• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Skuffende!

Status
Stengt for ytterligere svar.

Lasse V

Erfarent medlem
Jeg hadde ett innlegg i går kveld som ble fjernet av Håvard Thomassen, som forøvrig er leder av steinberget og moderator.

Saken var av en meget alvorlig art.

- Det handlet om Alta IF sin holdning til alkohol og hvordan de reagerer vist
spiller(e) drikker seg fulle noen dager før kamp.

- Vist Altaposten og Finnmark Dagblad vet om hedelser innad i Alta IF som er alvorlig men velger å IKKE følge det opp!

- Hvor skadelig ville det vært vist media hadde tatt opp "negative" hendelser i den perioden hovedsponsor var på budrunde?

Hvorfor velger Håvard Thomassen å slette mitt innlegg. Det var IKKE personangrep på noen. Og vist det skulle vise seg at noen hadde begynt med det kunne man slettet de innleggende som var usæriøse!
Steinberget sitt forum er en plass man SKAL kunne ta opp saker som dette. Jeg har vært innom MANGE andre forum hvor "min sak" kan diskuteres. Jeg har ALDRI hørt at ett slikt innlegg fjernes men på dette forumet er det altså mulig.

Det viser seg at de som modererer kan bli styrt av Alta IF's folk på Aronnes. At Håvard Thomassen velger å ikke ha en slike diskusjoner skaper usikkerhet. Hva neste gang det er noe "negativt" som kan skade klubben. Skal man ikke kunne engasjere seg i frykt for at ledelsen i Alta IF tar kontakt med moderator å får det slettet.

Jeg håper Håvard har baller nok til å legge mitt innlegg tilbake på forumet!

Per

Superfinn
Nå har jo Steinberget en uheldig dobbelt rolle, både som hovedsponsor og supporterklubb. Så en negativ omtale av Alta IF er negativ omtale av Steinberget. Snakker om bukken som spiste opp havresekken...

L

Lipbalm

Gjest
Er det noen av spillerne som har drukket alkohol noen dager før kamp da?

Lasse V

Erfarent medlem
I følge Håvard T skal man IKKE snakke om det men vist noen gjør det, hva burde konsekvensene være? Skal man "putte" det under teppet eller ha en åpen diskusjon uten å navngi noen? Jeg bare spør..

Johan

Erfarent medlem
Man kan vel heller satse på at de ordner opp innad i spillergruppa/trenerteamet enn å henge dem på hjell i offentlig fora, det er nå min mening.

Crocuta

Erfarent medlem
Nå har jo Steinberget en uheldig dobbelt rolle, både som hovedsponsor og supporterklubb. Så en negativ omtale av Alta IF er negativ omtale av Steinberget. Snakker om bukken som spiste opp havresekken...
Billig poeng Per.. faktisk så billig at det ikke e et poeng engang.

Lasse V

Erfarent medlem
Helt enig med deg Henning når det gjelder å IKKE henge ut enkeltpersoner.
Men det er ikke det jeg ønsker å diskutere!

Er holdningene fra Alta IF rett, det er mitt spørsmål?

- Vist noen velger å drikke seg fulle noen dager før kamp, burde ikke da den evt personen feks slite benken neste kamp?
- Og kan enkeltpersoner fra brakka på Aronnes styre admin på dette forumet vist det kommer "uheldige" temaer?

Dette er en viktige sak man kan diskutere.

S

StyreogStell

Gjest
Jeg kjenner til denne saken fra nært hold, og det jeg kan si er at det ble gjort en reaksjon mot den det gjaldt. Personen godtok straffen og siden dette var en engangsforeseelse var det nok med det. Dette har ikke og er ikke et problem Alta IF har hatt/ønsker å ha.

Når det er sagt så er saken derfor ute av verden og da håper jeg da at du Lasse V også kan la dette ligge og glede deg over Alta iF's gode resultater den siste tiden.

Lasse V

Erfarent medlem
- Det ER grunnlag for å diskutere "straff" i forhold til en bestemt hendelse.

