• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Overganger - Alta IF

K

Kaffi

Gjest
Ser med glede att Mate Dujilo og Jesper Tørnquist har meldt seg inn i klubben :) Begge virker å ha en god CV, så håper de kan kjempe seg til en plass på laget. Noen som har sett de nye spelarane i aksjon?

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Har kun sett de på trening (vel pluss Mate i kampen mot HFK), og synes det ser lovende ut. Og tror nok de begge er tiltenkt plass i startelleveren - alternativene bruker vi jo som oftest på backene (Rolandsen, Erlandsen, Overvik). Mate ser ut til å være en brukbar hodespiller - kan kanskje håpe på noen mål på cornere/dødballer?

Syntes vel han gjorde en helt ok jobb i Alta, men han ble liksom ikke en spiller jeg likte så veldig godt. Så jeg syntes det er bra at han forsvinner =) Lykke til i KIL Tiller

Raggen

KIL Supporterklubb
Syntes vel han gjorde en helt ok jobb i Alta, men han ble liksom ikke en spiller jeg likte så veldig godt. Så jeg syntes det er bra at han forsvinner =) Lykke til i KIL Tiller
Har ikke store forventninger, men jammen har gutten imponert i de 2 kampene jeg har sett han til nå. Arbeidsjern som også er målfarlig fra midtbanen. Scoret mot Stabæk og hadde avgjørende betydning før vinnermålet nå i helgen mot Notodden.... Banens beste for KIL i den kampen, men det var slette greier fra mange andre i rød KIL drakt.

Ellers skal vel KIL møte Alta på La Manga i år, noen av dere som tar turen nedover i år?

Johan

Erfarent medlem
Noen som vet noe ang kontrakten til Svein Ove Thomassen? håper inderlig den mannen får tilbudet om kontrakt av Alta if, er vistnok litt opp til han selv også men håper det går i orden.
En av Altas største talenter noensinne i mine øyne!

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Da har Svein Ove signert kontrakt ut året så da begynner troppen å komme på plass - mangler et par brikker nå. I tillegg har Sega forlenget kontrakten ut 2013.

(via @gauseth)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Keepere
Samuel Dirscher (2012)

Forsvar
Børge Josefsen (2012)
Martin Overvik (2013)
Eirik Erlandsen (2012)
Markus Rolandsen (2012)
Jesper Törnquist
Mate Duilo (2012)
Aleksander Solberg

Midtbane
Jacob Nilsson (2012)
Christian Gauseth (2013)
Dag Andreas Balto (2013)
Håvard Nome (2012)
Christian Reginiussen (2012)

Angrep
Mihkku Aslaksen Måsø (2012)
Magnus Nikolaisen (2013)
El Hadj Sega Ngom (2013)
Trond Fredrik Ludvigsen (2012)
Martin Norbye (2013)
Svein Ove Thomassen (2012)

Amatørkontrakt
Andreas Løvland (2012)

Johansen

Asistifist
Medlem av ledelsen
regnes Svein Ove som angrep eller midtbane? :p

håper også vi får Mads Reginiussen til klubben, hadde jo vært konge :)

sameboe92

ambasadør i Modum
Det vi mangler er to keepere (da et klart førstevalg, og en unggutt) en midtbanegeneral (Mads hadde jo vært perfekt som Johansen nevner, han er også uten kontrakt) og en klassespiss som kan banke inn mange mål. (Da har jeg lyst å se Simen Møller fra Tromsø, som forøvrig er frigitt)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
regnes Svein Ove som angrep eller midtbane? :p
Ja!

Kunne egentlig ført opp alle som står under angrep på midtbane, men da ser det veldig tynt ut offensivt :)

Vi trenger å få på plass en som scorer noe mål, det er vel den største mangelen så langt. Så må vi ha inn en keeper, vi vil nok neppe ha 3 keepere på proffkontrakt i årets stall.

3 spillere til inn? Keeper, midtbane og spiss.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
I dagens Altaposten sier Rune Berger at de ønsker seg 3 spillere - keeper, midtbane og spiss, men kan kun ta seg råd til 2, og at da er keeper og spiss prioritert.

Johansen

Asistifist
Medlem av ledelsen
sånn sett så tror jeg vi er på jakt etter en god keeper så det kan bli litt kniving om plass i startelver, men personlig så tror jeg Dirscher blir førstevalg, syns han var bedre enn hva Faris var i fjor (selv om faris var god i enkelt matcher, så var Samuel jevnt over mer stabil, og nei ikke stabilt dårlig ;)

Simen Møller har signert for Strømmen så han er utelukket, noe jeg er glad for, hvis han ikke ville komme ifjor trenger han ikke komme i år heller.
håper vi får en spiss med navn, men det er vell heller ikke bare å hente iom at klubben har tøffe økonomiske rammer å forholde seg til.

mente at jeg har lest en plass at Mads ble uaktuell pga. økonomiske årsaker, kan hende jeg sikter til det samme som deg Håvardth men uansett så er vell ikke Alta den mest attraktive klubben å komme til, ihvertfall ikke hvis han får tilbud fra andre Adecco klubber med litt høyere lønnsnivåer, tipper Ranheim har litt mer å gi enn hva Alta har ;)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Ja du sikter nok til samme sak som meg, selv om det var en sak på Mads Reginiussen i FD i dag der han sa at Alta, Glimt og Ranheim var de aktuelle klubbene for han.

Men hvis Alta kun har råd til keeper og spiss så blir det nok neppe Alta.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Og at Andri Júliússon blir ny spiss i stallen, han er også med til La Manga. I tillegg skal det inn enda en spiss og muligens en midtbanespiller i følge dagens FD.

sameboe92

ambasadør i Modum
Da er Jarosinski og veldig overraskende Rune Ertsås har signert. Meget fornøyd med anskaffelsene! Da bør dette være vår optimale ellever:

Jarosinski​
Erlandsen-Duijlo-Tornqvist-Rolandsen​
Nome-Gauseth-Reginiussen​
Nordbye-Sega/Ludvigsen-Ertsås​

Topp