• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Overganger - Alta IF

Johansen

Asistifist
Medlem av ledelsen
synes vi kan ha en egen tråd der vi nevner alle overgangen som har betydning for Alta IF

fra før av vet vi det her

Kontrakt i 2012 sesongen eller lengere:
1. Samuel Dirscher

2. Børge Josefsen
6. Jacob Nilsson
7. Martin Overvik
14. Christian Gauseth
15. Dag Andreas Balto (er ikke helt sikker men trur ikke valgalternativene er så store)
16. Mihkku Aslaksen Måsø (er ikke helt sikker men trur ikke valgalternativene er så store)
17. Håvard Nome
18. Markus Rolandsen
21. Magnus Nikolaisen
23. Christian Reginiussen
25. Trond Fredrik Ludvigsen

Ikke besluttet
8. Jan Egil Brekke (usikker om han skal ta ett år til)
10. Petter Tiller Larsen (vurderer hva han skal gjøre)
11. Eirik Erlandsen (usikkert kort, men mye tyder på at han er aktuell for Ranheim)
24. El-Hadj Sega Ngom (har selv sagt at han har lyst å bli i TIL, og har ikke lyst å dra tilbake til Alta)

Inn:
Martin Norbye (tilbake fra Bryne)

bekreftet ut:
12. Mika Niskala (Bossmann)
13. Faris Efendic (Bossmann)
4. Aleksandar Vasilev (Bossmann)
5. Thomas Braaten (Bossmann, Bodø Glimt)
9. Vegard Braaten (Tilbake til Lokeren før han tok overgang til Bodø Glimt)

noen glemt?

sameboe92

ambasadør i Modum
Vi trenger ihvertfall en god spiss med øye for mål nå, selv har jeg lyst på Simen Møller på lån, eventuelt Mohammed Ahamed, selv om jeg tror han prioriterer TUIL hvis han skulle gå på lån.

Ellers trenger vi en god keeper, go gode forsvarsspillere. Midtbanen på styrkes, hører en ung Glimtgutt er aktuell. Vil tro rekruttlaget til TIL har noen gode vi kan få eller låne også. 2. divisjonsspillere bør vi ta en titt på, spesielt fra nordnorge, noe som vel prioriteres etter det jeg vet.

Hadde vært kult å fått noen av de som Start og Stabæk eventuelt sier opp, selv om de fleste nok forsvinner til andre Tippeligalag, utlandet eller topplag i Adecco.

Johansen

Asistifist
Medlem av ledelsen
Jepp, en goalgetter må inn, håper også på Mo, men det er vell som du sier større sjanse for at han går til TUIL, men på keeper plassen tror jeg vi har god dekning i form av Samuel, men det bør vel hentes inn en keep, som kan gi han konkurranse, forøvrig som du sier, så MÅ vi ha 2 nye stoppere, men der tror jeg Alta kommer til å gjøre det bra, Alta har nesten alltid funnet gode stoppere (selv om Alex har vært litt svak) som f.eks. Yaw Ihle Amankwah, Ante Zurak og ja ikke minst Thomas Braaten, men å danne ett nytt stopper par kan hende at ikke blir "bare bare" vanskelig når man skal hente to helt nye stoppere, men håper vi får noen med høy kvalitet da, gjerne med erfaring og gjerne ett navn.
som spiss så håper jeg og at vi får en som er rutinert, men ja, det gjenstår jo å se ...

Jan S

Erfarent medlem
Mo er alt for fysisk veik og pinglat, det er mer baller i Balto hva fysikk angår. :) To stoppere og en til keeper må vi ha ,og gjerne noen på venstre siden!

K

Kaffi

Gjest
Anders Karlsen som vi var interessert i er no berre å gløyme, han har meldt seg inn i Mjøndalen :(

sameboe92

ambasadør i Modum
Jeg spørr meg følgende:
Jeg er enig at han er god, men den operasjonen er mye penger for Alta, er han verdt summen?
Hvis dette skjer, hvor lenge blir han ute for å lege seg selv? Jeg vil anta at å signere en ny ettårskontrakt med en spiller som kan bruke tid til å komme tilbake blir relativt feil.

Hva tror dere? Som sagt, Erlandsen er god, men tror Josefsen er klar for mer spillertid, så blir ikke kritisk hvis han stikker, spesielt hvis skaden er fatal.

