• Forumet er stengt for nye innlegg, men du kan fortsatt gå inn på eldre årganger for å lese.

Verre å rykke opp

KO

Erfarent medlem
Neste sesong vil 2.divisjon avdeling 4 bestå av 6 nordnorske lag og resten fra østlandet. Trøndelag sine lag vil ikke inngå i denne avdelingen. Det tilsier at et nytt opprykk blir mye verre enn først antatt. TN)

Kanskje vi burde revurdere målsettingen?

Avgjørelsen er ikke tatt, men dette er forslaget som NFF skal ta stilling til.

http://www.altaposten.no/sport/article29549.ece

Crocuta

Erfarent medlem
Dette e berre positivt... om vi no skulle møte bedre/tøffere mot*****d så e det okidoki. Må slå dem for å unngå å være dømt rett ned igjen fra 1 divisjon... i tillegg så vil jo reise utgiftan bli mindre...nokka som igjen kan føre til en sunnere økonomi og muligens innkjøp av noen flere evt bedre spillera. hivoghoi!!!!

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Går så klart for opprykk, uansett! Alle 2. divisjonslag må da kunne slåes om man vil etablere seg i Adeccoligaen... Dessuten - bare moro om det blir østlandskamper! Jihaa! TO)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Har faktisk sett på muligheten for at vi kunne fått lag fra østlandet istedet for trønderlagene og det er faktisk ønskelig/positivt hvis man skal på bortekamp. Da er det bare å hoppe på Norwegian så er man nesten der.

Hvis ikke NFF går for den løsningen (det kan bli krøll med de andre avdelinge) så er det andre alternativer også. Først har vi den standard kjedelige der vi får inn Hammerfest/Steigen og KIL/Hemne (Sør-Trøndelag, på grensen mot Møre og Romsdal).

Hvis man tar ut KIL/Hemne og alle andre lagene fra Sør Trøndelag sitter vi igjen med:
Alta
Mo
Levanger
Steinkjer
Skarp
Harstad
Hammerfest
Steigen

som er 8 lag man kunne kombinere med 6 fra østlandet. NFF har tidligere delt Trønder lagene i forskjellige divisjoner så det er muligheter for det.

Da kunne man fått opp lag som eksempelvis Bærum, Ull/Kisa, Eidsvoll, Kjelsås, Stabæk 2 og LSK 2. Avdelingene har bestandig hittil vært delt inn med et av de nedrykkede lagene fra divisjonen over i hver avdeling, så vi skal uansett unngå lag som FKT, Skeid og Mandalskameratene.

Avdeølingene har også vanligvis blitt satt opp med 3 nyopprykkede lag i hver avdeling (ett unntak der de ble delt 4, 3, 3, 2) så hvis KIL/Hemne blir tatt vekk så er det muligheter for disse nyopprykkede lagene fra Østlandet:

FFK2/VIF2
Korsvoll
Åmot
HamKam2/Stryn*
Stabæk 2

*) Stryn ikke østlandet, men det er ikke avgjort om HamKam2 eller Stryn rykker opp.

Andre lag som rykket opp:

Askøy (Vestlandet)
Start2 (blir nok i samme avdeling som Mandalskameratene som vi ikke kommer i avdeling med)
Kopervik (Vestlandet)
Volda/Kristiansund BK

Det er nok gode sjanser for at vi får minst ett andrelag hvis vi "mister" RBK 2.

Hvis NFF går for å ta ut alle Trønderlagene kan divisjonen fort bli seende ut som her:

1. Alta (ned fra adecco)
2. Mo (2. plass avd 4)
3. Nybergsund (3. plass avd 2) / Raufoss (2. plass avd 2)
4. Bærum (4. plass avd 1)
5. Ull/Kisa (5. plass avd 2)
6. Skarp (6. plass avd 4)
7. Groruddalen (6. plass avd 1)
8. Eidsvoll TF (7. plass avd 2) / Gjøvik/Lyn (8. plass avd 2)
9. Harstad (9. plass avd 4)
10. Kjelsås (9. plass avd 2)
11. LSK 2 (10. plass avd 2) / Brumunddal (11. plass avd 2)
12. Hammerfest (nyopprykket)
13. Steigen (nyopprykket)
14. Stabæk 2 (nyopprykket) / HamKam2 (nyopprykket?)

Hvis vi f.eks skulle ende opp med Ham-Kam2 istedet for Stabæk 2, følger nok Brumunddal (20 min fra Hamar) med på kjøpet, samt at Bærum forsvinner med Stabæk. Da vil vi nok få et annet lag i fra toppen, og det kunne vært Raufoss, og de drar nok med seg Gjøvik/Lyn.

Gleder meg nester allerede. Vær så snill NFF - la det skje :)

Crocuta

Erfarent medlem
Dette blir gøy.. skal nok få med meg flere kampa neste år vist det blir slik som det ser ut til at det kanskje kan.. banke Hamkam2 og Stabba2 e jo rein walkover... dem klarte jo bare så vidt å slå oss med første laget... he-he......

Brummundal...hallo...grisebank får dem.

Håper jo selvsagt på opprykk!

