• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Treningskamp: Asker - Alta

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
http://www.askerfotball.no/article7230.html

Asker møter Alta i dag
02.02.08

Alta forbereder seg til Adeccoligasesongen, når de komme rtil Føyka for å møte Asker i dag.

I ekte norsk tippekamptid, kl. 16.00, får Asker årets andre test under Gaute Larsens ledelse. Og denne gang er det et lag fra divisjonen over, Alta, som kommer til Føyka kunstgress.

På tribunen vil det, blant mange Asker-patrioter, også befinne seg en gammel kjenning. Ove Jørstad spilte flere gode sesonger for klubben - og hadde også et år som trener. Men Ove, som også har spilt toppfotball for blant andre Lyn, er opprinnelig Alta-gutt.

Og nå hjelper han klubben med en del sportslige råd - og ikke minst med å sjekke ut spillermarkedet her sør. Jørstad bor nemlig fortsatt i området, nærmere bestemt i Bærum - der han har flere oppgaver for Fossums fotballgruppe.

Men i dag vil han se to av de klubbene han har hatt størst suksess med - mot hverandre. Den kampen kan være en godbit for flere.

For selv om Gaute Larsen ikke har noen planer om å "sette laget" ennå - men vil la alle spillere få prøve seg mest mulig disse første treningskampene, viste den første testen at Asker har noe på gang.

Da vant nemlig Asker 6-1 over 2. divisjonskollega Korsvoll.

Kampstart på Føyka kunstgress er altså kl. 16.00!​

Noen som skal på kampen, og kan rapportere tilbake til Steinberget etterpå?

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
To prøvespillere i dag mot Asker...

http://www.altaposten.no/lokalt/article134539.ece

Slo Asker
Av Jan-Erik Steine

Jon Steinar Eriksen storspilte i dag – for Alta IF!

Eriksen, som tidligere denne uka signaliserte at han var på tur til Jorudal, var sterkt delaktig da Alta IF vant 2-3 borte mot Asker. Og da var treneren fornøyd.

- Eriksen spilte en meget god kamp for oss på backplassen i dag, sa OIsak Ole Hætta eter ampen, og åpner dermed døra på gløtt for at Eriksen kan bli å se i gult og blått denne sesongen.

Asker, som har hentet inn forsterkninger og satser på spill i 1.divisjon neste år, tok tidlig ledelsen 1-0. Og da våknet Alta IF. Derfra og ut var de mye bedre enn hjemmelaget. Emmanuel David, Vegard Braathen og Mads Reginiussen skårte hvert sitt mål for Alta IF, og sørget for seier.

- Vi spilte en god kamp og var betydelig bedre enn motstandere.

I tillegg til Jon Steinar Eriksen var Moldes Ole Ulvestad også med for Alta IF i dagens kamp. Ulvestad klarte seg bra, i følge trener Hætta. Mandag klokken 13.00 spiller Alta IF mot divisjonskollega Notodden,​

T

toraage

Gjest
Går dagens treningskamp på Notodden eller spilles den her i Oslo - noen som vet?

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Bra resultat mot Asker! Blir nok en tøff kamp mot Notodden. Spennende, da får man jo sett litt mer av det nivået Alta må være på nå...

sameboe92

ambasadør i Modum
Jeg vil si meg fornøyd med det, vi får inn noen spillere til, og får organisert oss ordentelig, så går nok dette bra

TEN

Erfarent medlem
Var på Tinnfoss i dag å så kampen. 1. omgang var jevnspilt. Alta sviktet innenfor begge 16 meterne.. hadde flere sjangser som vi kunne satt, og var litt uheldig innefor egen 16 meter..
Notodden - Alta 3-1 (2-1)
1-0.Cheikk Tibiane Lo (35 min)
1-1. V Braaten (43 min)
2-1 Erik Midtgarden straffe (billig) (45 min)
3-1 Cheikk Tibiane Lo (60 min).

Alta stilte med føgende lag.
Nogva
Ulvestad (T. Andersen fra 46 min)
Overvik
V. Hætta
Østgård ( J .Eriksen fra 60 min)
M. Andersen ( H. Nome fra 72 min)
V. Knutsen
M. Reginiussen. ( J.T. Haugli fra 72 min)
M. Norbye
V. Braaten ( C. Reginiussen fra 72 min)
E. David

Topp