, men de holder da mye høyere klasse enn Vilmunen.

Vilmunen er god på enkelte felter
Skreiv du ikke i posten over at han var en komplett keeper?

Vilmunen hadde spasert rett inn på følgende lag: Strømsgodset, Fredrikstad og Lyn ihvertfall!
Fredrikstad? Du mener seriøst ikke at Vilmunen er bedre enn Kenny Stamatapotolous? Lyn-keeperen har vel bare spilt to kamper og vanskelig å bedømme, og Moldskred er ikke noen dårlig keeper.

Vil ikke slakte Forn til tross for en svak kamp, helt greit at Aasmund gir han en sjanse, men jeg vil selvfølgelig se Vilmunen i mål mot Haugesund.

Jolly

Erfarent medlem
Når det gjelder Forn så er han ikke stort bedre enn det han viste i dag. Han var en høyst middelmådig keeper for HIL i 2 div (ja jeg har sett han spille x antall ganger før). Ursvak i feltet og heller ikke god på streken. Da nytter det vanvittig lite at man kan sparke ballen langt. TN) At han fikk kontrakt i Glimt må være et lykketreff av dimensjoner.

Å i hele tatt ha en diskusjon på hvem som burde stått av Vilmunen og Forn er latterlig. Vilmunen har vært klasse for oss i år, bortsett fra ett par småfeil mot Ham-Kam. Han burde selvsagt aldri vært vraket. STOR ripe i lakken til Bjørkan. :(

Men det er flere spillere som bør gå i seg selv etter denne kampen. Makan til innsats! Er det dette vi står for? Her har vi sjansen på en helt sensasjonell play off plass også ser det ut som om enkelte ikke gidder løpe?? Ka faen? Vi bør få se en helt annen innsats mot Haugesund. Dette var høyst unødvendig!!! :cool:

Moon

Alta supporter
Må si at det siste målet i kampen va Skikkelig flaut altså....e det mulig å drite seg sånn ut- også på tv da..en smule oppgitt her...
Synes ellers guttan spillte bra, men slurvet endel!! Få inn Mikko Igjen!!!!!

Raggen

KIL Supporterklubb
Får vel takke for kampen, glad brøleren til dommernissen ikke ble avgjørende, rødt kort og straffe til KIL for at en Altaspiller bommer på ballen, passe drøyt! Så skulle også dere hatt et mål ekstra, men da går vel det opp i opp!

Lykke til videre i sesongen, håper egentlig å få gleden av å dra til Alta på kamp også neste sesong, så da får dere ta dere sammen og følge oss opp i TL via kvalifiseringen :)

Mini

Erfarent medlem
..hvorfor ta sånn på vei...å tape mot en av de fire topplagan i deres egen "leksstue" e vel i utgangspunktet ikke noen bombe..selvom laget nok burde tatt poegn når kampen blei som den blei...
laget har brutt mange barrierer, men å slå de fire topplagene borte i år har latt vente på sæ..hær e d bare å stå på..:2)

Jan S

Erfarent medlem
Det var helt rett å la Forn få sjansen i dag. Vilmunen har ikke vært så sinnsykt god som du skal ha det til, i det siste. Jeg er sikker på at Bjørkan vet hva Forn står for, og jeg er også sikker på at han er en god keeper. Men kommunikasjon mellom forsvarsleddet og keeper kommer ikke over en kamp.

Blir liksom kastet rett ut i kampen. Sameboe, hvilke lag tror du Vilmunen ville gått rett inn på i Tippeligaen?

EDIT: Var ikke Forn gode på noe som helst i dag? Utspillene var av høy klasse...
Det var IKKE rett å la Forn starte. Laget er fortrolig med Mikko i mål, de kjenner hans spillestil og han kjenner deres. Da kan vi ikke begynne å forske med ny keeper når vi nærmer oss avslutningen av sesongen. Og iallefall ikke bare fordi han er en gammel kompis fra Bodø Glimt tiden!! Men grett nokk, Forn står vell får mye mer enn det han beviste i denne kampen, men det får han bevise den dagen Mikko e skadet eller har spilt seg big time ut av laget. Det har han derimot ikke gjort, så Mikko bør og skal starte neste kamp.
Om Mikko holder tippeliga standard, ikke enda, men det nærmer seg. Vil tippe han kunne ha kjempet om keeper plassen i f.eks Viking, Lillestrøm og Lyn TO)

Forn hadde lange utspill.... som dessverre var så lang at de gikk til motstanderens keeper alt for ofte. HM)

Raggen

KIL Supporterklubb
Raggen: Må vel ikke være fotball for at dere skal komme oppover? Holder det ikke med ei flaske øl?
Nå ja, må til litt fler flasker :)

Skulle gjerne tatt meg en tur til Alta på sommeren for å fiske, men når du må land og strand rundt for å se KIL, og frem og tilbake til London for å se Spurs, året rund.... så blir det litt magert med tid og penger, men blir begge værende i Adecco så er jeg nok på plass neste år, bare det ikke blir tirsdagskamp da også.

Jolly

Erfarent medlem
Hmm Bjørkan leker komiske Ali når han påstår at Forn sine "lufteturer" i går ikke var matchavgjørende. Selvsagt ... :rolleyes:

Men han har rett i mye. Hans første år som hovedtrener så har han lov å feile noen ganger. Bare rett det opp til neste kamp så er du tilgitt TO)

sameboe92

ambasadør i Modum
Uff, må ikke være lett å være Forn nå om dagen! Ingen har skrytt av han, men er jo en god grunn da ;) Men enig som jeg ser mange andre sier, Mikko er angripernes skrekk, og det var en tabbe å benke han!

Topp