• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Radio dekning av bortekamper + Stream

Bjerrang

Erfarent medlem
Kommer altaradioen til å sende noen bortekamper?
Å klare dem i år å streame bortekamper på nett for oss som ikke bor i alta.
Snakket med radioalta sist alta var i 1 div å da sa dem at dem ikke klarte det pga for liten bandbredde.
Tror nesten alle andre lag har live radio på nett (var sånn sist alta var i 1 div)

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Kan si med én gang at Radio Alta kommer til å sende live fra samtlige bortekamper! Når det gjelder streaming så er det svært usikkert. En veldig kostbar løsning, etter det jeg har hørt. Radio Alta har nok ikke allverdens midler.

jihaa

Terminator
Skrev en mail til dem igår angående akkurat dette temaet, her er hva de svarte:

"Foreløpig er det store kostnader med serverleie for streaming av radio. Men æ skal være enig med dæ i at det hadde vært fint for dokker utfløtta altaværinga å kunne følge Radio Alta. Vi tenker stadig på saken...

Mvh Alf "

Kanskje Steinberget kan være med å legge litt press...?
Så fattig e vel ikke radio Alta? Har dem ikke sterke altaposten i ryggen da?

Bjerrang

Erfarent medlem
Altaradio/posten kan jo ta seg betalt for og pålogge seg deres livestream.
Dette vil jo føre til at man får betalt for tjenesten pluss at det ikke er pluttselig 100-200 brukere.
Går vel ann å høre med andre i alta som har mye bandbredde , eks høyskolen i alta

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Siste nytt: Radio Alta kommer med stor sannsynlighet til å sende live streaming av radiosendingene, på altaposten.no :) dette har jeg fått bekreftet fra troverdig hold. Det er egentlig bare et tidsspørsmål før dette er i boks.

C

cencer77

Gjest
Når jeg snakket med dem, for ca 2 uker siden, så skulle de sjekke div. kostnader iforhold til live streaming! Så det kommer nok i nærmeste fremtid :)

Topp