• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Turtips

Hei alle stolte supportere av Alta IF.

Den 06. juni kommer Lyn på besøk til Alta, noen venner og jeg tenkte å henge oss på. Da det ikke akkurat er den korteste turen og vi alle har som største interesse etter Lyn, nemlig fiske, tenkte vi å kombinere fotballkampen med noen dager på vidda deres. Ingen av oss har vært der oppe tidligere, så jeg håpet noen fra Steinberget kanskje kunne hjelpe oss med noen tips.

Ellers ønsker jeg dere lykke til med sesongen.

3 x Lyn: Lyn Lyn Lyn

Johan

Erfarent medlem
Heisann,
Dere trenger ikke dra på vidda for å fiske, her er flere elver i nærområdet (bortsett fra Altaelva) som er fulle av ørret.

duracellkanin

Erfarent medlem
Tips, Eiby elva vel 1 mil fra Alta, koster flesk å fiske :) for å si det slik, alt er dyrere her foruten klær og mat :) så tykk lommebok anbefales :)

Crocuta

Erfarent medlem
Eiby elva er vel ikke dyr å fiske i.. men iom at det er 6 juni så er det vel "gratis" fiske før st.hans? kan søke på kort i alta elva.. for utenbygds.. koster vel 100 eller var det 200 kr for 3 døgn? Men det er jo relativt tidlig for oppgang av laks.. men en opplevelse blir det vel fort. Ellers så vil jeg anbefale å ta kontakt med Sorrisniva for å få seg en tur med elvebåt opp canyon..

Ta ellers kontakt med Pål på Gargia Fjellstue.. han er utrolig flink å klarer nok å sy sammen en opplevelse til dere.

Topp