• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Spillertråd: Sega

M

michael collins

Gjest
Stemmer det at han har vært mye benket i vår, og i så fall: hvorfor? Jeg forsto det slik at han spilte meget bra mot Tromsø?

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Regner ikke med at Sega ender opp i Tromsø med det aller første. Vi har mer bruk for han enn de de 200 tusen som Tromsø sikkert tilbyr.

Han var vel benket i starten av sesongen da han ikke var helt i form, og så ble det vanskelig å vippe Vegard ut av laget som scorte 9 mål på de 5 første kampene. Men etter hvert som han kom i form kom spilletiden, og han spilte sin 3 kamp for start i 9. serierunde sammen med Vegard. Med Sega som spydspissen og Vegard på venstre kant.

Etter dette var Vegard skadet og Sega var i fin form på topp, men når Vegard kom tilbake har han slitt litt med småskader, og kommet inn fra benken helt på slutten av kampene igjen.

Sega
Vegard

Per

Superfinn
Vil være meningsløst av Tromsø å hente han nu, bare for at han skal sitte på benken. Mye bedre at han for kampa og erfaring i 1. div, han har jo ikke vært så fryktelig stabil over lengre tid. Stort potensiale har han iallefall.. :)

sameboe92

ambasadør i Modum
Millionbud på han visst nok, jeg sier 2000000 så kan han gå! Da får vi godt betalt, og vi får endelig litt penger for en av de bedre spillerne våre!

K

Kaffi

Gjest
Trur en slik sum er veldig urealistisk for en spelar som ikkje har levert stabilt godt lenge nok. Man bør vær veldig fornøgd visst man kan få rundt 1 mill. for Sega. Pengar treng vi, men får håpe att Tromsø forstår verdien av att Sega får kamperfaring i 1.div og att dei dermed ventar til sesongen er omme før dei hentar han. Så får vi håpe Sega fortsetter å levere, slik att fleire klubbar vært interessert og att prisen dermed kan pressast oppover.

Aronnes78

Erfarent medlem
Og med Altas årlige økonomiske situasjon betyr det at han blir solgt, noe som for meg høres lurt ut. Om dette stemmer da, måtte gni meg i øynene da jeg så at det var TIL som skulle gi såpass mye penger for en spiller fra Alta.

De pengene kan fort ordne årets budsjett, det bør ihvertfall være et stort pluss.

Per

Superfinn
Skal også være imponert om TIL kommer med et såppas realistisk bud, og ikke bare et skam bud på et par hundre tusen. Er enig med Kaffi om at Sega treng mer kamperfaring fra 1. div, og TIL har vel Mos på lån ut sesongen, så om det inngås en avtale om at han går etter sesongen så trur æ alle skal være fornøyd med det.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Veldig overraskende at Tromsø kommer med et såpass anstendig bud ja, og med de rette klausuler (selv om å ha ekstra klausuler med Tromsø er som å pisse i buksa, og håpe at man skal holde seg varm) så kan det nok tyde på at Sega er på vei bort.

Men Tromsø var jo ikke eneste Tippeligaklubben som var interessert, så håper det blir avtale med Molde, for der kan man jo risikere å få noen ekstra penger ved videresalg, for de selger jo faktisk spillere ved anstendige bud...

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
I følge isberget forum har budet en totalramme på 1.2 mill, og det inkluderer prestasjonsklausuler og videresalgsklausul. Mao et mye lavere kontantbud, og videresalg kan man se langt etter så da er det bare å be Tromsø dra til helvete som vanlig.

tobben @isberget forum skrev:
Nå skriver Tromsø i dag at "etter det de vet" er totalrammen på budet til Alta ca 1,2 mill.
Av det beløpet skal under halvparten være et kontantbeløp og resten prestasjonsrettet og med prosenter for videresalg.
Har også lest at spillerens kontrakt går ut etter sesongen og at vi da må ut med ca 200 000 i utdanningskompenasjon om vi henter han.
Sega har også kontrakt neste sesong, så de kan ikke bare hente han for 200K etter sesongen heller.

M

michael collins

Gjest
Jeg har ikke skjønt noe av denne saken. Når det gjelder spisser har vi Mos som førstevalg, og Sigurd er spilleklar igjen til helga. Videre er Steffen Nystrøm i storform, og dessuten har vi Mo og Simen Møller. Jeg ville hatt mye større forståelse for at vi kjøpte Thomas Braaten, ettersom det vi faktisk trenger er en ekstra midtstopper.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Liker det ikke.

Nå er jo avtalen konfidensiell, men håper at Tromsø betaler godt for leieperioden, men det er vel heller tvilsomt. Mange kroner kan gå tapt hvis Sega er forskjellen på å slå Start i cupen, men det blir jo uansett spekulasjoner, som kun kan avkreftes hvis vinner.

Hvis Sega skulle ut, var det vel snakk om at vi måtte ha en ny spiller inn. Blir spennende å se hvem det blir.

Johan

Erfarent medlem
Synes det var i overkant dristig å leie ut Sega!
Hadde det vært snakk om kjøp og store penger på bordet så hadde jeg skjønt det, da hadde muligheten for å kjøpe/leie en erstatter av klasse vært mye større.
Enn vist Vegard Braaten blir skadet nå?
Uansett, blir det tap i cupen uten en erstatter etter Sega skjønner vel alle hva "overskriftene" sier.
Å skulle vi i værste fall rykke ned, ja jeg tør ikke tenke..

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Også skeptisk til å leie ut Sega! Han har begynt å prestere i år, endelig finni et spisspar som fungerer - og det kan være tungen på vektskåla i forhold til både cupen og serien. Har tillit til at de har hatt vett til å få nok penger for han (?), men kan det forsvares sportslig? Blir spennende å se...

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Det gode samarbeidet vårt (som varslet i forbindelse med utlånsavtalen til Sega): TIL-spiss, Simen Møller, til Strømmen framfor Alta...

Topp