Og du unngår å svare på om enkeltpersoner på Aronnes kan legge press på admin slik at innlegg blir fjernet?

Regner med du er tilknyttet A-laget siden du bekrefter at det har vært en sak, som Alta IF ikke ønsker skal komme frem?

S

StyreogStell

Gjest
For å si det sånn. Det gjaldt en sak som var 3 dager før kamp. Det står ingenting i Alta IF's regelverk eller kontrakter om dette. Så for å sette det på spissen var det egentlig ingen "regelbrudd". Men den straffen som ble satt var en straff som er mellom spiller og klubb, som egentlig ikke du har noe med. Spesielt siden det ikke er festet til noe form for papir at dette er et regelbrudd. Sånn er det med den saken.

Det som er sikkert er at dette ikke kommer til å gjenta seg i "sesong" og at saken er avsluttet. Når det ggjelder sletting av tråd har jeg ingenting med dette å gjøre.

Men så du mener at du skal diskutere straff til noe som er gjort som egentlig ikke er "straffbart" sånn i utgangspunktet?

Lasse V

Erfarent medlem
Det er en viss forskjell å ta seg to øl hjemme eller være synlig beruset i all offentlighet 3 dager før en MEGET viktig kamp. Når da spilleren får delta på kampen er det stor sannsylighet at det KUN er gitt advarsel?

At ikke Alta IF har dette som ett kontraktsbrudd er jo kritikkverdig. Og man må passe seg når man sir at dette skjer "aldri" igjen i "sesong"!
Og hva vet Alta IF om dette ikke har skjedd ved flere anledninger denne sesongen? Ikke vet jeg men bare lurer..

Man begunner jo å lure om jakten på poeng er viktigere en å vise at dette aksepterer vi ikke i Alta IF. Eller at man ønsker ikke en slik sak hengende over seg mens jakten på "hovedsponsor" er i gang?

W

wonder

Gjest
lasse v- skuffende!

se der va lasse v tilbake på forumet igjen. ikke for å skrive om den gode formen alta-guttan har vist i det siste, men for å framheve enda en negativ omtale om a-laget. jeg bare spør, va i f#%$ har du i mot alta ifs herrelag!?TN)

Crocuta

Erfarent medlem
Synes at du lurer alt for mye Lasse. Når de sier at det fikk konsekvenser og personen det gjaldt godtok straffen så kan vel du bare la det ligge? Må du på død å liv skape mere blesst om saken? Trur du virkelig at det ble hold igjen mot media pga hovedsponsor? Det kan for eksempel ikke tenkes at det kanskje var av hensyn til mennesket som hadde gjort dette?

S

StyreogStell

Gjest
Ærlig talt Lasse. Nå har du fått flere svar en du egentlig skal ha bruk for? hva er din motivasjon i alt dette? Registrerer jo som flere andre her inne at du ikke har skrevet noe i di "positive" trådende her inne.

Alta IF har tatt det opp med spilleren, det er gitt både muntlig advarsel og straff i form av noe du ikke har noe med; økonomisk f.eks?? Når dette er gjort er da saken ute av verden. Da må du da klare å la det ligge.

Alta IF har hatt svææært lite av slike episoder di siste årene, så at du prøver å lage dette om til en stoooor sak virker litt overdrivende på meg. Nå gidder ikke jeg skrive mer om en avsluttet sak.

Håper forresten Alta IF fortsetter den gode trenden og at alle med hjertet i ALTA IF kommer på kamp mot Notodden 21/9! :)

B

Brattfjord

Gjest
Veldig intresangt å høre at Alta IF legger press på Steinberget for å få fjerna en debatt på forumet, ska vi bare diskutere d dem vil høre? d hær minne meg om russland, da e d væll en enkel grunn til at media heller ikke har skreve om saken.

Lasse V

Erfarent medlem
- Det er SVÆRT kritikkverdig at enkeltpersoner i Alta IF får fjernet innlegg som er skadelidende for klubben!

