• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Tenk hvis det utenkelige skulle skje....

sjeik

Velkjent medlem
Ja, mon tro hvis HFK virkeliig skulle rykke opp.....Hmmmmm.

Mimrer litt tilbake i tiden og husker gleden over hatoppgjørene i hallen og på Breidablikk. Fine tider dere....
Kan jo bli moro i grunn.

Jepp, håper HFK banker TIL2.....Kan jo bli litt pes hvis TIL2 stiller med a-laget...

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Hører at treneren og ett par viktige spillere heller reiser til sydens land istedet for å spille årets viktigste kamp! Hårreisende spør du meg.

N

niveus

Gjest
TIL kommer ikke til å stille med et lag fullt av A-lags spillere. Om det stemmer at trenere og spillere reiser til syden i stedet for å spille kamp, så håper jeg at HFK blir i 3.div for all tid. Da fortjener de ikke bedre.

rex

Velkjent medlem
..

Hørt sånt sprøyt. Folk må få lov til å dra til Thailand i rimelig tid etter serieavslutning. Forbundet er jo idiot som tillatter praksis med 2. lag i kvalifisering til divisjoner. Det er denne praksisen som er svimmel, ikke hva spillere/trenere planlegger måneder og år i forveien, med tanke på familiære aktiviteter i november.

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Tøv. Så lenge det hele tiden har ligget i kortene at TIL2 kunne vinne 3. divisjon i Troms og ditto sene kvalik-kamper, så skal slikt tas høyde for av klubben og ikke forbundet. Synes forbundet får skylden for litt vel mye nå.

Rattle

Erfarent medlem
RS skrev:
Tøv. Så lenge det hele tiden har ligget i kortene at TIL2 kunne vinne 3. divisjon i Troms og ditto sene kvalik-kamper, så skal slikt tas høyde for av klubben og ikke forbundet. Synes forbundet får skylden for litt vel mye nå.
Fullstendig uenig med deg RS. Årsaken til sent spillende kvallikkamp er TIL sin fare for nedrykk til 1. divisjon noe som gjorde at Sallangen skulle spille kvallik istedenfor. Pga denne usikkerehten er kvallikkampen kraftig forskjøvet og spilles ikke før 30. oktober og 6. november. En sydenferie er ikke noe man planlegger uken før avreise og skal man i tillegg få tak i noenlunde rimelige biletter på et bra hotell må man bestille et halvt år i forveien.

Ingen teorier begynnelsen av sesongen kunne tilsi at kvallikkampen skulle spilles nesten 6 uker etter sesongavslutningen. Normalt spilles den første eller andre uken etter sesongavslutningen mens spillerne enda har noenlunde fersk kamptrening. Fotballspillere og trenere har faktisk et liv utenom fotballen og det må man faktisk forsøke å forstå iblant.

Hadde klubben hatt god økonomi hadde de sendt familiene avgårde på ferie og heller betalt vanlig flybilett til de som evt. må utsette avreisedatoen, men jeg kjenner ikke til økonomien til HFK.

Hele episoden kan sammenlignes med når Roger tidlig i sesongen valgte å bli hjemme med sin høygravide frue istedenfor å reise på bortekamp. Hørte ingen kritikk her da og synes at det blir latterlig å skylde på prioriteringen til laget..

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Kjøper ikke argumentene dine, som sagt så lå det i kortene at det kunne bli forsinket avvikling av kvalik-kampene, og hvis man er lagleder så skal alle eventualiteter tas høyde for. De kunne lett ha drøyd sydenturen ett par uker, og fått med seg begge kvalik-kampene.

Rattle

Erfarent medlem
Det lå aldeles ikke i kortene at kvalik kampene kunne bli forsinket før seriestart. Tidligste teorien til dette kom når Tromsø havnet på nedrykksplass samtidig som andrelaget spilte svært godt. Å forutse dette før seriestart er nesten som å tippe hvilke 24 lag som vinner 3. divisjon. Eller som å forutse at HFK skulle komme til cupfinalen. Utenkelig altså..

Etter hva jeg har forstått skal ikke treneren på ferie. HFK fikk vel ny trener i begynnelsen av måneden, gjorde de ikke? Det er "gammeltreneren" som reiser bort nå.
Hvis spillere og trenere noen gang skal få reise på ferie må man kanskje kjøpe seg en krystallkule man kan spå framtiden i og på den måten kunne vite om man kan planlegge en ferie eller om man kanskje plutselig får en kamp å spille langt etter sesong slutt. Situasjonen som nå har oppstått i HFK er uheldig for laget, ingen tvil. Men hvem hadde for masse måneder siden trodd at sesongen skulle bli så kraftig forlenget?

