• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Magnus Andersen

Bjerrang

Erfarent medlem
Begynner og bli lei av TIL å deres huger etter gode spillere fra AltaIF.
Synes heller TIL kan rykke ned og vi kan ta deres beste spillere til Alta

duracellkanin

Erfarent medlem
Jeg synes det er merkelig framgangsmåte, man skal jo gå først til klubben han har kontrakt med, før dem tilbyr han kontrakt, samme gjorde det Svenske fotballforbundet ovenfor RBK, ble bråk med engang, da det er feil vei å gå hvis man har en smule respekt for andre klubber. Jeg synes dette var uhøflig og frekt ovenfor Altaif,- hadde jeg vært sportssjef i AIF nå, hadde jeg avvist budene fra TIL uansett hva dem var på på pur fan, for å vise hvem som tilslutt bestemmer, det er trossalt AIF som har det siste ordet i denne saken og må godta overgangssummen,- regne med dem får 1,5 - 2 mill, noe mindre kan det ikke være.

Jan S

Erfarent medlem
Visst Magnus for sjangsen til å prøve seg i tippeligaen så unner jeg han det. Han har vært lojal og god for alta i flere sesonger nu, og for hans egen del så kan det kanskje være på tide.. Håper selvfølgelig at vi får mest mulig for han samt en stor prosentdel ved videre salg.. (kanskje mats reginiussen på lån i en sesong;) )

duracellkanin

Erfarent medlem
Hva vet du om at det ikke har vært kontakt mellom Alta IF og TIL?
Jeg sier ikke at det ikke har vært kontakt mellom TIL og Altaif,- det har det sikkert, men det jeg snakker er at TIL burde blitt enig med Altaif først om en overgangssum og så forhandlet med Magnus,- altså motsatt vei enn den ukulturen som har utviklet seg på den fronten, det er en ukultur når man ikke har mer høflighet enn at man overser klubben som har kontrakt med spilleren når man er inntressert i å kjøpe

Mini

Erfarent medlem
D e jo alltid trist å miste gode spillere, men dette åpner jo også for at andre spillere nå får sjansen til å vise sæ fram og skaffe sæ 1 div erfaring:2)
Alta har alltid vist om potensialet til gutten og også vært klar over andre klubbers interesse..denne dagen vil før eller senere komme dær han ønsker å ta steget videre for å prøve sæ på et høyere nivå.
Tidspunktet for en overgang er egentlig optimal for Alta,da klubben nå faktisk kan sitte igjen med penger for første gang siden Tore Reg gikk til TIL..:2)
..en vinn vinn situasjon både for spilleren og klubben..

duracellkanin

Erfarent medlem
Ser hovedstyret er rimelig irritert på TIL nå idagens AP,- TIL har visst terga Altaif på seg nå,- Alta forlanger 1,5 millioner for at Magnus skal få gå, i kontanter. Og Alta er lei at TIL kommer hit å bare skal "hente" spillere mot en treningskamp på vinteren.

Det var ikke måte på kor lederen i hovedstyret har fyrt seg opp på TIL nå,- så denne overgangen her ser det mørkt ut for.

sameboe92

ambasadør i Modum
Ser hovedstyret er rimelig irritert på TIL nå idagens AP,- TIL har visst terga Altaif på seg nå,- Alta forlanger 1,5 millioner for at Magnus skal få gå, i kontanter. Og Alta er lei at TIL kommer hit å bare skal "hente" spillere mot en treningskamp på vinteren.

Det var ikke måte på kor lederen i hovedstyret har fyrt seg opp på TIL nå,- så denne overgangen her ser det mørkt ut for.
Til pass for TIL, er også rimelig lei av TIL som tror de kan hente folk fra Alta som de selv vil! Jeg likte TIL før, men etter noen overganger der vi har fått knapper og glansbilder for gode spillere er jeg så og si ganske lei!

Jolly

Erfarent medlem

Bra ! Rimelig utrolig at TIL opptrer på denne måten. Når Ruben Yttergård Jensen har ett år igjen av sin kontrakt så kan Rosenborg tilby han en kanskje? Uten å prate med TIL først? Hadde blitt en jævla bråk om så hadde skjedd. HM)

Ikke slipp Magnus Andersen for under 1 mill ihvertfall. Å få nå for guds skyld den millionen inn på konto før dere hjelper Magnus med pakkingen. Vi vet jo alle at TIL ikke gjør opp for seg med det første......TN)

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Om man skulle ha tenkt at Magnus skulle gå til Tromsø, må man jo ta med i betraktninga at Øksfjord IL skal ha en del av overgangssummen: Verdifull gullgutt. Dessuten står TIL i fare for både poengtrekk og spillerkjøpnekt i følge Nordlys.

Ellers gratuleres både han og Marianne Hanssen med Steinbergets pris: Årets bauta. (Som det for øvrig også står om på supportersidas forside...)

TIL opptrer akkurat som ventet. De inviterer spillere til prøvespill, forteller dem at klubben vil signere dem om Alta ikke legger hindringer i veien og bruker spillerne som brekkstang. Resultatet er at Alta enten blir tvunget til å selge til underpris eller at Magnus i dette tilfellet går gratis etter kontraktens utløp.

Har full forståelse for at Magnus vil kvie seg for å forlenge med Alta om TIL framstiller det som om Alta krever for mye. Desverre er det TIL som sitter med alle kortene i denne saken som vanlig.

Magnus fortjener å få prøve seg i Tippeligaen, desverre kan jeg vanskelig se for meg at Alta vil få det de fortjener sett i lys av TILs økonomiske situasjon. Håpet er at andre tippeligaklubber melder seg på, bakdelen vår her oppe er at TIL er sørgelig alene på markedet med de resultater det måtte gi for de mindre klubbene.

En annen ting er at saken med Tore R. forteller oss at en videresalgsavtale ikke er veien å gå når det gjelder TIL, da hadde man vært bedre tjent med å få en skikkelig overgangsum.

Jolly

Erfarent medlem
Veldig gøy for Vegard og Mads hvis TIL plutselig går konk nå da :) Da er det rett ned i andre divisjon :)
Håper for guds skyld ikke det skjer. Har ingenting imot Tromsø som klubb, er vel heller motsatt, men arrogansen som styret i TIL viser hele tiden er motbydelig. En gjeng amatører som burde vært sparket på havet for lenge siden...:cool:

Topp