• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Slik rykker Alta (fortsatt) opp

Crocuta

Erfarent medlem
Snorkfrøken skrev:
Altaposten tar i dag opp det faktum at LSK2 kommer til å stille med meget sterke spillere mot Raufoss, siden det ikke er Tippeliga-spill på grunn av landskamp. Mens neste uke må de stille med juniorspillere på grunn av at spillerne ikke vil rekke tilbake til Tippeliga-kampen på søndag... Som Stian Ingilæ sier til avisa, det er kanskje på tide med egen avdeling for 2. laga til Tippeliga-lagene... (Sjøl om det kan bli veldig fordelaktig for Alta akkurat nå...) Så får vi se hva det har å si... Spennende!! Taper Raufoss poeng i morra??

vel....nå har da Lsk fiksa en trenings kamp mot vålerenga den helga der sies det så trur ikke det blir så sterkt lag som møte raufoss.......

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Treningskampen mellom LSK og VIF går nå på tirsdag kl 18... Det bekreftes blant Kanarifansen at LSK2 kommer til å stille et sterkt lag. "Rønnern" skriver for eksempel: "LSK2 - Raufoss lørdag 7. oktober kl. 15.00 på Åråsen! Jepp, gutta skal spille på hovedbanen. Gunnar har lovet å stille et sterkt lag, så her er det duket for flere spillere fra A-stallen."

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Oppdateringen er jo fortsatt hyggelig lesning hvis resten går etter skjema, men alt hadde vært så mye bedre hvis Alta faktisk hadde spilt godt...

I det minste så var utgangspunktet for denne tråden - at æ ikke trodde at noe opprykkslag i denne divisjonen ville få mer enn 57 poeng slått til - bare så synd at nå må vi ned i 54 for at Alta skal rykke opp. Heldigvis viser Harstad god form, men det kan bli ille hvis Raufoss før siste runde kan gå inn i kampen med forvissning om at uavgjort er nok, dermed tror æ at Nybergsund må holde opp presset på Raufoss med å slå Gjøvik/Lyn så får heller begge lagene gå på trynet i siste serierunde - eller et bedre alternativ kunne jo være at begge lagene ripper denne runden. Men uansett - vinner Alta neste kamp så holder spenningen seg ved like til siste serierunde - uansett!

Etter 5/7 kamper:

Alta 54p/+37 - Kan takke Lillestrøm for fortsatt spenning etter tap mot HFK
Raufoss 54p/+31 - møtte sterkt LSK 2, og fikk med seg et poeng
Sundet 53p/+34 - vinner 3-0 mot Steigen, identisk med skjema, og er inne i varmen igjen
Eidsvold 48p/+21 - taper igjen og er matematisk eliminert i tillegg også nå

Neste runde så spiller de 3 opprykkskandidatene hjemme, og er skal etter skjemaet vinne:
Alta - Lillestrøm 2 3-1
Nybergsund - Gjøvik/Lyn 3-0
Raufoss - Brumunddal 3-1
Ullensaker/Kisa - Eidsvold Turn 0-0

Maks poengscore for lagene er nå:
Raufoss 57
Nybergsund 55
Alta 54
Eidsvold 50

Slik rykker Alta opp

Håvard Th skrev:
Oppdateringen er jo fortsatt hyggelig lesning hvis resten går etter skjema, men alt hadde vært så mye bedre hvis Alta faktisk hadde spilt godt...

I det minste så var utgangspunktet for denne tråden - at æ ikke trodde at noe opprykkslag i denne divisjonen ville få mer enn 57 poeng slått til - bare så synd at nå må vi ned i 54 for at Alta skal rykke opp. Heldigvis viser Harstad god form, men det kan bli ille hvis Raufoss før siste runde kan gå inn i kampen med forvissning om at uavgjort er nok, dermed tror æ at Nybergsund må holde opp presset på Raufoss med å slå Gjøvik/Lyn så får heller begge lagene gå på trynet i siste serierunde - eller et bedre alternativ kunne jo være at begge lagene ripper denne runden. Men uansett - vinner Alta neste kamp så holder spenningen seg ved like til siste serierunde - uansett!