Rattle

Erfarent medlem
Trollmor skrev:
Situasjonen som nå har oppstått i HFK er uheldig for laget, ingen tvil. Men hvem hadde for masse måneder siden trodd at sesongen skulle bli så kraftig forlenget?
Svaret er ingen, eller kanskje RS hadde tippet det, men tviler på at noen andre hadde klart å beregne så mange sjakktrekk framover..

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Trollmor skrev:
Etter hva jeg har forstått skal ikke treneren på ferie. HFK fikk vel ny trener i begynnelsen av måneden, gjorde de ikke? Det er "gammeltreneren" som reiser bort nå.
Da stiller jo saken seg litt annerledes, men fortsatt er det snakk om at ett par spillere skal reise? Når HFK satte himmel og jord i bevegelse for å få Eivind Eriksen nordover for å ha mulighet til å slå BUL, så burde det vel være grei skuring å holde sentrale spillere hjemme.

Johan

Erfarent medlem
Det hele er vel bare snakk om prioriteringer, er man seriøs eller er man ikke seriøs fotballspiller. å er man ikke seriøs så drar man på ferie å soler en allerede solariumsvidd kropp framfor å spille kval. kamp. HM)

RS skrev:
Da stiller jo saken seg litt annerledes, men fortsatt er det snakk om at ett par spillere skal reise? Når HFK satte himmel og jord i bevegelse for å få Eivind Eriksen nordover for å ha mulighet til å slå BUL, så burde det vel være grei skuring å holde sentrale spillere hjemme.
Har ikke helt oversikt over hva som foregår i Hammerfest og ikke foregår der. Men har hørt at det er 2 spillere som ikke kan spille en eller begge kvalik kampene. Egentlig greit nok, er det ikke? HFK har hatt mange gode spillere som har utmerket seg i år, at to av spillerne ikke er tilgjengelig vil jeg tro ikke er utslagsgivende for resultatene i kvalik kampene.
Og det var vel ikke akkurat for å slå BUL Eriksen ble hentet til klubben, det var vel for å forsterke laget generelt i høstsesongen, noe flere lag enn HFK gjorde.

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Eriksen ble hentet opp til BUL-kampen, og han blir vel neppe å spille flere enn den ene kampen? Men for all del, det gjør meg ingenting om ikke HFK greier opprykket. Det eneste lyspunktet med et opprykk er at vi kommer til å gi dem bank ;)

Rattle

Erfarent medlem
Syns no det e bedre å få HFK som motstander i 2. divisjon enn å få TIL2. Må jo være så patriotisk for finnmark at man ønske flest mulig lag fra fylket opp i divisjonan. Så spørs det korsn fylkeskommunens sponsorpot fordeles hvis det blir 2 lag.

Skjønne egentlig ikke koffer det e "motstand" i steinberget at HFK kanskje klare opprykk. Det er jo bare positivt for hele sporten. Hvis de enda klarer å stabilisere seg i 2. divisjon så har jo Alta If et nærmere lag kor spillera kan få kamptrening i høyere divisjona for rekruttering til Alta IF.....

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Johan skrev:
Det hele er vel bare snakk om prioriteringer, er man seriøs eller er man ikke seriøs fotballspiller. å er man ikke seriøs så drar man på ferie å soler en allerede solariumsvidd kropp framfor å spille kval. kamp. HM)
Dær, endeli en som har fatta pointet! :p :klapp:

RS skrev:
Eriksen ble hentet opp til BUL-kampen, og han blir vel neppe å spille flere enn den ene kampen? Men for all del, det gjør meg ingenting om ikke HFK greier opprykket. Det eneste lyspunktet med et opprykk er at vi kommer til å gi dem bank ;)
Eriksen spilte flere kamper i høstsesongen, hvor mange har jeg ikke oversikt over, men han spilte flere kamper og var/er uten tvil en forsterkning for laget. Synd for HFK at han ikke spiller der neste år.

RS

Admin
Medlem av ledelsen
Trollmor skrev:
Eriksen spilte flere kamper i høstsesongen, hvor mange har jeg ikke oversikt over, men han spilte flere kamper og var/er uten tvil en forsterkning for laget. Synd for HFK at han ikke spiller der neste år.
OK, min feil - trodde han kun var hentet opp til BUL-kampen.

Topp