• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Ny stadion

Rattle

Erfarent medlem
KO: Hvis ikke jeg husker helt feil så er en av årsakene til at kommunen vurderer å kjøpe BUL huset at de i dag leier det fra BUL. Mulig jeg er helt ute å kjøre, men økonomisk er det no mer økonomisk å eie enn å leie...

Vedr. behjelpelighet til Alta IF så er vi vel en av de få som har en kommune som sponser et idrettslag. Vi har til og med en fylkeskommune som sponser et idrettslag. Det synes jeg er svært positivt.

I frykt for at KO sine påstander skal bli sagt så mange ganger at det blir en sannhet så vil jeg gjenta. BUL var nødt til å gi sitt tilsvar til Alta Kommune. Ikke for å motarbeide Alta IF, men for å unngå at Aronnes plutselig var blitt en fellesarena og at de kunne glemme videre 15% støtte til egne stadionplaner.

Rattle

Erfarent medlem
KO skrev:
Når det er sagt ville ikke dette utsagnet kommet om BULs ledelse ikke hadde motarbeidet ekstra midler til Alta IF, så dette er desverre et av resultatene av Fagerhaug og co`s inkompetanse i stadionsaken.
Vil faktisk strekke dette sitatet litt lengre. Hvis den inkompetente Fagerhaug "IKKE" hadde svart Alta Kommune i denne saken hadde han ihverfall ikke gjort jobben sin som leder av BUL. Fra BUL sitt ståsted mener jeg at det hadde vært grunn til å sparke han hvis ikke han hadde sikret fortsatt likebehandlig av idrettslagene i Alta.

Men du KO synes sikkert at det hadde vært helt rett at Alta IF kunne blitt nødt til å spille alle hjemmekampene sine i Bossekop eller i Tverrelvdalen hvis saken hadde vært motsatt. Tror du Alta IF ville sittet på gjerdet hvis det hadde vært diskutert ny "Fellesarena" i Bossekop?

KO

Erfarent medlem
Om BUL var den eneste klubben med målsetting om spill i norsk toppfotball, og de var den klubben med erfaring fra spill på høyere nivå ville jeg akseptert at de ville hatt et behov for et anlegg som ville vært godkjent for 1.divisjon. Dessuten er det vel ikke på tale at BUL skal spille i Tverrelvdalen eller Rafsbotn? Dette scenarioet blir en smule science fiction.

Du omtaler fortsatt dette som et fellesanlegg Rattle. Kanskje om du sier det ofte nok blir det en sannhet slik du også fortsatt gjentar at 15% regelen ville bortfalt? Til informasjon så har aldri AIF bedt om utredelse for et felles eller hovedanlegg.

Jens

Aktivt medlem
Rattle skrev:
Vil faktisk strekke dette sitatet litt lengre. Hvis den inkompetente Fagerhaug "IKKE" hadde svart Alta Kommune i denne saken hadde han ihverfall ikke gjort jobben sin som leder av BUL. Fra BUL sitt ståsted mener jeg at det hadde vært grunn til å sparke han hvis ikke han hadde sikret fortsatt likebehandlig av idrettslagene i Alta.

Men du KO synes sikkert at det hadde vært helt rett at Alta IF kunne blitt nødt til å spille alle hjemmekampene sine i Bossekop eller i Tverrelvdalen hvis saken hadde vært motsatt. Tror du Alta IF ville sittet på gjerdet hvis det hadde vært diskutert ny "Fellesarena" i Bossekop?
Rattell! Glem nå dette med fellesstadion. Jeg vet ikke hvor mange som nå har fortalt deg at ideen var å få til et hovedanlegg. Hadde AP gruppen kunne snakke sammen uten å stå fram som talsmenn for enten Alta If eller Bul, ville også dettte kunne vært løst. Lokale tilknytninger hos våre politikere har her ødelagt hele prosessen og muligheten for at Alta som by kunne fått et skikkelig stadionanlegg.

Per

Superfinn
Syns forøvrig det er helt bak mål av kommunen (og er dermed enig med KO?) at det er bak mål å gi eksklusive tomter til BUL, når kommunen sårt trenger nye enebolig tomter til Altas befolkning.

Når det gjelder Altas planer om å bygge på Suhr jordet er dette etter min mening helt greit, ettersom dette er landbruksareale og vi dermed ikke taper noe på det sånn sett.

Rattle

Erfarent medlem
KO skrev:
O Til informasjon så har aldri AIF bedt om utredelse for et felles eller hovedanlegg.
Helt korrekt. Debatten om en felles/hovedarena kom på banen når politikerne raslet med sparebøssen sin i april og drømte om hvor fint det hadde blitt med en ny arena til alle Altas fotballlag.

Hadde politikerne holdt kjeft og Alta IF fått arbeide med søknaden sin alene hadde ikke denne debatten kommet opp. Jens er nok inne på nøkkelen til hvorfor det er bråk i denne saken. BUL har bare gjort det de var nødt til å gjøre.

Topp