Jeg tror at det har vært god erfaring i Adeccoligaen. Nedrykket blir et nederlag men jeg tror dette skjerper på vilja. Vi vil opp igjen, på en måte.
Jeg ser ikke opprykk neste divisjon som umulig, selv om det er vanskelig å rykke opp fra andre til første etter nedrykk.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Kjøper ikke helt det med at det er vanskeligere å rykke opp. I utgangspunktet ja, men klarer men ikke å slå lag som ikke klarer å rykke opp i de andre divisjonene så kanskje man heller skal ta til takke med 2 divisjon?

La oss ta det eksempelet som æ har satt opp over. Tror ikke nødvendigvis at Nybergsund,Bærum, Ull/Kisa er så mye verre enn Levanger, Strindheim, Steinkjer - lagene i bunnen er kanskje av mye høyere kvalitet men de skal man slå uansett (eller de lagene møter de andre topplagene også). Tror derimot at i bunnen kan det bli hardere for nyopprykkede lag fra den tidligere div 2 avd 4 å hevde seg - men det er jo også et nivå dem likevel må strebe etter å nå. Nå har jo ikke akkurat BUL og L/K klart å klore seg fast i den divsjonen som var allerede.

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
FD hadde en liten sak på det her på fredag, og det ble nevnt at det er ønsket at avdelingene skal være fordelt etter en poengskala som er lik i alle divisjonene etter plasseringene som var sist sesong (nedrykket lag får 1 poeng, nyopprykket lag 12, alle andre får poengsum etter reel plassering) og dermed en totalsum på 100.

FD hadde satt opp denne divisjonen etter disse kriteriene:
Alta (1)
Mo (2)
Lørenskog (4)
Ull/Kisa (5)
Drøbak/Frogn (5)
Skarp (6)
Groruddalen (6)
Eidsvold TF (7)
Harstad (9)
Sprint/Jeløy (9)
Lillestrøm 2 (10)
Steigen (12)
Hammerfest (12)
VIF 2 (12)
------------
Totalt (100)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Etter å ha regna litt over det så kan det ikke stemme at divisjonene skal ha 100 plasseringspoeng da snittet for alle lagene fordelt på 4 avdelinger blir 102. Så hvis kriteriene til FD stemmer så må det deles ut 102 poeng, og da er forslaget feil likevel. Mitt forslag tidligere hadde 98 plasseringspoeng så hvis plasseringspoeng er viktig så må divisjonen svekkes med 4 plasseringer.

Tror det kan være vanskelig og holde seg 100% til 102 plasseringspoeng hvis man samtidig vil ha best mulig geografisk fordeling.

Hvis man skal holde seg til det og samtidig vil ha Vard Haugesund tilbake til vestlandsdivisjonen (de spilte på østlandet i fjor) så tror jeg at Viking 2 må overta plassen i den nye trønder/østlandsdivisjonen. Da kan det ordne seg med 102 plasseringspoeng med at avd 4 blir slik:

Alta (1)
Mo (2)
Nybergsund (3)
Bærum (4)
Ull/Kisa (5)
Skarp (6)
Eidsvold TF (7)
Gjøvik/Lyn (8)
Harstad (9)
Lillestrøm 2 (10)
Brumunddal (11)
Steigen (12)
Hammerfest (12)
Stabæk 2 / Ham-Kam 2 / VIF 2 (12)

Da blir det selvsagt mer split i geografien. I det her tilfellet må man splitte Raufoss fra Gjøvik/Lyn, Eidsvoll fra Lillestrøm og enten Stabæk 2 fra Bærum eller Brumunddal fra Ham-Kam 2. Men selvsagt en plass må splitten komme, og NFF har jo før hatt Byåsen og Strindheim i 2 forskjellige avdelinger 2 år på rappen så usannsynlig er det vel kanskje ikke. Men regner ikke med at dem tar fra oss lokaloppgjør mot Hammerfest med å legge de lagene i hver sin avdeling - en plass må grensa gå. :)

Snorkfrøken

"Mor"
Medlem av ledelsen
Håvard, trenger du hjernetrim mens du venter på ny sesong? Hehe! :p Det blir spennende å se hva slags oppsett det blir, da. Og Hammerfest er nok bankers. Men med det siste forslaget ditt mista vi jo Sprint/Jeløy, den kunne jeg gjerne hatt med meg... ;)

Håvard Th

Stabilisator
Medlem av ledelsen
Tror nok gjerne HFK er bankers ja, det var aldri seriøst ment fra min side at NFF kunne finne på å splitte HFK og Alta. :)

Mine forslag har da vel aldri hatt med Sprint/Jeløy heller.....

hmmm

må æ lage et forslag for det også....

Sprint/Jeløy vil vel ha med seg Drøbak/Frogn, Lørenskog og Sarpsborg i en slik divisjon:

Raufoss (2)
Lørenskog (4)
Drøbak/Frogn (5)
Gjøvik/Lyn (8)
Sprint/Jeløy (9)
Alta (1)
Mo (2)
Skarp (6)
Harstad (9)
Hammerfest (12)
Steigen (12)

og 3 lag til.....

Kjelsås (9)
Brumunddal (11)
Ham-Kam 2 (12)

Tror det t.o.m. ble 102 plasseringpoeng, sett sånn. :)

Perfekt for deg Snork?

jihaa

Terminator
Snorkfrøken skrev:
Går så klart for opprykk, uansett! Alle 2. divisjonslag må da kunne slåes om man vil etablere seg i Adeccoligaen... Dessuten - bare moro om det blir østlandskamper! Jihaa! TO)

Du kalte?!

Topp