• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Spillertråd: Trond Fredrik Ludvigsen

hvor viktig blir Ludde for Alta ?

• Benkevarmer !

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    6

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Skal jobbe hardt for å være like god som han var når han var 16, han har jo litt å leve opp til.

Liten quiz - hvor mange kamper og mål har Ludde for Alta (i serien)?

(kommer tilbake med svar senere)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Trond Fredrik debuterte vel for Alta før han fylte 16, da han startet hjemme mot Lofoten i 10. serierunde i 1998. Kampen endte 5-1, og Trond Fredrik scorte i debuten. Neste kamp var borte mot HFK, en kamp Alta vant 6-0, og Trond Fredrik puttet to.

Totalt ble det 8 kamper - alle fra start i 1998, og 6 mål.

Serierunde - Kamp - Mål
10. Alta - Lofoten 5-1 - 1 mål
11. HFK - Alta 0-6 - 2 mål
12. Alta - Harstad 1-3
15. Alta - Polarstjernen 3-1
17. Skjervøy - Alta 1-1
18. Alta - Lyngen/Karnes 7-0 - 2 mål
21. Lofoten - Alta 5-4 - 1 mål
22. Alta - HFK 9-4

En liten quiz til - hvem ble toppscorer for Alta i 1998?

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Ikke dum gjetning det, men ikke riktig. Øystein kom på delt tredjeplass med 10 scoringer med Terje Falsen. Roger Hammari hadde 11 mål.

Et par hint - toppscorer ble en annen debutant, som spilte samtlige seriekamper i 1998 (20+2), og scorte flere mål en kamper spilt. Mest mål scorte han mot HFK. Ett mål borte i 6-0 seieren, og 6 mål hjemme i siste kamp.

Da ble det kanskje lett?

Aronnes78

Erfarent medlem
Jo, vi tar ihvertfall ingen skade av å ha Ludde tilbake. Det skal imidlertid sies at han har en del å bevise, lenge siden han var i nærheten av det han engang var.

Håper han er topp motivert ihvertfall.

Jan S

Erfarent medlem
Hold nu de der quizene under en annen tråd.. Håvard administrator, stabilisator eller hva du nå er burde vite bedre! Nu skal vi glede oss at en av Altas mest profilerte spillere gjennom tiden er kommet hjem, og det i en alder av bare 29 år. Har enda mange fine år forran seg som fotballspiller :) Håper at han blir godt tatt imot og finner seg raskt tilrette blandt gruppa. Vi gir han lit tid så håper vi han kommer seg iform igjen. Potensialet vet vi, så det er bare resten igjen :)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Hadde ingen intensjoner om å gjøre det her om til quiz-tråd. Begge spørsmålene passet liksom så fint inn her. Første går jo direkte på Trond Fredrik Ludvigsen, mens det andre på treneren som hentet han tilbake.

Håper Trond Fredrik holder seg skadefri - regner med det er derfor han har spilt så lite i år for Glimt. I følge nifs.no har han 41 minutter fordelt på 5 seriekamper i år (siste kamp et par minutter i kampen borte mot Alta) og 3 kamper i cupen (totalt 90 minutter der).

Så hvis han kan holde seg skadefri, og kommer i form kan dette bli bra.

Jan S

Erfarent medlem
Såvitt jeg er bekjent så er han hurtig og sterk. Er ikke sikker på avslutningsegenskapene hans, men det er bra at vi kan bruke han både som spiss og kant. Men som Håvard antyder så kan det se ut som at Trond Fredrik har hatt noe skadeproblemer, og det er viktig at han får tid på å spille seg iform igjen. Trur ikke vi skal forvente et fyrverkeri med en gang :)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
FD har en sak på Ludde i dag, hvor han sier:

"- Sesongen varer i tre måneder til, så får jeg se hva jeg finner ut. Hvis det er moro å spille fotball, og lysten er tilstede, er det ikke utenkelig at jeg fortsetter, men i utgangspunktet er det slutt når denne sesongen er over"

Han sier også at han er i god form nå, og at han ikke fikk spille for Glimt den siste tiden da de ønsket å satste på yngre spillere, og legger ikke skjul på at han føler seg dårlig behandlet av Glimt.

Da får vi håpe at han får tilbake gnisten igjen i Alta slik at karrieren ikke er over allerede etter sesongen.

Jan S

Erfarent medlem
Såpass.. Fikk en umiddelbar følelse for at motivasjonen for videre satsing er noe dalende, men håper han får en fin tid i Alta, som kan tilføye han lysta til å avslutte med stil i Alta drakta.

sameboe92

ambasadør i Modum
Spiller jeg har ønsket meg til Alta IF i flere sesonger! Håper han blomstrer i Alta drakten. Synd at Brann ødela han for noen år tilbake.

Aronnes78

Erfarent medlem
Spiller jeg har ønsket meg til Alta IF i flere sesonger! Håper han blomstrer i Alta drakten. Synd at Brann ødela han for noen år tilbake.
Tja, synes å huske at han sleit i klubber som Hertha og Rosenborg før den tid.

Ludde har alltid vært en fysisk spiller og han trenger å være i toppform for å prestere. Akselerasjonen og hurtigheten som var hans største ferdigheter tidligere er nok long gone, forhåpentligvis erstattet med mer klokskap.

Gjenstår å se om han kan komme seg i fysisk god nok form til å prestere.

Topp