• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Støtteaksjon for Alta IF!

Tron Stein Berge

Steinberget avd NordVestlandet
Medlem av ledelsen
Håper så mange som mulig blir med på denne aksjonen og kan avse noen kroner hver måned, så vi kan fortsette å se kamper på høyt nivå her i Alta!

Kontonummeret vi bruker er : 1202.56.45233

Vi har allerede fått våre første støttespillere, Crocuta var aller først ute og han oppfordrer alle andre til å følge på! :)

Jeg får si som Aasmund Bjørkan : dette kan bli "hur bra som helst" !!TO)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Joda, 1000+10 er også en måte å støtte på, så man kan jo velge å gå inn der også/istedenfor. Tanken bak denne, er å kunne kontinuerlig gi et beløp man velger selv, tilpasset sin økonomi, som et fast trekk hver måned. For noen er kanskje en inngangspris på Kr 1000,- høy, og man vet heller ikke hvor mye mer man betaler da det er avhengig av hvor mange mål som scores.

Et fast trekk er noe man bestemmer selv, og har full oversikt over. Hver og en bestemmer hvor mye man vil gi - og om det er 10, 50, 100 eller mer er uvensentlig. Hvis man setter et beløp som man ikke vil savne, og mange gjør det, så blir mange bekker til en stor elv. Alle monner dra. Kanskje noen vil finne på mer kreative beløp å gi - prisen på en utepils, en pakke sigaretter, snus eller lignende. Her er det mange muligheter. :)

Skal oppdatere hvordan ståa er her til tid og stunder, så får vi se hva det blir av aksjonen.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Ikke stor suksess foreløpig, men snittbeløpet per bidragsyter er bra. Har fått inn alt fra 100 til 500 per pers. Men styrken er i å få mange bidragsytere, så her er det bare for folk å slenge seg med, med det beløpet de føler at de kan gi/avse.

Vi får se når en måned er gått, da forskjellige trekkdatoer kan være lagt inn. Og kanskje litt aktiv reklame til kampene/stands?

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Det blir en oppdatering 1. oktober, når vi sender første forsendelse til Alta IF :) Skal nok klare å lage litt mer greie på det nå til hjemmekampen, regner jeg med... Blir styremøte til uka! :)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Da er første overføring til Alta IF lagt inn på nettbanken.

Vi har til nå samlet inn Kr 1650,- og det er dette som nå overføres til ALTA IF.

Kunne vært bedre, kunne vært verre. Det er kommet 10 innskudd på støttekontoen, fra 5 givere, som varierer fra Kr 50,- til Kr 500,-

Håper at flere kan slenge seg med på denne aksjonen, da det er viktigere med mange givere fremfor at beløpene fra hver giver er stort. Så for å gi en ekstra gulrot for å gi, omså bare Kr 10,- - så vil jeg i tillegg til mitt faste trekk neste måned gi Kr 10,- ekstra per giver vi har kommende måned. Gjør det dyrt for meg :)

Begrensning for mitt ekstra bidrag: Betaler maks for 100 givere - men får vi det skal jeg gladelig gi Kr 1000,-

I tillegg, for at jeg skal gi Kr 10,- ekstra må ditt innskudd også være minst Kr 10,-

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Supporterklubbens økonomiansvarlige tar ansvar her :) Men er helt enig! Flere må henge seg på - gi et bidrag som du ikke merker forsvinner hver måned. Kom igjen, kom igjen!!

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Akkurat det samme som Moss har gjort tidligere i år, og gjentar i helgas kamp mot Sarpsborg. Leste at hittil sponser næringslivet Moss med Kr 35 per tilskuer på den kampen, og det blir sikkert å øke - da flere sikkert slenger seg med. Forrige gang var hjemmekampen mot Ham Kam, hvor næringslivet gikk inn med Kr 300,- per tilskuer over 1500. Da kom det 2258, så det ga minimum Kr 227.400 inn i klubbkassa.

http://moss-avis.no/article/20090828/MFK/366229032/1251/MFK

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Da er neste overføring lagt inn i nettbanken. Denne gangen kom det inn Kr 550,- fra 4 bidgragsytere som hadde bidrag fra hundre til tohundre kroner. I tillegg satt jeg inn som lovet en ekstra 10-er for hver bidragsyter, så totalt kom det inn Kr 590,-

Med fratrekk for gebyr så ikke kontoen går i minus, ble det sendt inn Kr 584,- til Alta IF.