Etter 5/7 kamper:

Alta 54p/+37 - Kan takke Lillestrøm for fortsatt spenning etter tap mot HFK
Raufoss 54p/+31 - møtte sterkt LSK 2, og fikk med seg et poeng
Sundet 53p/+34 - vinner 3-0 mot Steigen, identisk med skjema, og er inne i varmen igjen
Eidsvold 48p/+21 - taper igjen og er matematisk eliminert i tillegg også nå

Neste runde så spiller de 3 opprykkskandidatene hjemme, og er skal etter skjemaet vinne:
Alta - Lillestrøm 2 3-1
Nybergsund - Gjøvik/Lyn 3-0
Raufoss - Brumunddal 3-1
Ullensaker/Kisa - Eidsvold Turn 0-0

Maks poengscore for lagene er nå:
Raufoss 57
Nybergsund 55
Alta 54
Eidsvold 50
Tror Gjøvik Lyn tar poeng mot Nybergsund.Gjøvik Lyn har alldri tapt Nybergsund noen gang.Gjøvik Lyn har stattestikken på sin side mot Nybergsund.Tipper at Raufoss rykker opp til adeccoligan PK)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Etter 6/7 kamper:

Alta 54p/+38 - Vinner mot LSK2, og har målforskjellen hvis det står på det
Raufoss 54p/+30 - vant mot Br.dal og rykker opp om de slår Harstad også
Sundet 53p/+33 - Rykker opp med seier hvis Raufoss avgir poeng
Eidsvold 48p/+21 - Uansett hva som skjer så blir det fjerdeplass for Turn nå

Siste serierunde:

Brumunddal vs Alta 1-2
Eidsvold TF vs Ham-Kam2 3-0
Hammerfest vs Nybergsund 1-1
Harstad IL, vs Raufoss 2-1

Maks poengscore:
Raufoss 57
Nybergsund 55
Alta 54
Eidsvold 48

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Raufoss har egentlig et stort press på seg nå. De har dårligst målforskjell av de 3 topplagene og er dermed tvunget til å vinne for å være sikker på å holde Nybergsund bak seg. Nybergsund er i angrepsposisjon og har gode sjanser til opprykk med seier, men Hammerfest vil ikke gi seg uten sverdslag da de er avhengig av poeng for å være sikre på å berge plassen. Skarp vil med seier borte mot Gjøvik/Lyn (som har berget plassen) gå forbi Hammerfest hvis de ikke tar poeng. Hvis Brumunddal skulle slå Alta er også Hammerfest avhengige av poeng. Her er det bare å håpe på spenning hele veien i den siste runde og at målene bikker Alta sin vei i sluttminuttene, da kan tabellen bli slik:

1. Alta 54
----------------------
2. Raufoss 54
3. Nybergsund 53
4. Eidsvold 48
5. Ull/Kisa 39
6. Mo 37
7. Harstad 36
8. Lillestrøm 2 33
9. Ham Kam 2 32
10. Gjøvik/Lyn 31
11. Hammerfest 29
------------------------
12. Skarp 29
13. Brumunddal 26
14. Steigen 11

Lag under streken kan berge seg hvis andrelag blir flyttet ned, men i øyeblikket ligger Levanger fremst med 29 poeng, og Skarp kan ikke passere de. Skarps håp ligger i at enten 2 andrelag blir flyttet ned (og at ikke Tollnes vinner og kommer opp på 29 poeng) eller at de rett og slett blir nummer 11 ved at Nybergsund slår Hammerfest og sender de ned i stedet. I et slikt scenario så kan ikke Alta rykke opp - da er det beste de kan håpe på å passere Raufoss for andreplass og kvalifisere seg til treningsopphold på La Manga i vinter.

Slik rykker Alta ikke opp men slik rykker Raufoss opp

PK)
xzander skrev:
Æ håpe det går Alta vei...
Håpe HFK gruse Nybergsund og Raufoss tape mot Harstad...
Sorry men Raufoss vinner over Harstad mens Brumunddal moser Alta

Crocuta skrev:
Halla ... regne med at vi møtes før kamp i Brummen på Dirty el ``???? TO) TO)
Vi for se i morgen hvem som rykker opp, om 24 t er alt avgjort tviler på at både Raufoss og Sundet taper i morgen.Vis Raufoss spiller uavgjort og Sundet taper så hjelper det ikke for Alta og vinne over Brumunddal i morgen.Tror på Raufoss opprykk i morgen PK)

snøhvit

Erfarent medlem
Mener ikke noe vondt med det, men jeg håper ikke Alta rykker opp for deres egen del. Kan ikke huske å ha sett en så dårlig stall samtidig med at økonomien er heller dårlig.

Da tenker jeg på tidligere opprykk til 1. div.

Leser samtig i avisen at heretter er det ikke bare å stikke sugerøret i kommunekassen....

Nei, mener bestemt at Alta er pr. dags dato et 2. divisjonslag på et høyt plan.

Om 2-3 år er vi kanskje topplag i 2. divisjon?