Steinberget's medlemmer på dette forumet kommer sjeldent med kritikk og da blir mine innlegg mere "synlig". Og man kan være gla i noen og alikevell kritisere de. Jeg er en supporter like mye som alle andre. Selv om jeg tar opp temaer som ikke allle ønsker å snakke om.

Må si til Lasse V at jeg har sett dine spillere på fylla før en kamp også, fikk de straff? Ble sagt at når du spilte for Honningsvåg var på fylla du også...

Regner med at personen(e) dette gjelder har tatt det på brakka og nok om det...

Lasse V

Erfarent medlem
Nok en person som blander inn innebandy her på forumet. Som om Adeccoliaen og Nordnorsk innebandy kan sammenlignes? Både sportslig, økonomisk og hvor store rollemodeller fotballspillere er.

Du må finne på noe annet å komme med!

Men skal svare deg:

- Jeg er avholdsmann og alle som kjenner meg vet at jeg ikke rører alkohol.
- Alta innebandyklubb sine spillere må skrive kontrakter. Der står våre regler om alkohol og hva som kan skje vist noen bryter disse punktene.
- Vi har selv hatt episoder som kan kalles "overtramp". Disse spiller ikke mere for Alta innebandyklubb!

Per

Superfinn
At Alta IF vil ta en disiplinær sak på bakrommet, er forståelig. Men at supportere ikke kan diskutere saker som omhandler Alta IF på forumet bare fordi de er av en negativ karrakter, er beklagerlig.

Så får vi håpe at dette ikke skjer igjen i sesongen, men at Alta IF ikke har kontraktsfestet temaer som dette er svakt etter min mening.

Bjerrang

Erfarent medlem
Full 3 dager før en kamp.
Synes ikke det er noe ille i det hele tatt.
Klart at det ikke er ønskelig.
Se nå heller på den russiske høydehopperen som drakk under en konkuranse.
Det helt forkastelig og her kan man jo snakke om "kontraktsbrudd"
Men 3 dager før en kamp , er det så ille?

S

StyreogStell

Gjest
Fra nå av er det uakseptabelt å gjøre sånn i Alta IF fotballgruppe, så lenge man er i "sesong". Vi har alle lært av denne episoden, og ser framover. Er vell ikke mer å snakke om egentlig, så nå får vi håpe vi kan fokusere på det sportslige, dvs Sogndal borte førstkommende Søndag :)

Lasse V

Erfarent medlem
Holdninger min venn! Gud hjelpe meg vist flesteparten tenker som deg.

Og ja, det er ille, tenk på sponsorer, media, disse er forbilder til mange.
Som sagt tidligere, det er en forskjell på 2 øl og svært full i all offentlighet.

Hadde det vært opp til meg ville han fått sitte på benken å latt andre som er fokuserte og har rette holdninger fått spille.

Men det er nu min mening..

KO

Erfarent medlem
Huff Lasse. Nå er du negativ kun for å være negativ. Da er det ikke like gøy å "kverulere" med deg.:sol:

Ser ingen grunn til å lage sak av noe som er en avsluttet sak mellom spiller og klubb.

Per

Superfinn
Full 3 dager før en kamp.
Synes ikke det er noe ille i det hele tatt.
Klart at det ikke er ønskelig.
Se nå heller på den russiske høydehopperen som drakk under en konkuranse.
Det helt forkastelig og her kan man jo snakke om "kontraktsbrudd"
Men 3 dager før en kamp , er det så ille?
Kommer ann på hva man definerer som full. Men alkohol har jo som du selv sier ingen postitiv effekt på prestasjonene (iallefall ikke når man kommer opp i store mengder). Alta IF synes tydeligvis ikke dette er alvorlig ettersom de ikke har reglement på området, og de hadde vel sikkert trening dagen etter?

Når man snakker om russiske utøvere, så er vel det en helt annen hverden. I dagens VG kan man lese om alkohol reglementet til en russisk klubb.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp