• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

TV-kamper

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Da var flere TV-kamper plukket ut for rundene helt ut til juni, så da blir det lettere å plukke ut eventuelle borteturer når man vet hvilke kamper som har blitt flyttet.

Tirsdag 28.4 19:35 Alta - Kongsvinger NRK 2 (runde 4 26/4) :)

Tirsdag 5.5 Skeid - Hønefoss? (runde 5 3/5)

Ingen av 16.mai kampene flyttes (runde 6)

Tirsdag 20.5 19:00 Skeid-HamKam NRK 2 (runde 7 21/5)

Tirsdag 26.5 19:35 Kongsvinger-Sogndal NRK 2 (runde 8 24/5)

Tirsdag 2.6 19:35 Nybergsund-Kongsvinger NRK 2 (runde 9 1/6)

Raggen

KIL Supporterklubb
2 nye TV-kamper på oss, faen meg populære i år, den ene av disse går også ut over dere:

Runde 21: 1. september, Kongsvinger - Alta, NRK 2 kl. 19.35
Runde 22: 8. september, Hønefoss - Kongsvinger, NRK 2 kl. 1935

Da blir det muligens problemer for de av dere soim hadde tenkt dere til Kongsvinger?

Jeg begynner faen meg å bli lei dette tirsdagslivet som supporter :-(

altapie

nomadesupporter
jaja... må huske på å ikke sette meg opp på jobb den tirsdagen da... SKAL til Vinger i år, samme hva...

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Henter denne oversikten fra Kongsvinger - Alta kamptråden:

TV-kamper per utgangen av september.

Kongsvinger 10
Ham Kam 9
Sogndal 6
Hønefoss 6
Alta 3
Nybergsund 3
Haugesund 3
Skeid 2
Moss 2
Notodden 1
Mjøndalen 1
Tromsdalen 0
Sarpsborg 0
Stavanger 0
Bryne 0
Løv Ham 0

Et par kamper til er bestemt:
6/10 [26] Hønefoss - Tromsdalen
13/10 [27] Skeid - Kongsvinger
17/10 [28] Kongsvinger - Sarpsborg

da vil tabellen over TV-kamper med to runder igjen være:

Kongsvinger 12
Ham Kam 9
Hønefoss 7
Sogndal 6
Alta 3
Nybergsund 3
Haugesund 3
Skeid 3
Moss 2
Notodden 1
Mjøndalen 1
Tromsdalen 1
Sarpsborg 1
Stavanger 0
Bryne 0
Løv Ham 0

De to siste rundene skal kampene spilles samtidig, så da gjenstår det å se om NRK velger å sende fra de rundene. Runde 29 spilles søndag 25/10 kl 13.00, mens siste runde er satt opp søndagen etter. I fjor ble hele runden flyttet frem til lørdagen, og det kan kanskje skje igjen. Uansett kamptidspunktet er 13.00

Med 2 runder igjen er det også klart at NRK ikke klarer å vise alle lagene på TV, så slik sett var de ikke bedre enn TV 2. Alta blir vel også neppe vist i de 2 siste rundene.

Slik spilles rundene:

Runde 29
Bryne - Notodden
Løv-Ham - Alta
Mjøndalen - Hønefoss
Nybergsund Trysil - Moss
Sarpsborg 08 - HamKam
Skeid - Haugesund
Sogndal - Stavanger
Tromsdalen - Kongsvinger

Hvis det sendes fra denne runden vil jeg tro Mjøndalen - Hønefoss er mest aktuell. Det kan være en kamp som er viktig for begge lag (som sikkert kan sies om alle kampene som ikke involverer Skeid, Stavanger og Notodden), men Hønefoss kan kanskje sikre opprykk i denne kampen. Samme scenario vil man ha i kampen Tromsdalen - Kongsvinger. Sarpsborg mot Ham Kam er en annen mulig kandidat.

Runde 30
Alta - Nybergsund Trysil
HamKam - Skeid
Haugesund - Sarpsborg 08
Hønefoss - Sogndal
Kongsvinger - Mjøndalen
Moss - Bryne
Notodden - Tromsdalen
Stavanger - Løv-Ham

Her peker to kamper seg ut som veldig aktuelle i toppstriden. Hønefoss - Sogndal og Haugesund - Sarpsborg. Og hvis ikke Kongsvinger blir plukket ut i runde 29, så er det lite trolig at NRK kan la det gå to kamper uten Kongsvinger på TV, så da må Kongsvinger - Mjøndalen også med. Det kan jo være en kamp som er avgjørende for både opp og nedrykk.

Raggen

KIL Supporterklubb
Smått utrolig hvor mange kamper vi har fått på skjermen i år. Heldigvis går kampen mot Særp på lørdag, begynner å bli drit lei livet som tirsdagssupporter :-(

Har vært i kontakt med NRK, de skal sende også fra de 2 siste rundene, selv med kampstart kl 13.00. I tillegg har en kar jeg snakka med i NFF påstått at rundene ikke skal flyttes til lørdag, men de har en tendens til å endre mening i den foreningen!

xzander

Erfarent medlem
Bah.. Hvorfor sender NRK Kongsvinger sine kamper så mye på tv'en? Håper de to siste rundene av årets sesong blir uten Kongsvinger på NRK2.

duracellkanin

Erfarent medlem
KIL,er jo dødklubb, uten økonomi,- og skulle dem være heldig å rykke opp, så må dem har 60-70 mill ekstra i budsjettet, ingen kan overleve i tippeligaen uten budsjett på minimum 90 mill

Raggen

KIL Supporterklubb
Penger har selvfølgelig en betydning, men fotballkamper avgjøres ikke i regnskapet, det avgjøres på bana.

Uansett, jeg vil heller se klubben min prøve seg mot de beste i stedet for å bare bli værende i Adecco for evig og alltid. Uten tro og håp om "noe bedre" så er det vel ingen poeng i å holde på.

Vi har bevist tidligere at vi får mye ut av lite på Kongsvinger, 17 strake år i toppen fra 1983 til 1999, sølv og bronsemedlajer, uefa-cup og 4 semifinaler i cupen (irriterende å aldri ha kommet seg til finalen). Selv om det var en annen tidsepoke rent økonomisk, så må du kunne drømme, hvis ikke er det bare å legge opp en gang for alle.

I tillegg er det et bedre tidspunkt enn noen sinne å rykke opp i disse tider. Alle klubber sliter økonomisk, og forholdsvis bra spillere er lett å få tak på til rimelige penger i markedet.

SÅ DET ;-)

duracellkanin

Erfarent medlem
Jeg skal være forsiktig med å spå så mye når det gjelder tippeligaen og adeccoligaen,- men at det blir endringer i opprykk og nedrykk det er jeg sikker på,- og at det kommer til å bli økonomien som vil avgjøre om et lag spiller i tippeligaen eller adecco eller i 2.div,- jeg er nemlig ikke sikker på at det bare blir 2 eller 3 lag ned fra tippeligaen eller 2 eller 3 lag opp fra adecco,- stygt redd lagene blir flyttet opp eller ned etter hvordan økonomien er,- nå er det jo også kommet nytt vedtak fra UEFA,- lagene får ikke bruke 1 krone mer enn dem får inn, da skal lisensen vurderes pånytt eller trekkes inn umiddelbart. Så det skal bli spennende å se hvem som spiller hvor neste år, men jeg tror pr. dags dato at det blir 4-5 lag i tippeligaen som ryker, da må NFF flytte opp like mange og desto færre ned fra adecco,- og jeg tror også noen adecco lag ikke får beholde lisensen,- så det blir nok noen overrasskelser etter sesongslutt for noen og en hver.

Raggen

KIL Supporterklubb
De nye reglene åpner vel også for at lagene kan gå underskudd over lenger periode enn en sesong, slik det har vært nå. Altså blir det mulig for klubber å ha litt mer langsiktig planlegging på tingene. For KIL sin del så er vi heldige ved at vi ikke har gjeld, men vi sliter jo uansett like mye som alle andre med å få inn nok penger til å ta seg av den daglige driften med lønnskostnader osv. Er jo smått utrolig at det skal være mulig å drive slik vi gjør. Det er i dag ansatt en sportslig leder, en tidligere spiller (Patrik Holtet) fungerer som markedsansvarlig, hjelpetrener og spillerutvikler, vi har en hovedtrener, og en fysioterapeut i noen prosents stilling. Resten er spillere.... og allt annet gjøres på frivillig basis av noen ildsjeler. HamKam har 12 personer ansatt bare i administrasjonen..... Hva faen gjør alle de folka? :)

Topp