K

Kaffi

Gjest
Meiner att Alta bør kunne dekke opperasjonen, men då må samtidig Erlandsen skrive under for minst 2 år.

T

tomms

Gjest
Mene det e for mye å betale operasjon, Alta som enda ikke har så masse peng å rutte med:) Mene åsså at Josefsen kan få mere spilletid:)

Johansen

Asistifist
Medlem av ledelsen
tja, synes ikke at Børge er klar for Adeccoliganivået enda, han har kommet inn i en kamp og det i 4-1 seieren over Mjøndalen i det 90. minutt, så han har enda en lang vei å gå, hvis Alta IF skulle bestemme seg for å ikke betale operasjonen til Erlandsen så må det nok ikke hentes inn noen erstatter på høyrebacken, iom. at vi har både Overvik og Nilsson som kan spille høyreback, men derimot synes jeg vi bør få inn en reserve på venstrebacken, ikke en som skal gå rett inn siden vi har jo Markus, men en som kan komme inn iallefall, pluss at vi må jo ha to nye stoppere håper vi får noen som enten Thomas B, Zurak eller Amankwah.
på midta så håper jeg at Balto får sjansen oftere han er god og fortjener mer spill, håper han får det den her sesongen, itillegg så må vi ha en keeper til inn, Eide er nok ikke god nok til å gi Dirscher konkurranse.
vet jo at det kommer spillere på prøvespill fra Lyngen og div. men spørr du meg er det ett for stort skritt, håper vi henter noen med mer relevant erfaring

Men uansett, så ble det i dag klart at Gauseth forlenge med 2 år, altså ut 2013 :D

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Martin Overvik hadde visst ikke kontrakt for 2012, men nå har han det etter å ha signert en ny toårskontrakt tom 2013.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Når det gjelder Erlandsen, så regner jeg med at han etter operasjon er klar for spill i god tid før sesongsstart, all den tid han har spilt med denne skaden i lengre tid. Men det blir kun en antagelse da jeg ikke vet hvor lenge en slik operasjon setter en spiller ut av spill.

Men hvis operasjon betales regner jeg med at Alta IF minimum ønsker at spilleren signerer for to år, kanskje tom for 3 etter en sportslig vurdering.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Etter litt søken på nett så har disse blitt enige med alta if om spill videre...

2013
7. Overvik
14. Gauseth
15. Balto
21. Nikolaisen

2012
1. Dirscher
2. Josefsen
6. Nilsson
16. Måsø
17. Nome
18. Rolandsen
23. Reginiussen
24. Ngom (har kontrakt, men Tromsø har som kjent opsjon på han i noen dager til)
25. Ludvigsen

Så skal vel Martin Norbye etter hvert inn en eller annen plass også...

Johansen

Asistifist
Medlem av ledelsen
http://niso.no/innhold/131/news-det...m-niso-treningstroppen-er-klar?redir=internal

Skal tru om der er aktuelle signeringer der? Roland frå Tromsø hadde vertfall vært morsom å teste ut.
sånn sett så er det jo mange som kunne vært nåt, først og fremst Adem Guven, men han blir nok for dyr.
men Kim Holmen, Mads Cato Moldskred, Ørjan Røyrane, Joakim Eyde og Fredrik Purser kunne jo vært aktuell, litt usikker på lønn, men det er nok ikke så aller værst.

Johansen

Asistifist
Medlem av ledelsen
Kontrakt i 2012 sesongen eller lengere:
1. Samuel Dirscher
2. Børge Josefsen
6. Jacob Nilsson
7. Martin Overvik
11. Eirik Erlandsen
14. Christian Gauseth
15. Dag Andreas Balto
16. Mihkku Aslaksen Måsø
17. Håvard Nome
18. Markus Rolandsen
21. Magnus Nikolaisen
23. Christian Reginiussen
24. El-Hadj Sega Ngom (tilbake fra Tromsø IL på lån)
25. Trond Fredrik Ludvigsen

Inn:
Martin Norbye (tilbake fra Bryne)

bekreftet ut:
8. Jan Egil Brekke (Lagt opp)
10. Petter Tiller Larsen (Bossmann)
12. Mika Niskala (Bossmann)
13. Faris Efendic (Bossmann)
4. Aleksandar Vasilev (Bossmann)
5. Thomas Braaten (Bossmann, Bodø Glimt)
9. Vegard Braaten (Tilbake til Lokeren før han tok overgang til Bodø Glimt)

Topp