Når det ikke er flere bidragsytere så stopper jeg mitt personlige bidrag denne måneden. Skulle det likevel komme nye bidrag aktiveres denne igjen.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Gulrot funket ikke :p

Men aksjonen mister litt av sin verdi hvis bare 4 stykker finner det verdt å bruke den til å støtte Alta IF. Hvis så få vil bruke den er det jo lettere og bedre om de da bare støtter Alta IF ved å delta på andre måter som 1000/10, målkontrakter, loddkjøp, draktauksjoner og lignende.

Det som er litt synd var at det var mange som mente dette var en god ide før vi satte den i gang, men som likevel ikke deltok når aksjonen var på plass. Mener bestemt at skal det være noen ide med en aksjon som dette så må det være mange bidragsytere.

Vet ikke om noe kan gjøres for å gjøre aksjonen bedre - ha en liste over bidragsytere hvor de kan utfordre andre til å gi eller lignende?

Noen som ikke deltar som har innspill?

Jan S

Erfarent medlem
Aksjonen er god nokk den.. All honør til dere som er så flink og kreativ til dette. Jeg for min del har nokk bortpriotitert dette, da jeg økonomisk synes jeg har bidratt en hel del. Har vært på 90 % av hjemmekampene, der jeg kjøper lodd og kaffe hver gang. Dvs jeg legger igjen omtrent 200 kr hver gang det er hjemmekamp.. Men for all del.. Jeg elsker Alta og vil prøve å hjelpe litt mer neste sesong :)

Badsmiley

Erfarent medlem
Publisitet trengs.
Nedslagsfeltet for aksjonen ligger akkurat nå i en håndfull personer på et forum for folk med snevre interesser. (adecco/alta if.)
Og såklart er det 100% riktige interesser for å delta i aksjonen, men si at 200 personer har fått med seg at denne aksjonen finnes.
-Vel. Det er 6-800 personer på Altas hjemmekamper. Å satse på et slags stunt der vil (mer enn) doble antall personer som får med seg aksjonens eksistens.
Avtal at speaker skal snakke litt om det eller intervjue en kontaktperson for aksjonen før kampstart/i pausen. Og om det ikke går i orden kan steinberget rope litt om det selv gjennom synging eller bannere ;)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Det har vært annen publisitet foruten forum/nettside. Det var i avisa og på radioen (riktignok så kan jo slikt forsvinne fort ut igjen etter at man har lest/hørt om det). Vi hadde også en flyer/notis, som vi delte ut på en hjemmekamp.

Men det er riktig at det støttes opp om Alta på mange måter, som er nevnt over i tråden, og en ekstra måte å støtte opp på er jo ikke det viktigste. Det viktigste er at støtte finner veien til Alta IF på en eller annen måte.

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Jan S: Flott at du bruker mye penger på kamp. Det er jo det viktigste, som Håvard skriver.

Hadde bare 10% av alle som visste om aksjonen deltatt, ville det vært mange med... ;) Til tross for at vi har delt ut 1000 flyers på hjemmekamp (lagt ut på hvert eneste sete) og vært på Radio Alta/Altaposten, har vi ikke fått noen respons på det. Har vært skrivi meldinger til nesten 400 medlemmer av Alta IF-gruppa, samt til nesten 200 medlemmer av Steinberget-gruppa, på Facebook. Dessuten har vi markedsført det på stand... :)

Mulig vi må vente til sesongstart igjen, før vi gjør noe mer med aksjonen...?

Crocuta

Erfarent medlem
synes uansett at det e rart at det bare e 4 stk som har slengt seg på denne.... Spesiellt siden det ikke er noen krav til beølp. Kan jo sette av en 5`r ... burde være mulig for "alle" å hive seg på denne. Beløp kan jo evt økes etter hvert... evt minskes.. eller fjernes.. det viktigste er å delta!! liten klisje det kanskje men... 5,10,20,50 kr i mnd.. sett det man måtte kunne ta seg råd til!! Skal personlig få tvingt med et par stk her til neste mnd. :)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
5 bidrag i støtteaksjonen denne måneden, for en total av Kr 560,-

Kr 557,- er lagt inn for overføring til Alta IF på nettbank.

Topp