Johan

Erfarent medlem
Tviler på opprykk, det skal mye til for at både raufoss og nybergsund taper sine kamper, samtidig er det ikke gitt at Alta vinner over Brummundal, vi bruker å sløse bort sjansene i viktige kamper.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Ka e det her? Snøhvit snakker om et eventuelt opprykk foran siste serierunde? For et lag som aldri i verden kom til å rykke opp?

Nå er jo sjansen overveldende for at du får rett, men når man fortsatt snakker opprykk foran siste serierunde så vil æ påstå at ditt tips om femteplass var en smule optimistisk i ditt håp om Alta's elendighet.

Hvis resultatene likevel går Alta sin vei i dag så vil æ være overlykkelig, og det regner æ med at hele laget + administrasjon vil være. Poenget er at hvis du synes laget er svekket nå, så tror æ ikke laget vil vare bedre av en ny sesong i andredivisjon, med mulig avgang fra flere spillere. Selvsagt må laget styrkes foran en ny sesong i adeccoligaen skulle det komme til det, og det tror æ nok at dem skal klare å få til. Økonomien var dårlig/ille etter første nedrykk fra adecco'n, men har etter ka æ forstår bedret seg i alle sesongene siden, så det kan jo tyde på at dem har lært etter første opprykk og justert satsningen etter hva økonomien tillater ved senere opprykk, og det er vel ingenting som tyder på at ikke det kan skje igjen?

Om det er nok til å berge plassen? Det gjenstår å se - men en sesong med nedrykk fra adeccoligaen er for min del å foretrekke fremfor en ny sesong i andre divisjon. Selvsagt kan det hende at de rykker opp neste sesong hvis de ikke rykker opp nå, men tror ikke sjansen er noe bedre. Tror (og håper) også at vi havner i en tilsvarende avdeling neste sesong (uten opprykk) - i allefall hvis Tromsdalen berger seg i adeccoligaen.

L

Lynet

Gjest
Borte som dugg for sola va all standhaftig snakk om at vi havna på 4. plass. Hallo Snøhvit, du har hatt nån kamela å svelge!? Hohoho

snøhvit

Erfarent medlem
Har ikke tenkt å svelge en eneste kamel, all den tid dette var kun tipping og ikke påstander. Jeg svelger derimot unna en del iskaldt pilsnerøl som en liten feiring til av HFK berget plassen uten hjelp utenfra.

Skal inrømme at jeg bomma litt der, men var jeg så langt unna? Var det du som på død og liv skulle vedde 1000,- penger på at Alta rykka opp?
Isåfall skal du eller den være glad for at jeg for det første ikke trenger penger, og for det andre at jeg ikke liker veddemål. Uskyldig tipping derimot er helt ok for meg.

Kampen på Breidablikk var en total katastrofe med de forholdene som rådet, men det skal sies at sundet hadde flest sjangser og burde vunnet kampen.

Personlig synes jeg det er berre lekkert at vi begge fortsatt er i 2. div og gleder meg allerede som en unge på julaften til de neste bataljene oss i mellom.

Fortsatt god helg til alle dere :)

L

Lynet

Gjest
snøhvit skrev:
Skal inrømme at jeg bomma litt der, men var jeg så langt unna? Var det du som på død og liv skulle vedde 1000,- penger på at Alta rykka opp?
Overhodet ikke, hvis du har følgt littegrann med så har du registrert at æ har tippa Alta på 2. plass helt siden før sesongen starta.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
snøhvit skrev:
Har ikke tenkt å svelge en eneste kamel, all den tid dette var kun tipping og ikke påstander. Jeg svelger derimot unna en del iskaldt pilsnerøl som en liten feiring til av HFK berget plassen uten hjelp utenfra.
Skål, unner deg en iskald pilsner, men kan jo likevel opplyse deg om at du tar feil. Hammerfest fikk hjelp i siste serierunde, fra Alta. Taper Alta mot Brumunddal så måtte dere nå håpet på at 2 andrelag røk så dere berget plassen som lucky loser.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Det var forresten Jolly som ville vedde med deg, og det ser ut som kontoen hans hadde vært like full fortsatt:

Jeg vedder 1000 kroner imot. Er du mann/gutt nok til å stå inne for dine små ord? Alle her inne på forumet er vitner. Om Alta kommer på 4 plass så overfører jeg 1000 kroner til din konto. Om Alta rykker opp betaler du meg?! God deal?

HFK gir jeg en god faen i , virkelig.. Kunne jo ha vært festlig om dere hadde greid å etablere dere i den harde 2 divisjonen men det tror jeg først når jeg ser det...
Mvh Jolly

Topp