FraParken skrev:
Rattle skriver om rådmannen:
”...Ikke utredet ny felles fotballstadion i samarbeid med BUL, Alta IF og Finnmarkshallen slik som vedtaket i Formannskapet ba han om å gjøre.”
”...Ikke utredet ny felles fotballstadion i samarbeid med BUL, Alta IF og Finnmarkshallen slik som vedtaket i Formannskapet ba han om å gjøre.”
Hvem skal gjøre hva her og hvem skal være leder? Synes Rådmannen kommer ganske så tydelig fram her.
FraParken skrev:
20. juni, kom saken opp i kommunestyret
FraParken skrev:
Så langt hadde BUL og Alta IF som aktører vært med på det som var av møter inkl kommunestyremøtet! Å da si at man ikke har vært med i prosessen blir da helt feil.
I tillegg til dette var ordfører tidlig ute i prosessen å flagget en felles arena. Hvis framgangsmåten blir som dette skisserer har jo faktisk BUL rett i en viktig ting. Lanseringen av fellesarena var bare et skygespill for å bygge ny arena til Alta IF. Det kan iallefall lett oppfattes slik hvis "utvalget" skisserer flere alternativer, men kun det "billigste" eller mest praktiske blir utredet.
FraParken skrev:
men faktisk har tillatt seg å bruke skattebetalernes penger til å utrede nytt stadion på Aronnes. Hallo!!! At de fikk bruke våre tegninger gjorde faktisk utredningen billigere! Det er denne følelsesladde måten å skrive på jeg blir mektig irritert på. Det er retorikk på sitt verste.
FraParken skrev:
Formelt er det derfor direkte uriktig å beskylde rådmannen for noe som helst i denne saken!
FraParken skrev:
Imidlertid vedtar ikke formannskapet hans innstilling, men går inn for å gi 5 mill + 15%’en til Alta IF. Denne endrede innstillingen til kommunestyret er det som enda en gang blir omgjort i AP’s gruppemøte i timene før kommunestyremøtet.
FraParken skrev:
Og ingen må fortelle at ikke BUL har kjørt hardt ut i denne saken, og faktisk gjort flere av representantene usikre.
Hadde ikke BUL reagert på dette så hadde ikke styret gjort jobben sin. Desverre for Alta IF, men sånn oppfatter jeg det fra utsiden.
FraParken skrev:
Hvorfor ønsker vi anlegget på Aronnes?
Jeg vil til slutt berømme deg for et svært saklig og godt begrunnet innlegg. Det er helt tydelig at du ser det kun fra Alta IF sitt ståsted og ikke har evnet å sette deg inn i saken fra BUL sin side. Personlig mener jeg at Jan Roger Fagerhaug i sitt brev var velformulert og saklig. Han stilte spørsmål med motiv for å flagge fellesanlegg hvis det ikke var det som var intensjonen til å begynne med. Det kom riktignok en litt drøy kommentar korrupt inn der som burde vært utelatt. Tror at kommunen og politikerne hadde gode intensjoner med dette, men at tid og økonomi har gjort at det var lett å falle tilbake til Alta if sin løsning da de trolig hadde snarestbehov for ny stadion.
Jeg må bare oppfordre til at Alta IF også kan se dette fra BUL sitt ståsted og faktisk forstå hvorfor denne reaksjonen måtte komme. Hvis det i tillegg er noen rykter i det politiske miljø om at BUL ikke ville få den 15% til et evt eget anlegg hvis det ble bygget (hvis det ble bygget et fellesanlegg på Aronnes) så var BUL definitivt nødt til å handle.